Connect with us

Kerítésen innen

70 milliárdos tram-train pár perccel gyorsította csak a Szeged és Hódmezővásárhely táv leküzdését

Megosztás

Nyolc hónappal tartott tovább a próbaüzem a tervezettnél a több mint 70 milliárd forintból megépült tram-trainnél. A MÁV szerint a problémákat a gyártó kiküszöbölte – saját költségén. A szerelvények a próbaüzem után sem tudják hozni azt a menetidőt, amiről az ITM korábbi államtitkára beszélt – járt utána az Átlátszó.

70 milliárdos tram-train pár perccel gyorsította csak a Szeged és Hódmezővásárhely táv leküzdését
Megosztás

Nyolc hónappal tartott tovább a próbaüzem a tervezettnél a több mint 70 milliárd forintból megépült tram-trainnél. A MÁV szerint a problémákat a gyártó kiküszöbölte – saját költségén. A szerelvények a próbaüzem után sem tudják hozni azt a menetidőt, amiről az ITM korábbi államtitkára beszélt – járt utána az Átlátszó.

„Robogás” 80 helyett immár 100-al

A portál újságírói májusban mérték a Szeged-Rókustól Hódmezővásárhely Népkertig tartó távot az egyetlen megállóval számolva, ami

17 perc 31 másodperc alatt tette meg a villamosvonat, 70 km/órás átlagsebességgel.

Ugyanazzal az applikációval háromszor mértek:

az első alkalommal semmi sem jött szembe, így 75-re nőtt az átlagsebesség, a menetidő 2 perccel lett rövidebb, a korábbi 80-as csúcssebesség 100-ra nőtt. Visszafelé három perccel hosszabb volt az út, mert a tram-train szembetalálkozott a békéscsabai vonattal, majd egy másik tram-trainnel – mindezt az algyői Tisza-hídnál.

Kövesse cikkeinket a Google Hírek-en!

Ha rohan, imbolyog….

A szegeder.hu írta meg, hogy a Stadler szerelvényei a magasabb sebességnél először imbolyogtak. A lengéscsillapítókhoz nyúltak, ettől viszont keményebben rugózik a vonat. Sajtóhírek szerint a kerékprofilon is változtattak. A magasabb sebesség a menetidőt rövidítette volna. Emlékezetes,

a megvalósíthatósági tanulmányt 10 évre titkosították. Gyorsan kiderült, a korábban beharangozott menetidőket nem lehet tartani, Lázár János pedig lehazugozta azokat, akik ezt megírták.

Az ITM miniszterhelyettese, Schanda Tamás is azt mondta, hogy

„a tram-train menetrendje a két belváros közötti utazási időtartamot 30-32 percre rövidíti, amellyel jelenleg egyik közlekedési forma sem tudja felvenni a versenyt, beleértve a személygépkocsit is”.

Csakhogy a hivatalos menetrend ma is 42 perccel számol ezen a szakaszon. További részletekért kattintson az Átlátszóra.

Fotó: Lázár János Facebook-oldala

Friss!

Szerző