Az elmúlt év decemberében a Nemzeti Színház igazgatója berágott a Színház című szakmai folyóiratra és közölte: letiltja náluk a színház képeinek használatát. Most a fagyi visszanyalt.
Vidnyánszky döntése nem hirtelen felindulásból következett be. A nemzeti igazgatója folyamatosan dolgozik azon, hogy elszakadva a valódi szakmájától, tanulva a kormánytól, létrehozza a maga párhuzamos valóságát. Ezt a törekvést bizonyítja az alternatív színházi szövetség gründolása mellett az is, hogy az elmúlt évben visszautasította a Kritikusok céhe az „év legjobb rendezésért” neki ítélt díját is.
„A Nemzeti Színház Szász János rendezte Macskajátékáról Adrienne Dömötör írt nekünk. Mivel Vidnyánszky Attila nemrég kijelentette, hogy főszerkesztőnk, Tompa Andrea politikai meggyőződése miatt a korábbi gyakorlattól eltérően nem ad többé fotót nekünk, András Forgách csodálatos rajzaival illusztráltuk a cikket.”
-írja az érintett Színház című folyóirat. Majd egy egészen kiváló írásban elemzi Örkény Macskajátékának legújabb, Szász János által a Nemzetiben színpadra állított előadását.
Galériában Forgács András rajzai
A teátrum Trianon100 Programjában szerepel a Wass Albert szövegei, valamint korabeli dokumentumok alapján készülő Tizenhárom almafa című bemutató. A darab Vidnyánszky Attila rendezésében március 6-tól látható. A mű színrevitelének célja – a színház közleménye szerint –, hogy bemutassa a „nagy világrendben” állhatatosan tovább élő kis nép harcát és életre ítéltségét.
A Wass Albert-bemutatóhoz kapcsolódva az emlékévben tizenhárom almafát ültetnek el, február 27-én a Nemzeti Színháznál és tizenkét, a trianoni döntés következtében veszteséget szenvedett településen. (MTI)