Kerítésen innen
A Madách Imre Gimnázium 10 pontban tiltakozik
A VII. Kerületi Madách Imre Gimnázium tanárai nemcsak csatlakoztak a mai országos tanári megmozduláshoz, hanem pontokba szedve leírták, hogy a minőségi közoktatás alapvető feltételei jelenleg miért nem valósulnak meg.
A VII. Kerületi Madách Imre Gimnázium tanárai nemcsak csatlakoztak a mai országos tanári megmozduláshoz, hanem pontokba szedve leírták, hogy a minőségi közoktatás alapvető feltételei jelenleg miért nem valósulnak meg.
A közoktatás helyzete nem csak a mi ügyünk, hanem minden jelenlegi és jövőbeli diák és szülő ügye
„Szolidartiást vállalunk minden olyan kollégánkkal, akiket retorziókkal fenyegetnek és különösen azokkal, akiket munkáltatónk, a Belső-Pesti Tankerületi Központ a Kölcsey Ferenc Gimnáziumból elbocsájtott azért, mert kiálltak a méltatlan körülmények ellen, egy jobb oktatási rendszerért.”
Az oktatási kormányzat a pedagógustársadalom szakmai alapú javaslatait és kéréseit érdemi válasz nélkül hagyta, a tiltakozás minden formáját igyekszik ellehetetleníteni.
Tiltakozásunkkal és a tantestület múlt héten közzétett levelével fel akarjuk hívni arra a figyelmet, hogy a minőségi közoktatás alapvető feltételei jelenleg nem valósulnak meg:
- nem áll rendelkezésre elegendő forrás korszerű oktatási eszközökre;
- nemcsak az épületek fejlesztésére, de az állaguk megóvására sincs fedezet;
- a jelenlegi diákok és pedagógusok számára előírt irreális óraterhelés nem teszi lehetővé a minőségi oktatást;
- nincs megfelelő segítő személyzet, jelentős hiány van pszichológusokból, gyógypedagógusokból, pedagógiai asszisztensekből, fejlesztőpedagógusokból, szociális munkásokból;
- a pedagógusbérek nem elégségesek tisztességes megélhetéshez, a többletmunka nincs kifizetve;
- a pedagógusképzés nem biztosít elegendő utánpótlást, a frissen végzet pedagógusok pedig sok esetben nem is kezdik meg a tanítást, hiszen a kezdő bér a magyarországi kötelező bérminimum;
- az oktatásirányítás nem szakmai, hanem politikai, ennek kudarcát jól mutatják a nemzetközi mérésekben elért gyenge eredmények;
- a pedagógusok szakmai autonómiája minimális, a korszerűtlen, rugalmatlan, betarthatatlan és átideologizált tantervek, tankönyvek követésére, használatára kötelezi őket az új Nemzeti Alaptanterv;
- a minősítési és előmeneteli rendszer nem ad se vonzó perspektívát, és a minőségi oktatást se támogatja;
- az állami oktatás nem biztosít egyenlő esélyt minden diáknak és családnak, a szegregáció egyre erősebb, a szegényeknek egyre kevesebb az esélyük a továbbtanulásra, felemelkedésre.
„Első lépésként követeljük a pedagógusbérek azonnali rendezését és az érdemi szakmai párbeszéd megkezdését a pedagógusok és az oktatási kormányzat között.”
Friss híreink
- Zsidónak lenni ma a nagyvilágban
- A kánikula csillagjegyei
- Ujhelyi István: Lánczi Tamás elsőként listázná az ellenzéki Orbánt
- Demokrácia magyar módra, avagy az önkény tombolása
- Orbán Viktor: összehívtam a Védelmi Tanácsot
Szerző
Friss
- Zsidónak lenni ma a nagyvilágban
- A kánikula csillagjegyei
- Ujhelyi István: Lánczi Tamás elsőként listázná az ellenzéki Orbánt
- Demokrácia magyar módra, avagy az önkény tombolása
- Orbán Viktor: összehívtam a Védelmi Tanácsot
- Tarjányi Péter: nem világháború még, de annak előszobájába léptünk
- Bekövetkezett! – Amerika B-2-es csodagépei szétbombázták az iráni atomprogram hegymélyébe rejtett központjait
- Sulyok Tamás pennája működésben: aláírta a törvényt, amely kettős állampolgároktól veheti el a magyar állampolgárságot
- Heti horoszkóp – Fókuszban a szerelem-munka-egészség témakörök
- Súlyos zavar a balatoni fővonalon, jelentős vonatkésések várhatók – A mai nap a nyári szünet első napja és még csak 18:41 van