Az idő nem áll meg, okmánya lejárati ideje érzéketlen a járvánnyal kapcsolatban. Ugyan mindenki jobban teszi, ha otthon marad és ebből adódóan nem lesz szüksége igazolnia magát, de senkit nem buzdítunk erre. Van megoldás!
Fontos tudnivaló az is, hogy a hatályos kormányrendelet értelmében a veszélyhelyzet időszaka alatt lejáró okmányok érvényesek maradnak. Ez természetesen vonatkozik a rendőrség által kiállított okmányokra is. A veszélyhelyzet ideje alatt ugyanis senkit nem érhet joghátrány a lejárt okmányai miatt.
mindenkit arra kér a rendőrség, hogy elsősorban elektronikus úton próbálja meg elintézni az ügyes bajos dolgait.
A rendőri szerveknél az ügyfélfogadás a szokásos rendben zajlik, azonban a járványügyi veszélyhelyzetre tekintettel azt kérik, hogy amennyiben rendelkezik az ehhez szükséges feltételekkel, válassza az elektronikus ügyintézést és csak a halasztást nem tűrő esetekben jelenjen meg a hatóságnál.
Az elektronikus úton intézhető ügyekről és az ügyintézés módjáról és feltételeiről tájékozódhat a rendőrség honlapján, illetőleg a rendőrségi elektronikus ügyintézési portálon.
A hatóságok csak a legszükségesebb esetekben köteleznek bárkit a személyes megjelenésre.
Aki azonban idézést kap, az csak a törvényben meghatározott okok alapján mentheti ki magát.
vagy a készenléti szervek azonnali intézkedését igénylő eseményről kíván bejelentést tenni,
a 112-es telefonszámot a nap 24 órájában hívhatja.