Kerítésen túl
Spontán pilótasztárjk járattörlésekkel
Idejét nem tudni, mikor uralkodott ekkora káosz, -késések, járattörlések érik egymást a polgári légiforgalomban- mint ezen a nyáron. Budapesten már kényelmesebb székekkel igyekeznek segíteni a várakozókat, de nem csak nálunk vannak gondok. Több mint húsz Bukarestből induló, illetve oda érkező járatát törölte hétfőn a román Tarom állami légitársaság, miután minden érintett járatnál a személyzet legalább egy tagja beteget jelentett.
Spontán pilótasztrájk
A légitársaság közleménye szerint nem szállt fel hétfőn (járattörlés) a Tarom kairói, bejrúti, ammáni, jászvásári (Iasi), nagyváradi, isztambuli, budapesti, frankfurti, amszterdami, illetve párizsi járata, ezért törölték az illető városokból Bukarestbe visszatérő Tarom-járatokat is. A pilóták spontán munkabeszüntetése miatt felháborodott, tanácstalan utasok százai töltötték az éjszakát a bukaresti nemzetközi repülőtér várótermeiben. A Tarom azt ígérte, hogy a lehető legrövidebb időn belül felveszi a károsultakkal a kapcsolatot, hogy átütemezést, alternatív utazási lehetőséget, vagy a jegyár visszatérítését ajánlja fel nekik.
Bérek az állami- és a magánszektorban
Cezar Osiceanu, a G4Media.ro hírportálnak nyilatkozó pilóták egyike azt állította, hogy a Tarom pilótáinak és másodpilótáinak bére gyakorlatilat 2007 óta nem emelkedett, havi 4500 eurót keresnek, míg a magánlégitársaságok többsége legalább 10 ezer eurós bért fizet pilótáinak. A portál szerint Romániának a kedden kezdődő NATO-csúcsra induló küldöttsége sem tudott útnak indulni, ugyanis a védelmi- és a külügyminiszter, valamint a hadsereg vezérkari főnöke által vezetett román delegáció párizsi átszállással akart Washingtonba utazni.
Bujtatott pilótasztrájk
Ami most történik Romániában, az a törvényi előírás tette lehetővé, amely szerint minden pilótának joga van ahhoz, hogy egészségügyi okokra hivatkozva két szabadnapot vegyen ki. Médiaforrások szerint a Tarom csaknem 30 pilótája egyszerre jelentett beteget. Az Agerpres hírügynökség szerint az 1954-ben alapított, a bukaresti közlekedési minisztériumhoz tartozó román állami légitársaságnak 18 repülőgépből álló flottája van, és 70 úticél felé üzemeltet rendszeres járatokat. Az Európai Bizottság két hónapja hagyott jóvá egy 95 millió eurós állami támogatást a 2007 óta veszteséges Tarom átszervezésére, amely tavalyi 2,3 millió utasával a harmadik legnagyobb forgalmú légitársaság volt Romániában a Wizzair (13 millió utas) és a Ryanair (3,1 millió utas) mögött.
Friss
- Gábor György: szinte látjuk magunk előtt, amint Orbán épp most jön a templomból és tart a kocsmába
- Miska kancsó Japánban, avagy ha csinálunk valamit, csináljuk jól!
- 140 igen, 21 nem – Elfogadták az Alaptörvény újabb, 15. módosítását
- Mennyit ér egy petíció, amit még ‘Pókember is aláírhatna – Ez nem népi támogatás, hanem egy digitális maszkabál’
- Blokád a parlamentnél, ami most a fotelből élőben követhető
- Mínusz 1 fő, távozott az amerikai kormányból Peter Marocco, Orbán nagy barátja
- Vidéki prókátor: a Facebook létesíthet-e bármilyen üzleti kapcsolatot a ‘Rogán-terhelt’ magyar kormánnyal?
- Stop az óbudai környezetszennyezésnek
- Tiborcz István Marbellán is a mi pénzükből ‘luxizott’ – ‘Ner-kullancs’ menni spanyolba – Frissítve!
- Lesz-e botrány? – A magyar parlament kemény napja