Kerítésen innen
A Madách Imre Gimnázium 10 pontban tiltakozik
A VII. Kerületi Madách Imre Gimnázium tanárai nemcsak csatlakoztak a mai országos tanári megmozduláshoz, hanem pontokba szedve leírták, hogy a minőségi közoktatás alapvető feltételei jelenleg miért nem valósulnak meg.
A VII. Kerületi Madách Imre Gimnázium tanárai nemcsak csatlakoztak a mai országos tanári megmozduláshoz, hanem pontokba szedve leírták, hogy a minőségi közoktatás alapvető feltételei jelenleg miért nem valósulnak meg.
A közoktatás helyzete nem csak a mi ügyünk, hanem minden jelenlegi és jövőbeli diák és szülő ügye
„Szolidartiást vállalunk minden olyan kollégánkkal, akiket retorziókkal fenyegetnek és különösen azokkal, akiket munkáltatónk, a Belső-Pesti Tankerületi Központ a Kölcsey Ferenc Gimnáziumból elbocsájtott azért, mert kiálltak a méltatlan körülmények ellen, egy jobb oktatási rendszerért.”
Az oktatási kormányzat a pedagógustársadalom szakmai alapú javaslatait és kéréseit érdemi válasz nélkül hagyta, a tiltakozás minden formáját igyekszik ellehetetleníteni.
Tiltakozásunkkal és a tantestület múlt héten közzétett levelével fel akarjuk hívni arra a figyelmet, hogy a minőségi közoktatás alapvető feltételei jelenleg nem valósulnak meg:
- nem áll rendelkezésre elegendő forrás korszerű oktatási eszközökre;
- nemcsak az épületek fejlesztésére, de az állaguk megóvására sincs fedezet;
- a jelenlegi diákok és pedagógusok számára előírt irreális óraterhelés nem teszi lehetővé a minőségi oktatást;
- nincs megfelelő segítő személyzet, jelentős hiány van pszichológusokból, gyógypedagógusokból, pedagógiai asszisztensekből, fejlesztőpedagógusokból, szociális munkásokból;
- a pedagógusbérek nem elégségesek tisztességes megélhetéshez, a többletmunka nincs kifizetve;
- a pedagógusképzés nem biztosít elegendő utánpótlást, a frissen végzet pedagógusok pedig sok esetben nem is kezdik meg a tanítást, hiszen a kezdő bér a magyarországi kötelező bérminimum;
- az oktatásirányítás nem szakmai, hanem politikai, ennek kudarcát jól mutatják a nemzetközi mérésekben elért gyenge eredmények;
- a pedagógusok szakmai autonómiája minimális, a korszerűtlen, rugalmatlan, betarthatatlan és átideologizált tantervek, tankönyvek követésére, használatára kötelezi őket az új Nemzeti Alaptanterv;
- a minősítési és előmeneteli rendszer nem ad se vonzó perspektívát, és a minőségi oktatást se támogatja;
- az állami oktatás nem biztosít egyenlő esélyt minden diáknak és családnak, a szegregáció egyre erősebb, a szegényeknek egyre kevesebb az esélyük a továbbtanulásra, felemelkedésre.
„Első lépésként követeljük a pedagógusbérek azonnali rendezését és az érdemi szakmai párbeszéd megkezdését a pedagógusok és az oktatási kormányzat között.”
Friss híreink
- Ujhelyi István: amikor a valóság nem kopogtat többet, hanem egyszerűen berúgja az ajtót
- Vasárnapi (cseppet sem) ünnepélyes gondolatok egy pici országból
- Vidéki prókátor: Lázár, a Fidesz Gyurcsánya?
- Szanyi Tibor: kracsun = karácsony? – Úgy látszik, a jó hírek csak nem akarnak Orbánhoz kötődni
- Készülj a karácsonyra – 5 jótanács: így díszítsd az otthonod
Szerző
Friss
- Ujhelyi István: amikor a valóság nem kopogtat többet, hanem egyszerűen berúgja az ajtót
- Vasárnapi (cseppet sem) ünnepélyes gondolatok egy pici országból
- Vidéki prókátor: Lázár, a Fidesz Gyurcsánya?
- Szanyi Tibor: kracsun = karácsony? – Úgy látszik, a jó hírek csak nem akarnak Orbánhoz kötődni
- Készülj a karácsonyra – 5 jótanács: így díszítsd az otthonod
- Orbán Viktor szerint “Brüsszel” Magdeburgot akar csinálni Magyarországból
- Időjárás, ma havazik, de mi lesz karácsonykor?
- Vasárnapi horoszkóp két nappal karácsony előtt
- Jobb félni? – Nemcsak rendőrök, de civilruhások is figyelnek
- Szoboszlai megy a Real Madridba?