Connect with us

Kerítésen innen

Sziauramék albizottság-összehívásos retorzió-kitalálósat játszanak, miután Ujhelyi bekopogott a megfelelő ajtón és megoldásra jutott

Megosztás

Ugyan sok gondot okozott az érintetteknek a Bookin.com-mizéria, ami mostanra megoldódni látszik, de egyvalamire kitűnő volt: megmutatta, hogy mi a különbség aközött, aki valóban megoldást keres és talál -Ujhelyi István- a felvetődő gondra és ki az, aki késve szájhősködik, fenyeget -Fidesz- eredménytelenül, akkor, amikor amúgy is okafogyottá vált a túlmozgás.

Megosztás

Ugyan sok gondot okozott az érintetteknek a Bookin.com-mizéria, ami mostanra megoldódni látszik, de egyvalamire kitűnő volt: megmutatta, hogy mi a különbség aközött, aki valóban megoldást keres és talál –Ujhelyi István– a felvetődő gondra és ki az, aki késve szájhősködik, fenyeget -Fidesz- eredménytelenül, akkor, amikor amúgy is okafogyottá vált a túlmozgás.

Fidesz-tempó

A Fidesz az Országgyűlés turisztikai albizottságának összehívását kezdeményezi keddre a Booking szállásközvetítő cég „pénzvisszatartási botránya” miatt

– közölte Szatmáry Kristóf, a Fidesz-frakció vállalkozásfejlesztési kabinetjének vezetője hétfőn az MTI-vel. Az ülést már meg is hirdették a parlament honlapján.

képernyőkép: parlament.hu

A politikus szerint a szállásközvetítő multicég továbbra is visszaél erőfölényével, és kiszolgáltatott helyzetben tart több ezer magyar vállalkozást.

„A felháborító eset nem maradhat következmények nélkül”

– mondta.

Ujhelyi viszont…

Ujhelyi István az Európai Parlament közlekedési és turizmus szakbizottságának egyik vezetőjeként

egyeztetett a Booking.com vezetőivel, a cég pedig ígéretet tett arra, hogy hétfőn a mintegy huszonkétezer magyar partnercég szinte kivétel nélkül megkapja az elcsúszott kifizetéseket, csütörtökre pedig visszaáll a rendszeres és remélhetőleg hibamentes működés.

Ennek ellenére a Fidesz összehívta az albizottságot, a közlemény szerint az ülésre várják a Gazdasági Versenyhivatal, a Magyar Turisztikai Ügynökség és a fogyasztóvédelmi hatóság képviselőit is.

A sztori

Sokan olvasták a hírekben, hogy a világ egyik legjelentősebb internetes szállásközvetítő cége, a Booking.com hosszú ideje nem fizette ki a vele szerződésben lévő szállásadóknak járó pénzeket, így huszonkétezer magyar partner (a nagyobb hotelek mellett főleg kisebb turisztikai, többségében családi vállalkozás) is nehéz helyzetbe került. Ami a konkrét ügyet illeti: a Booking.com kifizetési nehézségeit

nem pénzügyi- vagy menedzsmentválság, hanem technikai felkészületlenség okozta.

Egy több mint két éve előkészített könyvelési és számviteli szoftvercsere miatt csúsztak a kifizetések, a korábbi informatikai rendszer a partnerhálózat ugrásszerű növekedését és a nyári szezon terheltségét már nem bírta, az új rendszert pedig még nem tudták megfelelően működésbe állítani.

Frissítés!

„Booking.com-sztori folytatása:

A nemzetközi szállásközvetítő cég vezetőivel való egyeztetéseim során kapott információk szerint Magyarországon vasárnap estig már a kifizetések 98,2 százalékát rendezték, a Booking.com könyvelése szerint hétfőn reggel mindössze 14 utalás tolódott mindösszesen.

Állításuk szerint ennek is elsősorban már csak – leginkább magyarországi – banktechnikai okai vannak.

A kifizetések ügye tehát várhatóan rövid időn belül teljesen rendeződik.

Az Európai Parlament illetékes szakbizottságának vezetőjeként és az ENSZ turisztikai világszervezetének rendkívüli nagyköveteként eközben közös egyeztetést szerveztem a Booking.com és a hazai szakmai érdekképviseletek között; erre a következő napokban sor kerül.

Közösen vitatjuk majd meg az ügy tanulságait és az abból fakadó feladatokat minden szereplő számára

-írta Ujhelyi István hétfőn 17 órakor közösségi oldalán.

Szerző