Kerítésen innen
A pofátlanság csúcsa: Profittermelés kényelmi szolgáltatás címén
Van az úgy, hogy a szolgáltatók egyszer csak eltévesztik ki kiért van és visszaélnek a helyzettel, ilyen a legújabb sarc a kényelmi szolgáltatás díja.
Van az úgy, hogy a szolgáltatók egyszer csak eltévesztik ki kiért van és visszaélnek a helyzettel, ilyen a legújabb sarc a kényelmi szolgáltatás díja is. Tart ez egészen addig ameddig a szolgáltatásokat igénylők el nem pártolnak tőlük. Aztán pedig bekapcsolják a „panaszkodási-üzemmódot”.
Elgurult a gyógyszerük?
Most éppen a az egyik mozis cégnek, és a parkoló tarságoknak, de nekik már régebben nem tiszta, ki kiért van. 2022-ben sarcot vetnek ki az online jegy stb. vásárlásra. Teszik mindezt úgy, mintha nem tudnák, hogy az ilyen vásárlás, a készpénzforgalom kímélése mellett, még az ő büdzséjüket is védi, hiszen kevésbé lesznek elfogaltak a dolgozók.
Budai Andrea szerint ez egyszerű üzleti döntés egy kényelmi ügyben, a mozis cég kommunikációs főnöke igy beszélt (félre) a Blikk-nek
– A csekély díjért cserébe a néző mentesül a sorban állástól, időben lefoglalhatja a számára kedvező helyet a teremben, több ideje lehet a kávézóban egy italt elfogyasztani, esetleg a büfében terméket választani a filmnézéshez – magyarázta a vezető, miért jogos szerintük a díj, amely egyébként az online jegyvásárlási opció bevezetése óta létezik náluk. Aki nem szeretne élni a lehetőséggel, annak pénztárban vásárolt jegyek után nem számítják fel a kényelmi díjat.”
Hogy miért azokat terhelik a felárral, akikkel nem kell foglalkozniuk az órabérben dolgozó jegypénztárosoknak, akik számára nem kell jegyet nyomtatni és akik a költséges készpénzhasználattól is megkímélik a mozit, erre a kérdésünkre nem kaptunk választ- jegyzi meg a portál.
Parkolás Te (nem eléggé?) drága
Egy múlt évben készült tanulmány szerzői azt állítják az online parkolásért szedett kényelmi szolgáltatási sarcról, hogy:
Ez a fajta pluszköltség azonban visszás érzéseket vált ki a parkoló gépjárművezetőkben. Érthetetlen – legalábbis a visszajelzéseik szerint – számukra, hogy miért kell büntetni a modern technológia használatát, miközben a parkolóautomaták üzemeltetése, a pénzszállítás és az egyéb járulékos költségek valószínűleg sokkal drágábbak, mint az online rendszer üzemeltetése. A magyar autós társadalmat reprezentáló kutatásunkban erre is rákérdeztünk: az autósok csaknem fele, 45 százaléka semmit nem fizetne az igénybe vett szolgáltatáson felül, és 32 százalék is csak a jogszabályban előírt minimumot.
Írta meg a Világgazdaság ez év januárjában.
Profittermelés kényelmi szolgáltatás címmel
Essősy Zsombor közgazdász:
Egy piacgazdaságban egy idő után eldől, hogy ezeknek a költségeknek van-e létjogosultságuk. Korábban a repülőutak előtt az utasnak ki kellett nyomtatnia a jegyét, ha erről megfeledkezett, akkor már több tíz euróval drágábban repülhetett. Ezt az eljárást a piac mára meghaladta. (…) Több szegmens előtt még nyitva a kapu, hogy milyen rejtett költségeket találjanak ki, de annyi biztos, hogy a profittermelést kényelmi szolgáltatás címmel jól el lehet adni. (Haszon)
Friss
- Fiatalnak lenni Amerikában, Oroszországban és Magyarországon – Lehetőségek és kihívások összehasonlítása
- ‘Magyarország GDP-jének 38 százalékát Budapest termeli, ha a város megáll, azt minden magyar megérzi’
- Mészáros Lőrinc a riporter -és áttételesen az Ön- kérdésére: húzzanak haza!
- Tucker Carlson ment, Ben Shapiro jött: újabb ‘rekordnézettségű-gyanús’ Orbán-interjút készíttetett a…. (ki is?)
- A törvény mindenkire nézve egyformán kötelező!? De amit szabad Jupiternek, azt nem szabad az ökörnek!
- Új hónap, új évszak vadiúj júniusi horoszkóp!
- Újabb ‘vörös skarlát betű’ az Orbán-rendszer homlokán, ha bebizonysodik a javítóintézet-igazgató elleni vád
- Szanyi Tibor: aki hülye, haljon meg! – A parajdi-eset: aratták a turizmus gyümölcsét, de nem foglalkoztak az értékmegőrzéssel
- A grenoblei BL-fiesta tömegébe hajtott egy autó
- Gábor György leleplezte Gulyás Gergely legújabb cinikus hazugságát – A diktatúra sosem egyik napról a másikra születik