Ez a nap
Alig lesznek ellenzéki plakátok a kampányban

Egyes plakátcégek tulajdonosai nem engedik, hogy felületeiken hirdessenek az ellenzéki pártok.
Sorra szembesülnek az ellenzéki pártok azzal, hogy hiába kezdődik szombaton hivatalosan is a választási kampány, az óriásplakátok tulajdonosai közül vannak, akik egyszerűen nem engedik őket hirdetni. Legalábbis erről beszélt a Magyar Nemzetnek több ellenzéki politikus. Az indokok igen egyszerűek: vagy azt állítják a plakáttulajdonosok, hogy már le vannak foglalva a felületek, vagy általánosságban közlik, hogy nem fognak politikai hirdetéseknek teret adni.
Mindez különösen érdekes annak tükrében, hogy több ellenzéki párt tájékoztatása szerint előfordult: már lényegében megtörtént a szóbeli megállapodás, írásban mégis elutasító választ kaptak. Konkrét cégneveket egyelőre senki nem akart mondani, már csak azért sem, mert a kampánystart előtti utolsó napokban is zajlanak a tárgyalások – az ellenzék pedig még mindent elkövet, hogy megjelenhessenek a közterületen is. Az mindenesetre nem titok, hogy a legtöbb óriásplakátja itthon a francia JCDecaux-nak van; a cég felületein egymást váltották a Soros Györgyöt ellenségnek beállító, majd az egész ellenzéket is mellette megjelentető hirdetések.
A Fidesznek persze könnyű
Miközben az ellenzék komoly küzdelmet folytat, hogy legalább a hivatalos kampányban megjelenhessenek a közterületeken, a Fidesznek ez sokkal könnyebben megy. Jelenleg is tele van az ország az egyébként a valóságtól igen távol álló üzenetükkel arról, hogy Soros György és az ellenzéki pártok együtt bontanák le a határzárat. A 154 millió forintba kerülő akciót az IKO-csoport révén Mészáros Lőrinc és Andy Vajna érdekeltségi körébe tartozó, kültéri reklámhordozókra specializálódott sales house, az Odex Outdoor Expert Kft. hozta össze a pártnak. A legtöbb felületet pedig éppen a JCDecaux-tól bérlik.
A kormánypártok által elfogadott szabályok szerint egy párt csak listaáron bérelhet plakáthelyeket. A 24.hu hívta fel a figyelmet arra, hogy a kormány hivatalos oldalára is felkerült szerződés szerint azonban az idén január végén megkötött kontraktusban még a tavalyi listaárat használták, legalábbis a JCDecaux esetében. Márpedig ez jelentős különbség, hiszen a cég idén, éppen a kampány miatt ötven százalékkal emelte árait.
(Forrás: Magyar Nemzet)
Fidesz-közeli cég füttyentésére pitizhetnek plakáthelyekért az ellenzéki pártok
Szerző
Friss
- Ki a ludas: Mráz Ágoston Sámuel, vagy a Magyar Nemzet újságírója, vagy az anonim harmadik?
- Hiszi, nem hiszi? Ezek augusztus sorsdöntő napjai…
- Újabb százmilliárdok ígérvénye Orbán Viktortól: ezúttal a közszféra dolgozóinak – Ugye tudja mindenki, hogy ez is a közös kontóra megy?
- Nem mind fénylik, ami arany
- Nem rötyög! Nagy Márton szerint a béke, az adókedvezmény és a nyugdíjasok élelmiszer-utalványa pörgeti fel a gazdaságot
- 2025 őszi karrierhoroszkóp – Mit tartogat a következő évszak a munkában és céljaidban?
- Meg vagyok nyugodva. Orbán azt mondta, ő megment a világháborútól – Napi Lendvaiság…
- Lázár „óriási bejelentése’: azt tervezik…., nem belekezdtek, csinálják, csak dumcsiznak róla
- „A miniszterelnök úrnak üzenem: kiszúrathatja a kerekeimet (…) úgysem fogok félni tőle, ő meg úgyis meg fog bukni…”
- Nyerges Csenge Megafon-lány Tisza-ügynök lenne? Zalaszentgróti szereplése párszáz szavazatot biztosan hozott Magyar Péternek