Többször beszámoltunk arról, hogy Orbán miniszterelnök kommunikációs csapata lazán szétesősre komponált TikTok posztjai hetente örvendeztetik, vagy háborítják fel az odatévedőket vérmérséklettől függően. Mint minden, ez is átgondolt koncepció mentén történik, nem csak a levegőbe szórják a pénzünket.
Többször beszámoltunk arról, hogy Orbán miniszterelnök kommunikációs csapata lazán szétesősre komponált TikTok posztjai hetente örvendeztetik, vagy háborítják fel az odatévedőket vérmérséklettől függően. Mint minden, ez is átgondolt koncepció mentén történik, nem csak a levegőbe szórják a pénzünket.
Mindent az „X”-ért
Az Orbán Viktor TikTok-próbálkozásait menedzselő csapat egyre aktívabban hozza hülye helyzetbe a „célszemélyét”. A görcsösen jópofizásra kényszerülő miniszterelnöknek nem sajátja a műfaj és mint oly sok mindenben, a színészetben sem remekel. A számunkra felkínált választékból megtudhattuk már, hogy mivel szeretett lőni az ifjú miniszterelnök, vagy, hogy miként „működne” mint Luke Skywalker szerepében, ahol a sötét oldal képviselői között Soros Györgyöt és fiát, George Sorost sith nagyurakként, továbbá Ursula von der Leyent, az Európai Bizottság elnökét láthatjuk. A „jó fiúk” csapatát Szijjártó Péter Han Solóként, Varga Judit Leia hercegnőként, míg Orbán Balázs egy ewok képében erősíti Luke Skywalker, alias Orbán Viktor irányítása alatt.
Ez kemény! Orbán Luke Skywalker Viktor újra a TikTikon támad
2.1 millió kedvelés…
A Népszava szakértőket kérdezett meg arról, hogy mit profitál a miniszterelnök ezekből a kevésbé tartalmas kis videókból. A Viktor_a_tiktokon oldalnak már csaknem 120 ezer követője lett, és a bejegyzéseit összesen 2,1 millióan kedvelik.
Ezzel a kormányfő magasan vezet minden magyar politikus és párt előtt.
Merkovity Norbert, a Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar Politológiai Tanszékének tanszékvezető egyetemi docense szerint a TikTok lényegében egy generációs ugrás.
„A Facebookon a választók széles tömegei találhatóak meg, a főleg képekkel operáló Instagramot a mai 30-40 éves korosztály futtatta fel, akik már szintén válaszókorba értek, és koruknál fogva aktívabbak is a politikában. A fiatalok viszont mindig keresik azt a lehetőséget, ahol az idősebbek nélkül tudnak megjelenni, ez most éppen a TikTok”
– magyarázta.
fotó: O. V. tiktok-kepernyokep
Lévai Richárd onlinemarketing-specialista is azon a véleményen van, hogy
bárki bármit mond, a megrajzolt Mikulás-sapkában, máskor western hősként parolázó, „lazáskoskodó” Orbán Viktorra igenis van kereslet.
A szakértő úgy látja, hogy noha Orbán Viktor mint karakter nem a TikTok törzsközönségéhez tartozik, de nem is úgy akarja eladni magát. A videóiban annak a határán egyensúlyoz, hogy ő most megjátssza a szerepét, vagy őszinte – öreges vagy fiatalos?
De attól még, hogy idősebb politikusról van szó, ezek a tartalmak jók, illeszkednek az oldal logikájába, és ez a számokon is meglátszik
– tette hozzá.
Ehhez képest…
Szentkirályi Alexandra közösségi oldala éppen karácsonykor érte el a 100.000-es álomhatárát, amiről alélt posztban emlékezett meg:
Na, mit vettünk neked karácsonyra? - kommentelték Szentkirályi Alexandra beájulását