Connect with us

Kerítésen innen

Ami eddig tudható: a Sulyok-Orbán páros hívta meg Magyarországra Hszi Csin-ping kínai államfőt

A Sulyok-Orbán páros hívta meg Magyarországra Hszi Csin-ping kínai államfőt
Megosztás

Sulyok Tamás köztársasági elnök és Orbán Viktor miniszterelnök meghívására állami látogatásra Magyarországra érkezik május 8-án Hszi Csin-ping kínai államfő – közölte Havasi Bertalan, a Miniszterelnöki Sajtóirodát irányító helyettes államtitkár.

Amit jelenleg az orrunkra akarnak köti

Az elnök május 10-ig tartó budapesti programja során tárgyalást folytat a magyar miniszterelnökkel és a köztársasági elnökkel kétoldalú politikai, gazdasági és nemzetközi kérdésekről.

A látogatás célja Magyarország és Kína államközi és gazdasági-kereskedelmi kapcsolatainak további erősítése, valamint az együttműködés kiterjesztése újabb területekre

– írta közleményében a miniszterelnök sajtófőnöke.

Csak úgy….

Április 27-én írtuk: Amíg az 1.000 közmillióért szervezett és emberekkel megtöltött CPAC-n Orbán Viktor ezerrel hangoztatja, hogy a szuverenitásunk, na az baromi fontos és megőrizzük, ha a fene fenét eszik is, addig fű alatt jelent meg az alábbi hír. Elolvasása után döntse el ki-ki maga, hogy mi is a stájsz!

Dióhéjban: megvesznek miket….

A Budapestet délről elkerülő V0-t és a belvárost a ferihegyi repülőtérrel összekötő új vasútvonalat is kínaiak építenék, kínai hitelből és kínai technológiával

– írja a Telex és az IHO.

Hogy miről is van szó….

A V0 egy olyan kelet-nyugati vasútvonal, amely délről kerülné el Budapestet. A koncepció lényege, hogy a tehervonatok nagy része az új V0-s vonaton a városon kívül haladna, míg a személyvonatok használhatnák a ma is meglévő, városon keresztül vezető vasúti infrastruktúrát.

Az évtizedek óta tervezett V0-ról 2022 február elején Vlagyimir Putyin és Orbán Viktor találkozóján még azt jelentették be, hogy azt az oroszok finanszíroznák – majd kitört a háború.

A vasúti szaklap úgy tudja, hogy a kínaiak a jelenlegi tervek szerint egy,

a MÁV hálózatától elkülönült, jelentős részben betonlábakon, magasvasútként futó pályán futó új vasútvonalat építenének Ferihegy és a belváros közé.

Ez a Telex információi szerint azt jelentené, hogy

egy a MÁV-tól elkülönülve üzemeltetett, egyedi tarifás vasúti szolgáltatás jönne létre. 

„Eszeöszáz”, na ne viccelődjünk….

A kormány teljesen lemondott az uniós forrásokról, a magyar államnak pedig semmi pénze, marad a kínai hitel

– nyilatkozta a Telex kormányzati forrása a projektekről. Hogy a repülőtéri gyorsvasút elkülönült pályán, nem pedig a rendes vasúti hálózaton jöjjön létre, az a forrás szerint a kínaiak feltétele.

„Számukra ez azért fontos, mert technológiailag ez hozna nekik uniós referenciát”.

Szerző