A versenyhivatalt is érdekli, hogyan lehetett néhány hónap alatt félmilliónál is több rajongót szerezni Indiából, Pakisztánból és Bangladesből.
A lájkolók négyötöde nem magyar
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálja, hogyan lett Mága Zoltánnak 560 ezer indiai, bangladesi és pakisztáni lájkja – írta meg a 444. A portál az után kérdezte meg a GVH-t, hogy kiderült: a hegedűművész tavaly két hónap alatt megduplázta a facebookos rajongói számát, ráadásul úgy, hogy a lájkolók négyötöde nem magyar.
Az új rajongók többsége dél-ázsiai: 260 ezren Bangladesből, 180 ezren Indiából, 120 ezren pedig Pakisztánból kattintottak. Bradács András, a Front Page tanácsadója már akkor arra hívta fel a figyelmet, hogy ezekben az országokban sok kamu Facebook-profil van, amiket gyakran használnak rajongóvásárlásra.
Lájkvásárlás lenne?
Ezt vizsgálja most a GVH is. Mint írták, a lájkvásárlás „alkalmas lehet arra, hogy a művész hírnevével, népszerűségével, a fogyasztók valódi tapasztalatain alapuló pozitív értékelésével kapcsolatban megtévessze mind a fogyasztókat, mind az üzletfeleiket”. Azt azonban nem mondták ki, hogy valóban ez történt volna Mága oldalával. Az eljárás befejezésére három hónap van, ez a határidő kétszer két hónappal meghosszabbítható.
(Forrás: HVG)