MÁV-kiegészítés a BKK Budapest-bérlettel kapcsolatos jóhíréhez
Megosztás
A MÁV pontosítást tett közzé azzal kapcsolatban, hogy pénteken a BKK bejelentette: a közlekedési társaság olyan háromoldalú megállapodást kötött a MÁV-HÉV-vel és a Volánbusszal, amely biztosítja a jelenlegi tarifarendszer megőrzését.
A MÁV pontosítást tett közzé azzal kapcsolatban, hogy pénteken a BKK bejelentette: a közlekedési társaság olyan háromoldalú megállapodást kötött a MÁV-HÉV-vel és a Volánbusszal, amely biztosítja a jelenlegi tarifarendszer megőrzését.
Ez nem jelent jót….
A BKK pénteki közleményében azt írta, a MÁV-HÉV-vel és a Volánbusszal megkötött, áthidaló megállapodás lehetővé teszi a jelenlegi szolgáltatások fenntartását, illetve elszámolását, egyúttal érvényben tartja a jelenlegi tarifákat és bevételi elszámolásokat. Ez a gyakorlatban többek között azt jelenti, hogy
fennmarad az egységes tarifarendszer, vagyis megmarad a Budapest-bérlet.
Mindaddig, amíg nem jön egy újabb idióta javaslat a kormányoldal részéről, érvényes marad a Budapest-bérlet
A napokban nyilvánosságra hozott technikai megállapodás értelmében 2024. január elsejétől továbbra is a megszokott gyakorlat szerint használhatók a Budapest-bérletek az agglomerációs Volánbusz-járatokon és a MÁV-HÉV járatokon,
ugyanakkor a tulajdonosi jogokat gyakorló, Építési és Közlekedési Minisztérium döntésének megfelelően az átmeneti megoldás legfeljebb március elsejéig, az új tarifarendszer bevezetéséig lesz érvényben.
Bravó, így kell ostobaságból és kicsinyességből kicseszni sok százezer budapesti és környékbeli emberrel
hogy márciusig dolgozzon ki az utasok igényeihez szabva egy „jobban igazodó, korszerűbb, átjárható és egységes” tarifarendszert. Az építési és közlekedési miniszternek azt is elő kell készítenie, hogy 2024. szeptember 30-tól készpénzmentesen lehessen jegyet vásárolni a járműveken.
Mint azt korábban megírtuk, a Budapest-bérlet megszüntetésének legfeljebb az az utas örülhet, aki eddig az agglomerációból járt be (vagy járt ki oda), és eddig megvette a Budapest-bérletet is (9500 forint), meg a megye/ország egyéb irányaira érvényes megye/országbérletet is (9450 forint). Neki a változás után elég lesz a fővárosi beutazáshoz a megyebérlet, tehát megspórolhatja a BKK-bérlet árát (havi 9500 forintot) elvileg.
Azért csak elvileg, mert gyakorlatilag az nagyon ritka, hogy valaki bejön HÉV-vel vagy Volánbusszal, és utána nem egy BKK-járaton, mondjuk metrón folytatja az útját.
A Budapest-bérlet megszüntetésével azok jártak volna igazán rosszul,
akik a főváros területén belül rendszeresen használják az állami üzemeltetésű HÉV vagy a Volánbusz azon járatait, amelyek szintén a főváros belterületén közlekednek.
E két lehetőség becsléseink szerint több százezer utast érinthet.