Connect with us

Budapesti hétköznapok

Vitézy Dávid: jött Lázár János és mindent leállított, nehogy Budapesten valami is fejlődjön

Published

on

Vitézy Dávid: jött Lázár János és mindent leállított, nehogy Budapesten valami is fejlődjön
Megosztás

Hétfői hír: “leszakadt egy felsővezeték Rákos állomás után egy, Hatvanból a Keleti pályaudvarra tartó elővárosi vonatra, és emiatt füstölni kezdett a mozdony – közölte a katasztrófavédelem.” Mit lép Lázár János „vágányfelelős” az ilyen és ehhez megszólalásig hasonlító esetek kapcsán?

„…nehogy valami is fejlődjön Budapesten. …”

Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár közösségi oldalán írta le véleményét Lázár szerepével kapcsolatban, ami szerinte a mostani állapothoz vezetett.

„Hétfő reggel van és Budapest egyik legforgalmasabb vasúti bevezetőszakaszán megint leállt a forgalom a felsővezeték leszakadása miatt. A Miskolc-Hatvan-Gödöllő és a Szolnok-Újszász-Gyömrő vonalak fontos távolsági, elővárosi és a XVII. kerületből Budapesten belüli szerepet töltenek be – mégis a legrosszabb állapotú fővárosi törzsszakasz minden beruházásból kimaradt eddig. Pedig Rákos vagy Kőbánya felső állapotát látva még egy laikus számára is világosan látszik: a teljes szakasz felújításra szorul – az újratervezést európai uniós forrásból meg is kezdtük még 2021-ben, a szakasz teljes átépítésére, a kapacitás növelésére, új állomásokkal Élessaroknál és a Hungária körútnál, hogy a BKK hálózatához is jobban tudjon kapcsolódni a vasút.

Aztán persze jött Lázár János,

a tervezési munkákat leállította, a félkész terveket a kukába dobta és a már megszerzett uniós forrást is inkább visszaadta, nehogy valami is fejlődjön Budapesten.

Így aztán ma belátható időn belül remény sem látszik arra, hogy a helyzet itt javuljon. Pedig a késések megszüntetése, az üzembiztonság csak a minimum elvárás lenne, valójában itt jelentős többletkapacitásra is szükség van az elővárosi vonatok sűrítésére az agglomerációból és Rákosmente felől, ennek a szakasznak az állapota pedig Miskolcig kihat a teljes vonal megbízhatóságára.”

Hozzátette még: és mielőtt a pénzhiány lenne a magyarázat, új autópályára valahogy megint akad 400 milliárd:

“…Mindemellett a kormány szeretné 2024-ben újraindítani a 76-os út kétszer két sávos autópályává bővítését mintegy 400 milliárd forintból Zalaegerszeg és az M7-es autópálya között – mondta, hozzátéve, hogy ez az ország egyik legnagyobb közlekedési beruházása lehet…”

Kapcsolódó

Szerző