Connect with us

Kerítésen innen

1,5 billió -nem elírás!- forint a reptér nemzetiesítésére Kína kedvéért? – Róna Péter így véli….

Megosztás

Lassan odáig jutottunk, hogy már a százeres nyugdíjat is éppen, hogy „bezsebelők” sem kapják fel a fejüket a milliárd forintnyi kormány-pénzköltésre, holott elképzelni sem tudják, mekkora összeget takar az irgalmatlan mennyiségű nulla, így a kommunikációban szintet fontos lépni, hátha jobban fogyasztható a hír: 1.536 milliárd -1.5 billió!- forintért készül Orbán vásárolni.

Vasárnapi sikerjelentés: csúcsformában a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
Megosztás

Lassan odáig jutottunk, hogy már a százeres nyugdíjat is éppen, hogy „bezsebelők” sem kapják fel a fejüket a milliárd forintnyi kormány-pénzköltésre, holott elképzelni sem tudják, mekkora összeget takar az irgalmatlan mennyiségű nulla, így a kommunikációban szintet fontos lépni, hátha jobban fogyasztható a hír: 1.536 milliárd -1.5 billió!- forintért készül Orbán vásárolni.

166.660.- forint/fő 0-99+

Róna Péter a Klubrádióban beszélt arról, hogy megítélése szerint a Liszt Ferenc repülőteret a kínaiak megbízásából vennék vissza. Az Orbán-kormány, bár korábban a halasztás mellett döntött, az államosítást régóta tervezi, most pedig a jelek szerint el is határozta magát. A közgazdász szerint az ő feltevését erősíti, hogy az ország de facto több mint fél lábbal a keleti érdekszférához tartozik:

„Nyilvánvalóvá vált, hogy Magyarország már de facto nem a nyugati világ része: több mint fél lábbal a keleti érdekszférához tartozik…”

Róna Péter ennek igazolására felidézte a hétfői bejelentést, amely szerint az a cél, hogy Magyarország legyen Kína európai hídfőállása. Szerinte a négymilliárd eurós (körülbelül 1536 milliárd forintos) üzlet valóban jó lenne Kínának, amelynek befolyását ugyanakkor az Európai Unió éppen csökkenteni próbálja. Az EU nem akar kínai hídfőállást, mivel nem szolgál európai érdekeket, tehát a magyar lépésnek lesznek következményei. A közgazdász szerint Pekinggel nem lehet csak úgy, politikai befolyástól mentesen üzletelni, minden üzletüknek Kína hatalmi megerősítését szolgálja.

A négymilliárd eurós üzlet azért lenne jó Kínának, mert így még inkább azt csinálhatna nálunk, amit csak akar. Tehát nem Magyarország fogja eldönteni, hogy Ferihegyen ki száll le és ki fel – hanem Kína.

A böjt…

Róna szerint

tovább haladunk azon az úton, ami az Európai Unióból való kiesésünkhöz vezet.

Annak, hogy Magyarország ezt a lépést megteszi, meglesznek a következményei – jegyezte meg, hozzátéve:

nem tartja valószínűnek, hogy volna akkora politikai és gazdasági erőnk, hogy ezt a politikát véghezvihetnénk komoly európai megtorlás nélkül.

Magyarország választás elé került, és úgy tűnik, hogy döntött:

a kínai és orosz kapcsolatok irányába mozdult el, miközben Európával perlekedik és Amerikát ócsárolja. Még arra sem volt képes, hogy ’56 gyalázása ellen felszólaljon. Nyilvánvalóvá vált, hogy Magyarország már de facto nem a nyugati világ része: több mint fél lábbal a keleti érdekszférához tartozik

– összegzett Róna Péter. A Népszava arról írt, hogy NER milliárdosainak is fájt a foguk a ferihegyi repülőtérre, de tőke hiányában nekik esélyük sem lenne. A lap szerint

az Orbán-kormány a 4 milliárd eurós vételár azt jelenti, hogy a befektetés jobb esetben 30, rosszabb esetben 50 év alatt megtérülne, de az nem világos, miért lenne jó az adófizetőknek.

Kapcsolódó

Szerző