Tech - Tudomány
Az Airbus bemutatta a hidrogénüzemű, környezetbarát hajtóművét
Hidrogénüzemű, üzemanyagcellás, környezetbarát hajtóművet fejleszt az Airbus. Ez a hajtóművi rendszer a tervek szerint megoldaná, hogy 2035-re felszálljon az első nulla károsanyag-kibocsátású repülőgép.
Hidrogénüzemű, üzemanyagcellás, környezetbarát hajtóművet fejleszt az Airbus – jelentette be a francia repülőgépgyártó vállalat szerdán.
Ez a hajtóművi rendszer a tervek szerint megoldaná, hogy 2035-re felszálljon az első nulla károsanyag-kibocsátású repülőgép
Az Airbus az évtized közepe felé kezdi meg az üzemanyagcellás hajtómű-rendszer földi és repülési tesztelését. A kísérletekre a ZEROe nevű, a kísérletek bemutatását szolgáló tesztgéppel kerül sor. Az A380 MSN1 típusú, az új hidrogéntechnológiákat tesztelő repülőgépet jelenleg úgy alakítják át, hogy a folyékony hidrogéntartályokat és a hozzájuk tartozó elosztórendszereket is hordozhassa – tájékoztatott az Airbus.
A közleményben idézik az Airbus zéró kibocsátású repülőgépekért felelős alelnökét, Glenn Llewellynt, aki elmondta: az üzemanyagcellák lehetséges megoldást jelenthetnek a nulla károsanyag-kibocsátású törekvések megvalósulására. Ezek a repülőgépmotorok képesek lehetnek egy, a fedélzetén 100 utast szállító gép meghajtására, amelynek hatótávolsága 1000 tengeri mérföld (1853 kilométer).
A ZEROe repülőgép fejlesztését 2027-28-ban kívánják elindítani
A hidrogén meghajtás elterjedéséhez új kiszolgáló létesítményekre is szükség van, az első ilyen állomás fejlesztésére és megépítésére az Airbus a világ vezető űripari hajtóműveit gyártó ArianeGroup cégcsoporttal kötött együttműködési megállapodást. A folyékony hidrogén tárolását és repülőgépekbe töltését célzó beruházás a Toulouse-Blagnac-repülőtéren valósul meg 2025-re.
Ezzel párhuzamosan az Airbus a zöld hidrogént előállító HyPorttal is együttműködési megállapodást írt alá arról, hogy közösen hozzák létre a világ egyik első, zöld hidrogént előállító és elosztó repülőtéri üzemét. Az építkezés szintén a toulouse-i repülőtéren valósul meg, átadása 2023-ban várható, és naponta 400 kilogramm hidrogén előállítására lesz képes. Ez a mennyiség mintegy 50 földi kiszolgáló jármű energiaellátásához elegendő.
(MTI)
20 év múlva futurisztikus repülőgép szállíthatja az utazót …
Szerző
Friss
- Április mázlistái, avagy a bűvös 4-es – Aktuális karma-horoszkóp
- Bayer Zsolt CÖF-szószóló szombatra összetrombitálja szimpatizánsait
- Időjárás-előrejelzés
- Mit gondol, miről lehet szó: 341 ezer hibabejelentés/év, azaz 47 másodpercenként érkezik hibabejelentés
- Lázár: ‘újra elszaporodtak’ – Érik a ‘lex külföldi építőipari cégek’
- A magyargyűlölő Unió már derék marháinkat sem kíméli – Napi Lendvaiságok
- Kérted, kapod – Itt az év 15. hétvégi horoszkópja
- Nagy úr, ha ‘a kiskocsma mindig is a falu lelke’, akkor az italbolt micsoda és miért támogatandóbb, mint az orvosi rendelő, az iskola és a ‘kultúr’?
- ‘Chanel és Dior ruhákat, Bulgari vagy Cartier ékszereket úgy lehet bérelni a jelmezkölcsönzőből, mint egy Superman vagy unikornis-gúnyát’?
- Juszt László kérdései ‘a szeretett vezérhez’ a pénteki igehirdetésen – Ez a mostani ellenkampány már a beindult öregkori szenilitás jele?