Connect with us

Kerítésen innen

Orbán Viktor tényleg nem tudja, hogy Ő és kormánya hathatós közreműködése okozza a ‘vérlázító’ üzemanyagárat?

Orbán Viktor tényleg nem tudja, hogy Ő és kormánya hathatós közreműködése okozza a 'vérlázító' üzemanyagárat?
Megosztás

Orbán Viktor hazatérve indiai kiruccanásáról, mint a „ma született bárány” rácsodálkozott a magyar üzemanyagárra és „magából kikeltet játszva” feldúlt arccal belemondta a kamerába, hogy „…ami most a magyar benzinkutakon történik, az már felháborító, sőt, talán vérlázító is”. „Felfokozott” állapotában rögvest meg is fejtette, hogy mindenki hibás, kivéve Őt és kormányát, akik mindent megtesznek…bla..,bla.., bala….

Nem mondják, tényleg?

<<< Olvassa cikkeinket a Facebookon és a Google hírei között is! >>>

Tessék kérem figyelni!

Először is nézzük az üzemanyag-árképzést, amit törvény határoz meg, amihez kellett a miniszterelnöki akarat és persze a „bátrak” gombnyomása. Holoda Attila forintról forintra levezette, hogy a regnáló különadói nélkül -nem a benzinkutasok harácsa miatt, hiszen az Ő árrésük 5-6 %, amiből a teljes rezsijüket, dolgozóikat és az adóikat fizetniük kell!- 550.- forintot kellene fizetnünk a benzinért.

Ütemanyag ár: + 27% ÁFA + jövedéki adó + (csak Magyarországon!) EKR-adó: 8,80.- forint/liter + megemelt kiskereskedelmi különadó

Tovább is van….

A Nemzetgazdasági Minisztérium korábbi közleménye szerint

„az olajellátást érintő ukrán fenyegetettség és az amerikai szankciók” tehetnek a magas üzemanyagárakról.

Közleményükben azt írják: az USA pénzügyminisztériuma szigorú szankciókkal sújtotta az orosz olajexportot biztosító árnyékhajózási flottát és az azokhoz kapcsolódó hajóbiztosító cégeket. Ennek következményeként Kínának és Indiának, mint a világ legnagyobb olajimportáló államainak, több nyersolajat kell más forrásokból, így például a Közel Keletről, Afrikából vagy éppen az amerikai kontinensről beszerezniük. Ez az NGM szerint tovább növeli a nyersanyagárakat és emeli a szállítási költségeket is. Emellett a hideg téli hónapokban tovább emelkedhet a kereslet az olaj iránt, különösen Európában és az Egyesült Államokban. Mindezek következtében a Brent olajára az elmúlt egy hónapban közel 10 százalékkal nőtt. A folyamatos emelkedés másik oka Nagy Márton minisztériuma szerint, hogy január elején leállt a Barátság kőolajvezeték és a Török Áramlat biztonsága is veszélybe került, amelyek kiemelkedő szerepet játszanak Magyarország energiaellátásában.

„Ezért hazánk alapvető érdeke, hogy minden érintett fél biztosítsa a szállítási útvonal biztonságát és zavartalan működését.”

Az NGM szerint a régiós üzemanyagár-emelkedésében szerepet játszik továbbá a napokban élesedő amerikai szankciós csomag azon része is, amely negatívan érinti a Szerbiai Kőolajipari Vállalatot (NIS), a korlátozó intézkedés csökkenti a rendelkezésre álló nyersolaj, illetve üzemanyag mennyiségét.

Azt írják:

Magyarországon az üzemanyagok mintegy 20-30 százaléka importból származik, így a külső piaci folyamatok közvetlenül és azonnal hatnak a hazai ellátásra és üzemanyagok árának alakulására.

Arra nem tértek ki a közleményben, hogy egy

tavalyi törvénymódosítással a kormány az infláció mértékével növelte az üzemanyag jövedéki adóját. Január 1-től a benzin és gázolaj jövedéki adója is 6-6 forinttal emelkedett literenként.

Ezek után

min csodálkozik a miniszterelnök és ki az, aki elhiszi, hogy a „jó atyuska” az egészről semmit nem tud?

Csak úgy…

Tudta, hogy a regnáló kormány üzemeltet egy „jóhír” elnevezésű aloldalt a honlapján? Önmeghatározása szerint arra találták ki, hogy

„Itt minden olyan programról és döntésről részletes tájékoztatást talál, amelyet az Új Gazdaságpolitikáról szóló Nemzeti Konzultációban elsöprő többségben támogattak a magyar emberek. Az egyes konkrét programokról a témákra kattintva tájékozódhat bővebben. Kérjük, olvassa el az információkat, és ismerje meg a támogatásokat és lehetőségeket! Magyarország meg tudja csinálni!”

Képernyőkép

orbán viktor, üzemanyag

Szerző