Ez a nap
Alig lesznek ellenzéki plakátok a kampányban
Egyes plakátcégek tulajdonosai nem engedik, hogy felületeiken hirdessenek az ellenzéki pártok.
Sorra szembesülnek az ellenzéki pártok azzal, hogy hiába kezdődik szombaton hivatalosan is a választási kampány, az óriásplakátok tulajdonosai közül vannak, akik egyszerűen nem engedik őket hirdetni. Legalábbis erről beszélt a Magyar Nemzetnek több ellenzéki politikus. Az indokok igen egyszerűek: vagy azt állítják a plakáttulajdonosok, hogy már le vannak foglalva a felületek, vagy általánosságban közlik, hogy nem fognak politikai hirdetéseknek teret adni.
Mindez különösen érdekes annak tükrében, hogy több ellenzéki párt tájékoztatása szerint előfordult: már lényegében megtörtént a szóbeli megállapodás, írásban mégis elutasító választ kaptak. Konkrét cégneveket egyelőre senki nem akart mondani, már csak azért sem, mert a kampánystart előtti utolsó napokban is zajlanak a tárgyalások – az ellenzék pedig még mindent elkövet, hogy megjelenhessenek a közterületen is. Az mindenesetre nem titok, hogy a legtöbb óriásplakátja itthon a francia JCDecaux-nak van; a cég felületein egymást váltották a Soros Györgyöt ellenségnek beállító, majd az egész ellenzéket is mellette megjelentető hirdetések.
A Fidesznek persze könnyű
Miközben az ellenzék komoly küzdelmet folytat, hogy legalább a hivatalos kampányban megjelenhessenek a közterületeken, a Fidesznek ez sokkal könnyebben megy. Jelenleg is tele van az ország az egyébként a valóságtól igen távol álló üzenetükkel arról, hogy Soros György és az ellenzéki pártok együtt bontanák le a határzárat. A 154 millió forintba kerülő akciót az IKO-csoport révén Mészáros Lőrinc és Andy Vajna érdekeltségi körébe tartozó, kültéri reklámhordozókra specializálódott sales house, az Odex Outdoor Expert Kft. hozta össze a pártnak. A legtöbb felületet pedig éppen a JCDecaux-tól bérlik.
A kormánypártok által elfogadott szabályok szerint egy párt csak listaáron bérelhet plakáthelyeket. A 24.hu hívta fel a figyelmet arra, hogy a kormány hivatalos oldalára is felkerült szerződés szerint azonban az idén január végén megkötött kontraktusban még a tavalyi listaárat használták, legalábbis a JCDecaux esetében. Márpedig ez jelentős különbség, hiszen a cég idén, éppen a kampány miatt ötven százalékkal emelte árait.
(Forrás: Magyar Nemzet)
Fidesz-közeli cég füttyentésére pitizhetnek plakáthelyekért az ellenzéki pártok
Szerző
Friss
- Hihetelen, de megtörtént, sikeres tüntetést szerveztek a bírók
- Sztálin újjászületése – A bébi neve: D. Trump
- Vigyázz, kész, évértékelő!
- Magyar Péter: nem szeretném ellopni a showt a megfáradt TSZ-elnöktől
- Ön is érzi, amit Szánthó Miklós? ‘Végre ismét szabadon lélegezhetünk, mióta Donald Trump visszatért a Fehér Házba’
- Orbán nehéz szülése: mindannyian a dakoták kezében vagyunk…..
- Heil a karlendítés, ami még a patrióták frakcióvezetőjének is sok, csak Orbánéknak nem
- Élveznél egy izgalmas kalandot? – A márciusi horoszkóp pont ezt ígéri
- Perintfalvi Rita: a jobboldali hazaárulók nem hazaárulók?
- Az orosz miniszter rácsörgött Szijjártóra, hogy segítsen…