Connect with us

Kerítésen innen

Apró Szijjártó – hatalmas Pepsi – Nagy az öröm: ‘hazatér’ az elbitangolt kóla

Apró Szijjártó - hatalmas Pepsi - Nagy az öröm: 'hazatér' az elbitangolt kóla
Megosztás

„Visszatér Magyarországra a Pepsi gyártása, mostantól a hazai boltok polcain megtalálható Pepsi termékeket import helyett helyben, a Szentkirályi gyárában fogják gyártani” – jelentette be Szijjártó Péter, akit jelenleg külgazdasági és külügyminiszteri tisztségben tartunk el. Ennek örömére megtudhattuk, hogy gondos kormányunk újabb 3.800 millió közforintunkat adta ajcsiba ehhez a projekthez.


„Jogosan adódik a kérdés, hogy „van egy Pepsid?”

Az MTI beszámolója szerint miniszter kedden a Szentkirályi Magyarország Kft. gyáravató ünnepségén vett részt, ahol elmondta, hogy az állam 3,8 milliárd forint támogatással járult hozzá a nagyjából 11 milliárd forint értékű fejlesztési programhoz. A 2021-ben indult beruházásnak köszönhetően jelentősen bővült a vállalat palackozó kapacitása.

„Innentől kezdve a Magyarországon elfogyasztott Pepsi termékeket immár nem valahonnan külföldről kell importálni (…) Tehát gyakorlatilag import helyett saját termelés”

– mondta Szijjártó.

Dobo Kata a reklámlány

A külügyminiszter Facebook-oldalán megosztott fotókból kiderült, hogy az eseményen a Pepsi reklámarca, Dobó Kata színésznő is megjelent.

Szijjártó az átadón fontosnak nevezte, hogy a Szentkirályi továbbra sem oldódott fel az olasz Mattoni 1873-mal folytatott nemzetközi együttműködésben, magyar tudott maradni.

„A Szentkirályi továbbra is magyar egy nagy nemzetközi együttműködésben. Ezt mi, akik egy kis közép-európai nemzet vagyunk, nagyra értékeljük. Úgy, ahogyan a Pepsi-gyártás hazahozatala is nemcsak egy 11 milliárd forintos beruházás, hanem egy fontos érzelmi kérdés, úgy ez nekünk, magyaroknak érzelmi kérdés, hogy a felépített magyar brandek valóban magyar brandek maradjanak”

– mondta. Alessandro Pasquale, a Mattoni 1873 ügyvezető igazgatója és tulajdonosa azt emelte ki, hogy az elmúlt tíz évben mintegy 40 millió eurót fektettek be Magyarországon. Szerinte az ország vonzó célpont a külföldi befektetők számára, a Pepsi-termékek hazai gyártása pedig jól példázza, hogy a magyar ipar képes világszínvonalon teljesíteni. A Mattoni 1873 a kelet-közép európai régió egyik meghatározó ásványvíz- és üdítőitalvállalata, amelynek több mint 3000 munkavállalója van, és portfóliójába tartozik több ásványvízmárka, emellett a Pepsico-termékek gyártója és forgalmazója a régióban.

<< Olvassa cikkeinket a Facebookon, az Instagramon, a Linkedinen, a Truth-on és a Google hírei között is! >>

Tudta? Nem? Most kiderült….

A Szentkirályi Magyarországot

2019-ben hozta létre a Mattoni 1873 Csoportot (korábban KMV) tulajdonló olasz Pasquale család, valamint a Szentkirályi Ásványvíz alapítója, Balogh Levente, miután a Mattoni 1873 Csoport 2018-ban felvásárolta a Pepsi termékek magyarországi gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. üzleti tevékenységét. A felvásárlás után a tulajdonosok a Szentkirályi Magyarország vállalati márka alatt integrálták a korábbi Szentkirályi és magyar Pepsi operációkat.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Szentkirályi Magyarország Kereskedelmi és Termelő Kft. 2024-ben mintegy 42,3 milliárd forint értékesítési nettó árbevételt ért el az előző évi mintegy 30,6 milliárd forinttal szemben. A társaság adózott eredménye tavaly mintegy 1,6 milliárd forint volt a 2023-as mintegy 2,5 milliárd forint után.

Szerző