Az újfajta repülőgép prototípusáról már 1924-ben elkészültek a tervek, a technológia azonban csak most érett meg a gyártására.


A gazdaság és a környezetvédelem problémáit egy csapásra oldhatja meg

a légi közlekedés annak az új típusú repülőgépszárnynak a használatával, melyet a Parsifal európai projekt keretében fejlesztenek nemzetközi kutatók. Ennek lényege, hogy a szárnyakat felülről a vízszintes vezérsíkon át összekötik. Az eredmény egy teljesen új típusú szárny, melynek előnyei közé tartozik, hogy kisebb légellenállású és nagyobb felhajtóerejű, mint a hagyományos repülőgépszárnyak. Ez pedig gazdaságosabbá teszi majd a repülést, hiszen kevesebb üzemanyagot igényel, mint a mostani technológia.

Az ötlet nem új keletű, hiszen már 1924-ben megrajzolták a box-winget, akkor azonban még nem állt rendelkezésre a megfelelő technológia a gyártásához. Olaszországban most azon dolgoznak, hogy minél hamarabb üzembe állhassanak a környezetkímélőbb és gazdaságosabb légi közlekedést segítő szárnytípusok. Ezek bevetésével körülbelül 50 százalékkal több utas utazhat majd a gépeken a jobb felhajtóerő miatt. Az első új típusú repülőgépek 2035-re már üzembe is állhatnak.

Farmosi Nóra


Globoport

További cikkek a Tech és tudomány rovatból >>>

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét