Connect with us

Kerítésen innen

A jelenkor nem kitalált Hacsek és Sajója, a Lázár-Vitézy duó újra egymásba törölték a lábbelijüket

A jelenkor nem kitalált Hacsek és Sajója, a Lázár-Vitézy duó újra egymásba törölték a lábbelijüket
Megosztás

A legendás Hacsek és Sajó páros első előadói – harminc éven át – Herczeg Jenő és Komlós Vilmos voltak Vadnay László közel ezer kabaréjelenetében. Akik nem emlékeznek rá, azoknak szól, hogy az egyszerű dramaturgiára épülő jelenetek humorforrása a két ellentétes figura civódására épült. Sajó kissé vonalas, ellenzős, könnyen dühbe hozható sznob, a hatalom igéit szajkózó figura volt, Hacsek pedig ennek pont az ellentéte.

A legújabb konfliktus

Újabb fejezetéhez érkezett Lázár János építésügyi és közlekedési miniszter és Vitézy Dávid adok-kapokja, aminek nyilvánvalóan még itt sincs vége. Lázár János a múlt héten jelentette be a Magyar Államvasutak tízpontos intézkedéscsomagját, amire Vitézy is reagált, felidézve a működési zavarokat is.

<<< Olvassa cikkeinket a Facebookon és a Google hírei között is! >>>

Sajó, alias Lázár….

Lázár a HírTv-ben szúrt vissza:

„Az a helyzet, hogy arról értesítettek a kollégáim, hogy Vitézy úr valóban ezzel a tízpontos miniszteri vállalással kapcsolatban is kritikát fogalmazott meg, ez lassan, remélem, mindenkit meggyőz arról, hogy minden látszattal és híreszteléssel ellentétben ő nem ért ahhoz, amiről beszél, mert aki ért a vasúthoz vagy ért a tömegközlekedéshez, annak csak egy lehet fontos, az utas, hogy az utasok hogyan érzik magukat.”

A miniszter itt nem állt meg.

„Vitézy úr arról híresül majd el a magyar politikában, hogy még életében semmit nem tudott megcsinálni: vagy azért, mert a választók nem adtak lehetőséget, vagy pedig olyan terveket alkotott, amit képtelen volt megvalósítani. Vitézy úr az az ember Magyarországon, aki még semmit nem csinált meg abból, amit ígért vagy amit mondott, úgyhogy nem lehet komolyan venni azt, amit ő állít.”

Lázár még azt is mondta, hogy Vitézyre utalva, hogy

„az, hogy otthon valaki vasutat tologat, és látott már játékvasutat, az nem azt jelenti, hogy ért hozzá.”

Hacsek, alias Vitézy…

Vitézy Dávid gyorsan reagált egy Facebook-posztban: azt javasolta Lázárnak, aki azt ígérte, hogy minden klíma nélküli InterCity mellé indítanak egy klímás buszt, és mindez csak szervezés kérdése, hogy

ha ért a közlekedéshez, akkor számolja ki, hogy „mennyi lesz mondjuk a Budapest-Keszthely IC-t helyettesítő busz menetideje, ha a vonatot követve Székesfehérvárra és a Balaton partján található 11 településre sorban betér az M7-esről, és így hány busz kell majd egy nyári, telt házas balatoni IC pótlásához.”

Vitézy szerint a MÁV nem képes arra, hogy rendesen megszervezzen egy buszpótlást, amit pár napja a győri fővonal leállása is bizonyított.

„Velem is hosszan foglalkozott Lázár János, szerinte életemben nem valósítottam meg semmit. Bármikor szívesen látom miniszter urat, hogy ha nem köti le a figyelmét a ménesbirtok vagy a kastélya fejlesztése, látogasson el velem a Budai Fonódó villamosra, a Széll Kálmán térre, utazzunk együtt egy CAF-villamoson vagy Solaris-trolin, esetleg próbálja ki a budapesti utastájékoztatási rendszert, vagy épp nézzük meg a Nyugati felújított történeti csarnokát – ugyanis ezek valós eredmények, ellentétben az ő minisztersége eddigi mérlegével”

– írta Vitézy, majd Lázárra utalva azt kérdezte, hogy

ki állította le a HÉV-fejlesztést és a budapesti elővárosi vasúti projekteket.

Szerző