Kerítésen innen
A pofátlanság csúcsa: Profittermelés kényelmi szolgáltatás címén
Van az úgy, hogy a szolgáltatók egyszer csak eltévesztik ki kiért van és visszaélnek a helyzettel, ilyen a legújabb sarc a kényelmi szolgáltatás díja.
Van az úgy, hogy a szolgáltatók egyszer csak eltévesztik ki kiért van és visszaélnek a helyzettel, ilyen a legújabb sarc a kényelmi szolgáltatás díja is. Tart ez egészen addig ameddig a szolgáltatásokat igénylők el nem pártolnak tőlük. Aztán pedig bekapcsolják a „panaszkodási-üzemmódot”.
Elgurult a gyógyszerük?
Most éppen a az egyik mozis cégnek, és a parkoló tarságoknak, de nekik már régebben nem tiszta, ki kiért van. 2022-ben sarcot vetnek ki az online jegy stb. vásárlásra. Teszik mindezt úgy, mintha nem tudnák, hogy az ilyen vásárlás, a készpénzforgalom kímélése mellett, még az ő büdzséjüket is védi, hiszen kevésbé lesznek elfogaltak a dolgozók.
Budai Andrea szerint ez egyszerű üzleti döntés egy kényelmi ügyben, a mozis cég kommunikációs főnöke igy beszélt (félre) a Blikk-nek
– A csekély díjért cserébe a néző mentesül a sorban állástól, időben lefoglalhatja a számára kedvező helyet a teremben, több ideje lehet a kávézóban egy italt elfogyasztani, esetleg a büfében terméket választani a filmnézéshez – magyarázta a vezető, miért jogos szerintük a díj, amely egyébként az online jegyvásárlási opció bevezetése óta létezik náluk. Aki nem szeretne élni a lehetőséggel, annak pénztárban vásárolt jegyek után nem számítják fel a kényelmi díjat.”
Hogy miért azokat terhelik a felárral, akikkel nem kell foglalkozniuk az órabérben dolgozó jegypénztárosoknak, akik számára nem kell jegyet nyomtatni és akik a költséges készpénzhasználattól is megkímélik a mozit, erre a kérdésünkre nem kaptunk választ- jegyzi meg a portál.
Parkolás Te (nem eléggé?) drága
Egy múlt évben készült tanulmány szerzői azt állítják az online parkolásért szedett kényelmi szolgáltatási sarcról, hogy:
Ez a fajta pluszköltség azonban visszás érzéseket vált ki a parkoló gépjárművezetőkben. Érthetetlen – legalábbis a visszajelzéseik szerint – számukra, hogy miért kell büntetni a modern technológia használatát, miközben a parkolóautomaták üzemeltetése, a pénzszállítás és az egyéb járulékos költségek valószínűleg sokkal drágábbak, mint az online rendszer üzemeltetése. A magyar autós társadalmat reprezentáló kutatásunkban erre is rákérdeztünk: az autósok csaknem fele, 45 százaléka semmit nem fizetne az igénybe vett szolgáltatáson felül, és 32 százalék is csak a jogszabályban előírt minimumot.
Írta meg a Világgazdaság ez év januárjában.
Profittermelés kényelmi szolgáltatás címmel
Essősy Zsombor közgazdász:
Egy piacgazdaságban egy idő után eldől, hogy ezeknek a költségeknek van-e létjogosultságuk. Korábban a repülőutak előtt az utasnak ki kellett nyomtatnia a jegyét, ha erről megfeledkezett, akkor már több tíz euróval drágábban repülhetett. Ezt az eljárást a piac mára meghaladta. (…) Több szegmens előtt még nyitva a kapu, hogy milyen rejtett költségeket találjanak ki, de annyi biztos, hogy a profittermelést kényelmi szolgáltatás címmel jól el lehet adni. (Haszon)
Friss
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”
- A horoszkóp ígérete szerint…
- (Nagyon)kisnyugdíjasunk felveszi a kesztyűt: a Mikulásgyár jár a gyerekeknek