Blogbazár
Hétfő hajnali maflás Lázár Jánosnak Vitézy Dávidtól
Amióta csak kinevezték folyamatos a háború Lázár János miniszter és Vitézy Dávid szakpolitikus között, ez nem egy boksz meccs sokkal inkább két hatalmas egoval rendelkező politikus iszap birkózása.
„Ismét negatív rekordot döntött a MÁV”
A volt közlekedési államtitkár azután, hogy a miniszterelnök Kötcsén igyekezett megvédeni miniszterét, Vitézy a hamarjában kijött múlt havi késisi adatokkal csap oda:
Megvannak az augusztusi késési adatok: ismét negatív rekordot döntött a MÁV. A magyar InterCity-k mindössze 32,8%-a volt pontos (azaz késett kevesebbet, mint 5 perc) augusztusban – ilyen rossz értéket soha nem rögzítettek még, mióta vezetnek menetrendszerűségi statisztikát a magyar vasúton.
Lázár előtt és Lázár után
A szakembertől rá egyáltalán nem jellemző módon jut egy oldalvágás a Orbán Viktornak is, aki „kozmetikázott” adatokból dolgozik:
Végtelenül szomorú ezt a leépülést látni. A miniszterelnök azt mondta a vasút problémáiról szóló kérdésre válaszolva szombaton, hogy érdemes összehasonlítani, mi volt “Lázár János előtt és Lázár János után”, mert “akkor megkapjuk a munkájának a bizonyítványát” – nos, ha nem a kozmetikázott és mesterségesen felfújt utasszámokat, hanem az elmúlt évek késési adatait hasonlítjuk össze, akkor vajon milyen bizonyítványt kap a közlekedési miniszter?
Hibás döntések sorozata
Az idősorokat megnézve ugyanis az látszik, hogy az elmúlt években a magyar vasút megbízhatósága látványos romlásnak indult. Immár megvan a kétharmad is: a magyar InterCity-vonatok több, mint 67 százaléka késett öt percnél többet idén augusztusban. Ez pedig a Lázár János által meghozott hibás döntések sorozatának köszönhető: egytől egyig lemondott minden vasúti járműbeszerzést, leállította a pályafelújításokat és fejlesztéseket, a kivont források és bezuhant bevételek miatt elszaporodtak a pályahibák, a központosított berszerzések nyomán darabjaira hullott MÁV karbantartás miatt sűrűsödnek a járműhibák, az alkatrészhiány miatt egyre több a tartósan félreállított, de amúgy jó állapotú IC-kocsi, motorvonat.
Vitézy megadja a kegyelemdöfést is
A poszt ezek után , a felelősség kérdést feszegetve szét teríti azt a teljes kormányzatra, ám ezzel egyetlen pillanatra sem menti fel a „célszemélyt”
Ha a kormányzati döntéshozók azzal áltatják magukat, hogy nincs itt semmi látnivaló, hisz a MÁV mindig is rossz volt, a magyar emberek így ismerik, megszokták, akkor csak magukat vezetik félre: valóban nem volt korábban sem kifogástalan a magyar vasút helyzete, de a romlás idénre már sajnos igazán látványos. Néhány év alatt 70% fölötti értékekről zuhant a pontosság 32,8%-ra, ez ma Európa legrosszabb ilyen értéke — nem Ausztriát hagytuk le e téren, hanem Romániát.
Szerző
Friss
- Barátsághoroszkóp, itt és most
- Hull a hó és ez most (állítólag) nem érte váratlanul az illetékeseket – Mit jósol mára Pártai Lucia + orvosmeteorológia
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”