Kerítésen innen
Ez ám a magyar virtus: név nélküli tanár-értékelés a KRÉTA-ban
Nagy lehetőség előtt állnak azon sértett szülők, akik szerint gyermekük mindent megtanult, de a tanár(ok) pikkel rá, ezért van annyi rossz jegye. Egy elégtelen osztályzat vagy valamilyen személyes sérelem miatt is „lehúzhatják” a pedagógusokat. Anonim módon lehet értékelni a pedagógusok munkáját a KRÉTA-rendszerben. Ez ám az arany világ…..
Még, hogy nem tanultam…, szólok apunak!
Május közepe óta értékelhetik tanáraikat a diákok és szüleik a KRÉTA rendszerben elérhető, anonim kérdőíveken. A beérkező eredmények között máris vannak, amelyek egy-egy tanárt csak minimális pontszámmal értékelnek
– értesült a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetétől (PDSZ) a Népszava.
<< Olvassa cikkeinket a Facebookon, az Instagramon, a Linkedinen, a Truth-on és a Google hírei között is! >>
Bárki, bármit…
A kérdések egyebek mellett arra vonatkoznak,
- mennyire felkészült, megértő és jó szándékú az adott pedagógus,
- érthetően magyarázza-e el a tananyagot,
- betartja-e a határidőket,
- milyen a hangulat a tanórákon,
- segítőkész, együttműködő-e a szülőkkel.
Az anonimitás eredeti célja az volt, hogy a diákok és a szülők őszinte válaszokat adhassanak, a névtelen kitöltés lehetősége ennek az ellenkezőjére is alkalmas. Az online íveken általános iskolában a szülők, középiskolában pedig a diákok és szüleik pontozhatják a tanárok munkáját több szempont alapján, két szöveges értékeléstől eltekintve
1-től 5-ig adva pontot.
A június 2-ig kitölthető online kérdőívek kapcsán a PDSZ már előre aggodalmának adott hangot, hogy
azok a diákok vagy szüleik bosszút állhatnak majd az esetleg rossz jegyet adó tanáraikon, a mostani eredmények láttán pedig igazolva látják ezt a félelmüket,
–mondta el a lapnak a szakszervezet ügyvivője, Nagy Erzsébet.
A lényeg: az árok és a félelem minden szinten
Korábban a szakszervezet annak a feltételezésének adott hangot, hogy
a kormány azért teszi lehetővé a tanulók és oktatók közötti konfliktusok elmérgesítését, hogy megbontsa a tanárok, diákok és szülők egységét az oktatásügyben.
Az anonimitás hivatalos célja, hogy a diákok és a szülők őszinte visszajelzést adhassanak a tanárok munkájáról, de
az eredmények abba a komplex teljesítményértékelésbe is beszámíthatóak, amelyeket az intézmények igazgatóinak kell elkészíteniük a tanárokról. Ezek a 0-tól 100 pontig terjedő értékelések pedig már akár az illetményekre is kihathatnak.
Diri, a mindenható?
Az igazgatók szabadon mérlegelhetik, hogy többek közt a tanulói és szülői visszajelzéseket is figyelembe veszik-e ezekhez az értékelésekhez, és ha igen, milyen fajsúlyosan.
Hasonló, névtelen értékelési rendszerek évek óta működnek a felsőoktatásban: ilyen például a Mark My Professor (“értékeld a tanáromat”) nyilvános oldala, illetve az egyetemek saját, belső hallgatói-elégedettségi méréseket is szoktak végezni Neptun felületeiken. Csakhogy
a felsőoktatásban mindkét oldalon az oktatásban közvetlenül részt vevő felnőtt szereplők állnak, és a tapasztalatok szerint ezek sem mentesek a bosszú-lepontozásoktól, amelyeket a nyilvános oldal olykor moderál is.
Szerző
Friss
- Fiatalnak lenni Amerikában, Oroszországban és Magyarországon – Lehetőségek és kihívások összehasonlítása
- ‘Magyarország GDP-jének 38 százalékát Budapest termeli, ha a város megáll, azt minden magyar megérzi’
- Mészáros Lőrinc a riporter -és áttételesen az Ön- kérdésére: húzzanak haza!
- Tucker Carlson ment, Ben Shapiro jött: újabb ‘rekordnézettségű-gyanús’ Orbán-interjút készíttetett a…. (ki is?)
- A törvény mindenkire nézve egyformán kötelező!? De amit szabad Jupiternek, azt nem szabad az ökörnek!
- Új hónap, új évszak vadiúj júniusi horoszkóp!
- Újabb ‘vörös skarlát betű’ az Orbán-rendszer homlokán, ha bebizonysodik a javítóintézet-igazgató elleni vád
- Szanyi Tibor: aki hülye, haljon meg! – A parajdi-eset: aratták a turizmus gyümölcsét, de nem foglalkoztak az értékmegőrzéssel
- A grenoblei BL-fiesta tömegébe hajtott egy autó
- Gábor György leleplezte Gulyás Gergely legújabb cinikus hazugságát – A diktatúra sosem egyik napról a másikra születik