Az elmúlt év decemberében a Nemzeti Színház igazgatója berágott a Színház című szakmai folyóiratra és közölte: letiltja náluk a színház képeinek használatát. Most a fagyi visszanyalt.
Irgum-burgum!
Vidnyánszky döntése nem hirtelen felindulásból következett be. A nemzeti igazgatója folyamatosan dolgozik azon, hogy elszakadva a valódi szakmájától, tanulva a kormánytól, létrehozza a maga párhuzamos valóságát. Ezt a törekvést bizonyítja az alternatív színházi szövetség gründolása mellett az is, hogy az elmúlt évben visszautasította a Kritikusok céhe az „év legjobb rendezésért” neki ítélt díját is.
Vidnyánszky letilthatja a nemzet színházában közpénzen készült színházi fotókat? 2019 Magyarországán: igen!
Most azonban „valóság-nagybátyánk” is ringbe szállt és orrba nyomta a direktort
„A Nemzeti Színház Szász János rendezte Macskajátékáról Adrienne Dömötör írt nekünk. Mivel Vidnyánszky Attila nemrég kijelentette, hogy főszerkesztőnk, Tompa Andrea politikai meggyőződése miatt a korábbi gyakorlattól eltérően nem ad többé fotót nekünk, András Forgách csodálatos rajzaival illusztráltuk a cikket.”
-írja az érintett Színház című folyóirat. Majd egy egészen kiváló írásban elemzi Örkény Macskajátékának legújabb, Szász János által a Nemzetiben színpadra állított előadását.
Galériában Forgács András rajzai
Rajz, Forgách András
2020. Trianon, Vidnyánszky és a nacionalizmus éve?
A teátrum Trianon100 Programjában szerepel a Wass Albert szövegei, valamint korabeli dokumentumok alapján készülő Tizenhárom almafa című bemutató. A darab Vidnyánszky Attila rendezésében március 6-tól látható. A mű színrevitelének célja – a színház közleménye szerint –, hogy bemutassa a „nagy világrendben” állhatatosan tovább élő kis nép harcát és életre ítéltségét.
A Wass Albert-bemutatóhoz kapcsolódva az emlékévben tizenhárom almafát ültetnek el, február 27-én a Nemzeti Színháznál és tizenkét, a trianoni döntés következtében veszteséget szenvedett településen. (MTI)