Connect with us

Kerítésen innen

Csere a Fidesz-sakktábla gyalogjainál: Leitner Attila üti Gábor Lászlót – Hogy kik ők, és mivégre a lépés, majd kiderül…

A NER új csodafegyvere: a virtuális fólia
Megosztás

Rossz(?)nyelvek szerint az a folyosói pletyka, hogy Orbán Viktor elégedetlen a fideszes kormánypropaganda működésével, ezért vannak változások a fideszes médiarendszerben. A Mediaworks több napilapját bezárta és az Origo is sorra került. Ne tessenek megijedni a, szócső marad, csak a „madam” változik.

Gábor ment, Leitner jött

Új felelős szerkesztője van az Origónak, a lap jelenlegi impresszuma szerint már nem Gábor László irányítja a lapot, hanem Leitner Attila. A Telex kereste a portál illetékesét, hogy megtudja, mi a váltás oka, de eddig mindhiába, így marad a saját kútfő. Úgy tudjuk, hogy a szerkesztőségnek csütörtök délután jelentették be a változást, Gábor és Leitner együtt álltak a dolgozók elé.

A Híradó.hu főszerkesztője 2020 júniusától eddig az a Leitner Attila volt, akinek pályafutása már jó pár éve Habony Árpádhoz kötődik. 2015-ben Leitner lett a Habony által kiadott, ingyenes terjesztésű Lokál napilap főszerkesztője, innen váltott a szintén Habonyhoz köthető „nemzetközi hírügynökség” V4 Agencyre 2019-ben, majd 2020 nyarán nevezték ki a Híradó.hu élére. Most már nem szerepel ott a neve, az impresszumban az olvasható, hogy a szerkesztésért Kiszler Ferenc felel.

<<< Olvassa cikkeinket a Facebookon és a Google hírei között is! >>>

Csak úgy…

A sajtó a kötcsei találkozóról kiszivárgó információk alapján már szeptember első felében megírta, hogy Orbán Viktor elégedetlen azzal, hogy a propagandagépezetének a 2024-es választási kampányban nem sikerült eléggé megszólítania az embereket, ezért jelentős átalakítások következhetnek. Az éves Fidesz-piknikről az is kiszivárgott, hogy a miniszterelnök szerint Magyar Péter feltűnésével teljesen megváltozott a „belpolitikai csatatér”, illetve hogy

a pártelnök a nem eléggé hatásos Megafon-stílusú influenszereket, propagandatermékeket, és a monolit politikai kommunikációt is okolja a választási eredményért.

A VSquare értesülése szerint a potenciálisan jelentős átalakítás a Fidesz szócsöveként funkcionáló propaganda legfontosabb elemeit, a közmédiát, a Magyar Nemzetet, az Origót és a Megafont is érintheti.

A Mediaworks alá – egyelőre – 76 médiatermék tartozik, köztük a Mandinerrel, az Origóval, a Magyar Nemzettel, a Hír Tv-vel, a Riposttal, a Borssal, a Metropollal és az összes megyei lappal.

Csak úgy 2.

Ismét milliárdokkal olajozta a kormánykommunikációt a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda:

szeptember 19-én egy nettó 4 milliárd 724,4 millió forintos keretszerődést írtak alá Balásy Gyula cégeivel, a New Land Media Kft.-vel és a Lounge Design Kft.-vel.

A munka hivatalos megnevezése

„Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása 40., valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása 48.”

– ezt a köznyelvben egyszerűen csak plakátkampánynak hívjuk. Ezek azok a nagy kormányzati kommunikációs kampányok, amelyek leginkább kormányplakátokban, tv- és online hirdetésekben csúcsosodnak ki és együtt mozognak a választási időszakokkal, illetve a nemzeti konzultációkkal. A költekezés méretét az is jól mutatja, hogy Rogán Antal tárcája tavaly jóval tovább nyújtózkodott, mint ameddig a takaró ér: kormányzati kommunikációra és konzultációra az eredeti előirányzatnál 18,1 milliárd, rendezvényekre pedig 35,5 milliárd forinttal költött többet a Miniszterelnöki Kabinetiroda.

Szerző