Connect with us

Kerítésen innen

Miközben Ön azon törpöl, hogy kigazdálkodja a karácsonyfa alá valót, addig 10.000 millió folyik el Rogán-óriásplakátra

Megosztás

Értem én, hogy a sok osztás-szorzás közepette, amit azért végeznek a családi asztal körül, hogy megpróbálják kitalálni: kinek, mi kerüljön a karácsonyfa alá, nem futja az energiából felháborodni az eszelős pénzkidobáson, amit a regnáló folytat a „nemzeti konzultáció” óriásplakátokon történő hirdetésének örve alatt, pedig egyszer kellene úgy igazán megelégelni és esélyes, hogy meggondolnák magukat.

Georg Lazar: rám ne SUMMITsanak…! - A "guruló forintjainkat" nem kímélve erősítik a diaszpórában élők „magyarságtudatát”
Megosztás

Értem én, hogy a sok osztás-szorzás közepette, amit azért végeznek a családi asztal körül, hogy megpróbálják kitalálni: kinek, mi kerüljön a karácsonyfa alá, nem futja az energiából felháborodni az eszelős pénzkidobáson, amit a regnáló folytat a „nemzeti konzultáció” óriásplakátokon történő hirdetésének örve alatt, pedig egyszer kellene úgy igazán megelégelni és esélyes, hogy meggondolnák magukat.

2023-ban 50.000 millió, avagy: 50.000.000.000 közforint

A Fidesz szombati tisztújító kongresszusa után elárasztották az utcákat az egyszerre sorosozó és brüsszelező plakátok. A plakátok tartalma ismerős lehet. Négy éve az Európai Bizottság akkori elnökét, Jean-Claude Junckert montírozták össze Alex Soros apjával, Soros Györggyel, a mostani főszereplő első körben az unió és Ursula von der Leyen. A szombati tartotta „Fidesz a 30. tisztújító kongresszuson” Orbán Viktort részletesen kifejtette, hogy milyen célt szolgál a magyar kormány által elindíott legújabb nemzeti konzultáció. Hétfőn közösségi oldalán jelentette: sikeresen levelezett saját magával, így megvan az első ellenőrizetten beérkező szavazat.

Ezzel egyidőben…

A tisztújító kongresszus után nem sokkal megjelentek az utcákon a legújabb nemzeti konzultációt propagáló kormányzati plakátok. Ezeken Ursula von der Leyen európai bizottsági elnök és Soros György fia, Alex Soros összemontírozott arcképe látható, az üzenet pedig Orbán Viktor október 23-án, Veszprémben elmondott beszédéből lett kis módosítással átvéve. Akkor a kormányfő úgy fogalmazott, hogy „nem táncolunk úgy, ahogy Brüsszel fütyül!”, a mostani plakátokon pedig az áll:

Ne táncoljunk úgy, ahogy ŐK fütyülnek!

A plakátok szinte az összes létező hirdetési formában kikerültek. Rengeteg óriásplakát, citylight és hirdetőoszlop van tele most Ursula von der Leyen és Alex Soros arcképével. Ezzel kapcsolatban Eric Mamer, Ursula von der Leyen sajtófőnöke elmondta:

Az EB nem kíván minden, a konzultációs kérdőíven szereplő feltételezést kommentálni, mivel ezek köztudomásúlag nem igazak, ezeket illetően nem kívánnak vitába bocsátkozni a magyar hatóságokkal,

hozzátéve, hogy

Magyarország polgárai elég intelligensek ahhoz, hogy képesek legyenek önállóan véleményt alkotni a magyar kormány által feltett kérdések ügyében, és ehhez rendelkezésre állnak remek európai uniós tájékoztatások.

Kovács Zoltán tette, amit a fizujáért tennie kell

„Brüsszel ma megkezdte a nemzeti konzultáció támadását, mindent meg fognak tenni, hogy elhallgattassák a magyar embereket.”

Vissza a milliárdjainkhoz….

A Nemzeti Kommunikációs Hivatal júliusban egy friss megbízás keretében bruttó csaknem 10 milliárd forint értékben kötött kommunikációs szerződést a közbeszerzéseken gyakran sikeres Balásy Gyula cégeivel, a New Land Media Kft.-vel és Lounge Design Kft.-vel.

Idén nem ez volt az első ilyen szerződés, ha a korábbi megbízásokat is hozzávesszük, akkor 2023-ban csaknem bruttó 40 milliárd forint közpénzt különített el a kormány a kommunikációs kampányokra.

A 2023-as 40 milliárdos keretből mostanáig nem sok jutott a már megszokott kormányzati plakátokra. A 2022. év végi, adventi szőnyegbombázás után elcsendesedett a közterületi harctér: az akkori nemzeti konzultáció eredményét kihirdető, kora tavaszi 97% Nem a szankciókra volt mostanáig az egyetlen politikai plakátkampány 2023-ban, amely a magyar kormány megrendeléséből készült. (A júniusban indult Háborúpártiak, az ellenzéket lejárató plakátkampány csak közvetve mondható kormányzatinak, mivel a Fidesz-közeli Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány kampánycége, a Kövess Minket 2022 Kft. áll mögötte.)

A mostani, a 13. nemzeti konzultáció technikai és reklámköltségeivel kapcsolatban a kormány azt közölte, azokat „a konzultáció lezárultát követően tudják közzétenni”. A korábbi 12 nemzeti konzultáció összesen nagyjából 50 milliárd forintba került.

Szerző