Ez a nap
Nincsenek válaszok a veronai tragédiára
Március 21-én befejeződik a napra pontosan egy évvel ezelőtt történt veronai busztragédia miatt a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) által indított nyomozás, de az ügyészség még meghosszabbíthatja az eljárás határidejét – derült ki az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) Magyar Nemzetnek küldött válaszából.
A Szinyei Merse Pál Gimázium 17 diákjának és tanárának halálával járó olaszországi baleset kapcsán párhuzamosan indult nyomozás Olaszországban és Magyarországon, az NNI január 22-én halálos tömegszerencsétlenséget okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés vétségének gyanúja miatt indított vizsgálatot ismeretlen tettes ellen. Az olasz rendőrség már tavaly március 31-én, vádemelési javaslattal zárta le saját nyomozását, a Hír TV-nek pedig az olasz ügyészség azt állította: két hónapon belül vádat emelnek az ügyben.
Az egész országot megrázó baleset kapcsán már számos olyan információ látott napvilágot, ezek felvetik a gimnazistákat utaztató busztársaság, a Pizolit Kft. felelősségét. A franciaországi síelésből hazatérő diákokat, tanárokat és hozzátartozóikat szállító autóbusz 2017. január 20-án, nem sokkal éjfél után az észak-olaszországi autópályán letért az útról, majd szemből, fékezés nélkül a sztráda felett átívelő felüljáró tartópillérének csapódott. Az ütközés csaknem leborotválta a busz teljes jobb oldalát, majd a jármű kigyulladt. Akik az ütközés után nem tudtak idejében kimenekülni az ablakokon át, halálra égtek vagy súlyos égési sérüléseket szenvedtek, amelyekbe többen a kórházban haltak bele.
Az eset körülményei rögtön azt valószínűsítették, hogy a busz sofőrje elaludt a volánnál. Az ütközést túlélő, a járművet – az életét vesztett váltótársával együtt – vezető 52 éves V. Jánost korábban súlyos alvászavarral kezelték. Vagyis bármikor fennállt a veszélye, hogy egy éjszakai, monoton vezetés során az illető elalszik. A súlyos, maradandó sérüléseket szenvedő V. János azonban tagadta, hogy elaludt volna a volánnál, más magyarázatot azonban nem adott.
Engedély nélkül alakították át buszt
Pedig lenne miről beszélnie. A kiszivárgott baleseti jegyzőkönyv szerint a Setra típusú buszba engedély nélkül építettek öt pótszéket, hogy a nyereségesebb működés céljából több utast szállíthassanak. Ezzel viszont az ütközés után a túlélők számára megnehezítették a roncsból való kijutást. Szintén engedély nélkül és szintén a profit érdekében pót-
üzemanyagtartályokat szereltek fel. Így a busz nagyobb mennyiségű gázolajat tankolhatott olyan országokban, ahol olcsóbb az üzemanyag. Csakhogy a szakértők azt tartják valószínűnek, hogy az egyik, a busz közepén elhelyezett, 370 literes póttartály az ütközés során megsérült és berobbant, halálos tűzcsapdává változtatva a járművet.
Később az is kiderült, hogy a Pizolit Kft. 21 buszát kezdte el árulni tavaly decemberben. A lépés azt a gyanút erősíti, miszerint a várható kártérítési igényekre számítva a cég így próbál megszabadulni vagyonától. A kft. ingóságait és ingatlanait ugyanis nem helyezték hatósági zár alá.
(Forrás: Magyar Nemzet)
Szerző
Friss
- Közlöny van erről is: ezentúl más néven keresse a Magyar Nemzeti Múzeumot
- Halló? A Rogán-művektől megbízásából hívom: mondja, mostanság mitől fél a legjobban? – Az nem opció, hogy a regnálótól….
- Figyelem! Változik az otthonfelújítási program
- Orbán, ezúttal nem titokban: aki szakmát választ, az jó lóra tesz, vele még Brüsszel sem foghat ki – Sajna ezt már bukta….
- Külföldi szavazók a magyar június 9-i voksoláson
- Rablógyikosság Zalában
- Hoppá! – A köztévétől erősít az RTL
- Perintfalvi Rita: kérdések azoknak a fideszes szavazóknak, akik már kezdenek elbizonytalanodni
- Na kik kerültek be az amerikai külügy Magyarország-jelentésébe? – Ha Tiborcz, Schadl és Völner nevére voksol, jó felé kotorászik…
- Magyar Péter kéri, jegyezze be a naptárába: 26-a, péntek 18 óra: tüntetés a Belügyminisztérium előtt