Connect with us

Bulvár

Erre húzzatok…lapot: Magyarországon terjeszkedik a török Koton

Még jó, hogy Orbán kitalálta a TAO-t, különben mi lenne -43-an támogatták adójuk egy százalékával- a Mészáros-féle Felcsúti focistaképzővel
Megosztás

Globális növekedési stratégiájának részeként nyolc új üzletet nyit Magyarországon a török divatmárka, a Koton. Az üzletek az Adventum által kezelt ingatlanokban kapnak helyet, és a tervek szerint 2024-ben kezdik meg működésüket. Az aláírásra Isztambulban került sor, ahol A. Bülent Sabuncu, a Koton vezérigazgatója és Bárány Kristóf, az Adventum Csoport alapító partnere is jelen voltak – közölte a cégcsoport.

Koton Budapesten Sopronban, Debrecenben, Szegeden és Székesfehérváron

A Koton középtávú tervei között szerepel 130-150 új üzlet megnyitása világszerte, elsősorban külföldön. Az első üzletek már 2024 utolsó negyedévében megnyílnak, melyek mindegyike bevásárlóközpontokban kap helyet, köztük három Budapesten. A vidéki városok közül Sopronban, Debrecenben, Szegeden és Székesfehérváron is lesznek Koton boltok.

Az összesen több mint 6000 négyzetméternyi eladótérrel rendelkező üzletek közül a legnagyobb a Köki Bevásárlóközpontban lesz, amelyet mintegy 1000 négyzetméter alapterületen alakítanak ki.

A döntés kapcsán A. Bülent Sabuncu kiemelte:

„Globalizációs stratégiánkkal összhangban folytatjuk növekedési kezdeményezéseinket. Tavaly bevételeink 34,5%-a nemzetközi tevékenységünkből származott.”

Bárány Kristóf hangsúlyozta:

„A Koton Törökország egyik legnagyobb divatmárkája. Örömmel tölt el bennünket, hogy segíthetjük őket magyarországi terjeszkedésükben.”

Az Adventum Csoport Kelet-Közép-Európában több mint 700 000 négyzetméternyi kereskedelmi ingatlant kezel.

Csak úgy….

Nem ők az egyetlenek az új „versenyzők közül”, akik a pénztárcánk tartalmáért versenyeznek. 2024 februárjában érkezett a hír:

„Örömmel tájékoztatjuk arról, hogy az európai MERE szupermarket hálózat mostantól Magyarországon is elérhető lesz (…) az elkövetkező év során 20 üzletet nyitunk Budapesten és az agglomerációban, három év múlva pedig 200 üzletünkben 700 millió eurós forgalmat szeretnénk elérni.”

MERE, az orosz csoda?

Az orosz kiskereskedelmi láncot 2009-ben alapították, azóta 20 országban (például Belgium, Cseh Köztársaság, Észtország, Kazahsztán, Oroszország, Kína, Németország, Lengyelország, Litvánia, Lettország, Románia, Vietnam, Fehéroroszország, Azerbajdzsán, Szerbia, Spanyolország, Görögország) mintegy 2500 üzletet működtetnek. Akárcsak az Aldi vagy a Lidl, a MERE is úgynevezett hard diszkontlánc, azaz

portékáit rendkívül nyomott árakon kínálja vevőinek. Az átlagosan 1000 m2-es üzletei meglehetősen spártai berendezésűek, termékeiket dobozokból, raklapokból kínálják vevőiknek.

A már említett e-mailjükben azt ígérik,

áraik a piaci átlagnál 20 százalékkal alacsonyabbak lesznek „a gyártókkal való közvetlen együttműködés, a szigorú költségellenőrzés és a minimális kereskedelmi felár miatt.”

Célközönség: a családos, átlag alatti jövedelműek

Elsősorban olyan vevőkre számítanak, akik átlagos és átlag alatti jövedelemmel rendelkező családos emberek, akik megtervezik vásárlásaikat és heti 1-2 alkalommal keresik fel az üzletet. A MERE-ben kapható termékek köre körülbelül 1500 cikkből áll majd, ebben élelmiszerek, háztartási vegyiáru, italok és iparcikkek is szerepelni fognak. Valószínűsíthető, hogy az orosz diszkontlánc főként saját márkás termékeket kínál majd.

Kapcsolódó

Szerző