Connect with us

Kerítésen innen

A Madách Imre Gimnázium 10 pontban tiltakozik

Megosztás

A VII. Kerületi Madách Imre Gimnázium tanárai nemcsak csatlakoztak a mai országos tanári megmozduláshoz, hanem pontokba szedve leírták, hogy a minőségi közoktatás alapvető feltételei jelenleg miért nem valósulnak meg.

Madách
Megosztás

A VII. Kerületi Madách Imre Gimnázium tanárai nemcsak csatlakoztak a mai országos tanári megmozduláshoz, hanem pontokba szedve leírták, hogy a minőségi közoktatás alapvető feltételei jelenleg miért nem valósulnak meg.

A közoktatás helyzete nem csak a mi ügyünk, hanem minden jelenlegi és jövőbeli diák és szülő ügye

„Szolidartiást vállalunk minden olyan kollégánkkal, akiket retorziókkal fenyegetnek és különösen azokkal, akiket munkáltatónk, a Belső-Pesti Tankerületi Központ a Kölcsey Ferenc Gimnáziumból elbocsájtott azért, mert kiálltak a méltatlan körülmények ellen, egy jobb oktatási rendszerért.”

Az oktatási kormányzat a pedagógustársadalom szakmai alapú javaslatait és kéréseit érdemi válasz nélkül hagyta, a tiltakozás minden formáját igyekszik ellehetetleníteni.

Tiltakozásunkkal és a tantestület múlt héten közzétett levelével fel akarjuk hívni arra a figyelmet, hogy a minőségi közoktatás alapvető feltételei jelenleg nem valósulnak meg:

  • nem áll rendelkezésre elegendő forrás korszerű oktatási eszközökre;
  • nemcsak az épületek fejlesztésére, de az állaguk megóvására sincs fedezet;
  • a jelenlegi diákok és pedagógusok számára előírt irreális óraterhelés nem teszi lehetővé a minőségi oktatást;
  • nincs megfelelő segítő személyzet, jelentős hiány van pszichológusokból, gyógypedagógusokból, pedagógiai asszisztensekből, fejlesztőpedagógusokból, szociális munkásokból;
  • a pedagógusbérek nem elégségesek tisztességes megélhetéshez, a többletmunka nincs kifizetve;
  • a pedagógusképzés nem biztosít elegendő utánpótlást, a frissen végzet pedagógusok pedig sok esetben nem is kezdik meg a tanítást, hiszen a kezdő bér a magyarországi kötelező bérminimum;
  • az oktatásirányítás nem szakmai, hanem politikai, ennek kudarcát jól mutatják a nemzetközi mérésekben elért gyenge eredmények;
  • a pedagógusok szakmai autonómiája minimális, a korszerűtlen, rugalmatlan, betarthatatlan és átideologizált tantervek, tankönyvek követésére, használatára kötelezi őket az új Nemzeti Alaptanterv;
  • a minősítési és előmeneteli rendszer nem ad se vonzó perspektívát, és a minőségi oktatást se támogatja;
  • az állami oktatás nem biztosít egyenlő esélyt minden diáknak és családnak, a szegregáció egyre erősebb, a szegényeknek egyre kevesebb az esélyük a továbbtanulásra, felemelkedésre.

„Első lépésként követeljük a pedagógusbérek azonnali rendezését és az érdemi szakmai párbeszéd megkezdését a pedagógusok és az oktatási kormányzat között.”

Madách Imre Gimnázium

Friss híreink

Szerző