Connect with us

Bulvár

Mi lesz így mivélünk, ha 2Rule-talanok maradunk? – Bezárt a Mészáros-cég?

Mi lesz így mivélünk, ha 2Rule-talanok maradunk? - Bezárt a Mészáros-cég?
Megosztás

„Kedves Vásárlóink! Webshopunk átmenetileg nem üzemel” – ez az üzenet fogadja azokat, akik a Magyar Sportmárka Zrt. honlapjára, a 2rule.hu-ra kattintanak. Pedig mekkora reménnyel, gerjesztett várakozással és nem kevesebb állami megrendeléssel indultak hajdanán.

Emlékeznek?

2018 júliusában írtuk: „bemutatták a 2Rule magyar sportruházati márkát, illetve a hozzá kapcsolódó termékeket pénteken újságírók előtt Budapesten. Kővári Ágnes, a Magyar Sportmárka Zrt. vezérigazgatója a sajtóbeszélgetésen kiemelte, hogy már három NB I-es labdarúgócsapattal van szerződésük. Ki érti ezt?”

A cég termékeinek 20-30 százaléka magyar gyártású, a tervek szerint ezt két éven belül megdupláznák, a harmadik év végére pedig a 90 százalékos arány elérése a cél. Ekkorra a szükséges anyagok hazai gyártását is el szeretnék indítani, a textilt ugyanis jelenleg külföldről kell beszerezni.

-vallották. A Magyar Sportmárka Zrt. négy hazai varrodával dolgoztat, folyamatban van saját varroda kialakítása is. Kővári Ágnes tájékoztatása szerint a 100 százalékban magyar tulajdonú társaságot tavaly decemberben alapították, többségi tulajdonosa a Talentis Group Zrt. 70 százalékos részesedéssel, 30 százalék a vezérigazgató részesedése.

a befektető biztosítja a szükséges összeget, ahogy bővül a cég, folyamatos tőkeinjekcióra van szükség. Erről, illetve a társaság által erre az évre tervezett árbevétel mértékéről egyelőre nem kívánt adatokat nyilvánosságra hozni.

A vezérigazgató elmondta: több mint húsz üzleti partnerrel írtak már alá szerződést. Köztük van a szombathelyi Haladás, a Puskás Akadémia, illetve a Diósgyőr, az NB I-es csapatok már be is mutatták a 2Rule sportruházatot.

Aztán tessék….

Bár a tavalyi pénzügyi beszámolót még nem tették közzé, több jel is arra utal, hogy most nem szárnyal annyira a Mészáros Lőrincék által pár éve létrehozott sportmárka, a 2Rule (ejtsd: turul). A Magyar Sportmárka Zrt. ugyanis nemrég mindkét fióktelepét bezárta, és a webshop sem működik – írja az Átlátszó.

„Kedves Vásárlóink! Webshopunk átmenetileg nem üzemel”

– ez az üzenet fogadja azokat, akik a Magyar Sportmárka Zrt. honlapjára, a 2rule.hu-ra kattintanak.

A lakossági értékesítés szünetel

Az Optenben található információk szerint a Magyar Sportmárka Zrt. herceghalmi székhelyét az Andrássy út 59. szám alatti Mészáros-központba tették át idén februárban. Emellett megszüntették a cég két fióktelepét Budapesten, a Váci út 80-ban és a Ferihegyi út 280-ban. Mindkettőt 2019-ben, azaz mindössze öt éve nyitották. Új ügyvezetőt is kineveztek a cég élére a lap szerint: dr. Vincze Anettet, aki saját lányát, dr. Aszalós Enikő Klárát váltotta a poszton. Aszalós most a Testőr Kft.-nél és a Testőr-Audit Kft.-nél ügyvezető. Ezek a cégek és a Magyar Sportmárka Zrt. is a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Talentis Groupé.

Mi történt?

Az Átlátszó megkérdezte a céget, hogy miért zárták be a két budapesti fióktelepet és arra is rákérdeztek, jelenleg hány üzlete van a Magyar Sportmárka Zrt.-nek az országban, vagy ha nincsenek saját boltjaik, akkor hol/hogyan értékesítik a termékeiket. A webhsoppal kapcsolatban is tettek fel kérdést és arról is próbálták faggatni a céget, hogy kik a Magyar Sportmárka Zrt. termékeinek vásárlói; észrevették azt is, hogy a közbeszerzési adatbázis szerint a Magyar Sportmárka Zrt. 2019 óta nem nyert közbeszerzést, sőt, nem is indult egyetlen tenderen sem. A Mészáros Csoport kommunikációs igazgatósága rekordgyorsan, fél napon belül válaszolt, bár részletekbe nem mentek bele. Mint írták,

„az Opten cégadatbázisból megismerhető tényadat, hogy a 2Rule Magyar Sportmárka Zrt. új telephelyre költözött, ennek megfelelően az iroda és bemutatóterem is megszűnt. Továbbá tájékoztatásul közöljük, hogy a termékeink értékesítése értékesítési managereken keresztül történik, a lakossági értékesítés jelenleg szünetel, partnereink főként nagyvállalatok és sportegyesületek.”

Világszám: magyar sportmárka Made in Bangladesh

Érdemben ugyan nem reagáltak arra, hogy pontosan miért zárták be a fióktelepeket és miért szünetel a lakossági értékesítés. A 2023. évi pénzügyi beszámolók pedig még nem nyilvánosak, így egyelőre nem tudni, van-e anyagi oka a döntésnek. A korábbi években nem ment rosszul a vállalkozásnak:

  • 2018-ban nettó 168 milliós, majd 400-500 millió körüli forgalmat bonyolítottak,
  • 2022-ben pedig már nettó 807 millió forint bevételük volt. Ahogy az egy kezdő vállalkozásnál gyakori, az első évük veszteséges lett (-127 millió forint), de aztán először 21, majd 108 és 138 milliós hasznot termeltek,
  • 2022-ben pedig a cég profitja majdnem elérte a 200 milliót.

Csak úgy….

A fergeteges gyorsasággal, szinte a semmiből berobbanó – szigorúan kerítésen és érdekeltségen belül – sportmárka, a 2RULE immár két videóban is bemutatkozott a nagyérdeműnek, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy a következő olimpián már ebben parádéznak majd a kiválasztottak, akik persze mindenképpen kiérdemlik a részvétel jogát. Talán éppen az új szerelésnek köszönhetően!

A kerítésen belüli világmárka….

Lássuk be, nem nagy truváj úgy sikeresen eladni valamit, ha az állam garantálja, hogy töméntelen mennyiséget jó áron megvesz belőle! Mintha Magyarországon ez már megtörtént volna, méghozzá nem is olyan régen? Ha valaki, akkor Herczeg Zoltán ért a minőségi divathoz, így mindenképpen érdemes odafigyelni arra, mit gondol az új nemzeti mezről. Közösségi oldalán írt véleményt:

„Nem tudom tovább kerülni a témát, miután huszadjára is megkaptam tőletek ezt a remek kis propaganda filmet az új 2RULE mezekről, amik meglepően gyorsan elkészültek. A derék, tehetséges, nagy sikerű, professzionális futballisták szépen artikulálva sorolják a betanult szöveget a szép, új mezekről, amit én két, teljesen standard fazonnak látok.

Első látásra sima poliészter cuccok ezek,

amit az Alibabáról vagy Aliexpress-ről néhány euróért bárki beszerezhet kb. két hét alatt, majd itthon szépen után lehet hímezni és nyomatni. Ehhez ugyan nem kell 2 milliárdos tőkebefektetés, se semmilyen Zrt, elég 100.000 Ft kb. egy csapathoz és némi kreativitás, néhány kapcsolat, alap internet, minimális angol nyelvtudás. 4-10 euró egy hasonló kínai mez darabja. Szállítással együtt. A West End-ben pl. tök szépen hímeznek a Gyuriék. 1-2 hetes meló ez mindenestől. És akad rajta 50.000 Ft haszon. Így elsőre/csapat. Valahogy mégis milliárdos hasznot sejtek…

Szerző