Ez a nap
Nincsenek válaszok a veronai tragédiára
Március 21-én befejeződik a napra pontosan egy évvel ezelőtt történt veronai busztragédia miatt a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) által indított nyomozás, de az ügyészség még meghosszabbíthatja az eljárás határidejét – derült ki az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) Magyar Nemzetnek küldött válaszából.
A Szinyei Merse Pál Gimázium 17 diákjának és tanárának halálával járó olaszországi baleset kapcsán párhuzamosan indult nyomozás Olaszországban és Magyarországon, az NNI január 22-én halálos tömegszerencsétlenséget okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés vétségének gyanúja miatt indított vizsgálatot ismeretlen tettes ellen. Az olasz rendőrség már tavaly március 31-én, vádemelési javaslattal zárta le saját nyomozását, a Hír TV-nek pedig az olasz ügyészség azt állította: két hónapon belül vádat emelnek az ügyben.
Az egész országot megrázó baleset kapcsán már számos olyan információ látott napvilágot, ezek felvetik a gimnazistákat utaztató busztársaság, a Pizolit Kft. felelősségét. A franciaországi síelésből hazatérő diákokat, tanárokat és hozzátartozóikat szállító autóbusz 2017. január 20-án, nem sokkal éjfél után az észak-olaszországi autópályán letért az útról, majd szemből, fékezés nélkül a sztráda felett átívelő felüljáró tartópillérének csapódott. Az ütközés csaknem leborotválta a busz teljes jobb oldalát, majd a jármű kigyulladt. Akik az ütközés után nem tudtak idejében kimenekülni az ablakokon át, halálra égtek vagy súlyos égési sérüléseket szenvedtek, amelyekbe többen a kórházban haltak bele.
Az eset körülményei rögtön azt valószínűsítették, hogy a busz sofőrje elaludt a volánnál. Az ütközést túlélő, a járművet – az életét vesztett váltótársával együtt – vezető 52 éves V. Jánost korábban súlyos alvászavarral kezelték. Vagyis bármikor fennállt a veszélye, hogy egy éjszakai, monoton vezetés során az illető elalszik. A súlyos, maradandó sérüléseket szenvedő V. János azonban tagadta, hogy elaludt volna a volánnál, más magyarázatot azonban nem adott.
Engedély nélkül alakították át buszt
Pedig lenne miről beszélnie. A kiszivárgott baleseti jegyzőkönyv szerint a Setra típusú buszba engedély nélkül építettek öt pótszéket, hogy a nyereségesebb működés céljából több utast szállíthassanak. Ezzel viszont az ütközés után a túlélők számára megnehezítették a roncsból való kijutást. Szintén engedély nélkül és szintén a profit érdekében pót-
üzemanyagtartályokat szereltek fel. Így a busz nagyobb mennyiségű gázolajat tankolhatott olyan országokban, ahol olcsóbb az üzemanyag. Csakhogy a szakértők azt tartják valószínűnek, hogy az egyik, a busz közepén elhelyezett, 370 literes póttartály az ütközés során megsérült és berobbant, halálos tűzcsapdává változtatva a járművet.
Később az is kiderült, hogy a Pizolit Kft. 21 buszát kezdte el árulni tavaly decemberben. A lépés azt a gyanút erősíti, miszerint a várható kártérítési igényekre számítva a cég így próbál megszabadulni vagyonától. A kft. ingóságait és ingatlanait ugyanis nem helyezték hatósági zár alá.
(Forrás: Magyar Nemzet)
Szerző
Friss
- Rácz András: úgy tűnik, hogy Orbán Balázs doktorija egy beosztottja gépén készült
- Nemzetek Ligája: török-magyar osztályozó – Bizakodjunk, hogy nem ez lesz az új Mohács
- Mégis lesz MikulásGyár! – Segítsen, hogy segíthessenek!
- Azt hittem, hogy a „kés, villa, olló, gyerek (és Orbán) kezébe nem való” mondás csak magyarul létezik – Napi Lendvaiság
- Fontos Fidesz-infó: ez kell a nőnek….
- A jövő már ismert, a holnap még nem – Orbán szerint a világ
- „Ide figyeljenek emberek!” – Elmarasztaló ítélet egy meg nem törtét cselekmény után
- Óvodabezárási hullám Csepelen
- Már megint naivságunk áldozatai lettünk: felkészültek az illetékesek a havazásra
- Barátság-horoszkóp itt és most