Kerítésen innen
Milyen szorgalmasan ássa Magyarország sírját a miniszter úr! – kommentelték elismerően Szijjártó legújabb akkus-cucc bejelentését
Szerdai „iszonyatügyesvagyok” Szijjártó-bejelentése: a BYD kínai elektromosautó-gyártó tízmilliárd forintos beruházással akkumulátor-összeszerelő üzemet létesít Fóton, amely első körben száz új munkahelyet hoz létre – közölte a külgazdasági és külügyminiszter a kínai Sencsenből.
Szerdai „iszonyatügyesvagyok” Szijjártó-bejelentése: a BYD kínai elektromosautó-gyártó tízmilliárd forintos beruházással akkumulátor-összeszerelő üzemet létesít Fóton, amely első körben száz új munkahelyet hoz létre – közölte a külgazdasági és külügyminiszter a kínai Sencsenből.
Mielőtt elolvasná a legújabb skalp-jelentést érdemes tudni:
2016-tól 2023-ig összesen 44 akkumulátorgyár-projekt támogatásáról született döntés, de azóta is újabb óriási befeketetéseket jelentenek be. Összesítve jelenleg 7000 milliárdnyi beruházásnál tartunk, az állami támogatások terén a mostanra odaígért támogatásokkal együtt 700 milliárd forint felett lehetünk. Forrás()
Szijjártó: nem gyártják, csupán összeszerelik
A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető arról számolt be, hogy a vállalat tovább növeli magyarországi jelenlétét azzal, hogy Fóton épít üzemet, ahol – mint hangsúlyozta – nem gyártják, hanem csupán összeszerelik majd az elektromos akkumulátorokat. A körülbelül tízmilliárd forint értékű, hamarosan elkészülő beruházás első körben száz új munkahelyet fog teremteni, a kormány ehhez nagyjából egymilliárd forintos támogatást biztosított – tájékoztatott.
„Ez a beruházás növeli Magyarország szerepét az európai elektromos autóipari átállásban, megerősíti azt a vezető szerepet, amelyet Magyarország ebben a gazdasági folyamatban betölt, hozzájárul ahhoz, hogy a magyar munkahelyek biztonságban legyenek, s ahhoz, hogy a jövendő legfontosabb iparágában Magyarország újabb kapacitásokat tudjon magához vonzani”.
Újabb „leg…” bezsákolva…?
Szijjártó Péter aláhúzta, hogy a BYD ma a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója, míg az elektromos akkumulátorok terén a második legnagyobb szereplő, továbbá a távközlésben, a telekommunikációban és az informatikában is a globális élvonalban van. A cég Komáromban elektromos buszokat gyárt, amelyek rendkívül népszerűek mind Magyarországon, mind Európa többi részén, a londoni tömegközlekedésben például 80 százalék körüli a részarányuk.
„Ez azt jelenti, hogy Magyarországon az elektromos buszok tekintetében a kínaiak abszolút piacvezető pozícióra tettek szert”.
A miniszter arra is kitért, hogy az elektromos autóipar határozza meg a világgazdaság következő éveit és évtizedeit. Ezt az átállást visszafordíthatatlan folyamatnak nevezte, amelynek nyomán gyakorlatilag teljesen új iparág jön létre.
„Ez abból a szempontból jó hír, hogy a közúti közlekedés elektromos alapokra történő átállítása nélkül a környezetvédelmi célokat egyszerűen lehetetlen lenne elérni, mivel a világon kibocsátott valamennyi károsanyag 14 százaléka a közúti közlekedésből származik”.
Leszögezte, hogy ezen szektor beruházásaitól függ, hogy hosszú távon mely országok milyen gyorsan fejlődnek.
Lemaradunk…, de miről is?
„Azok az országok, amelyek az elektromos autóipari beruházások egy nagyobb részét magukhoz tudják vonzani, sokkal gyorsabban fognak növekedni, mint a többiek, sokkal több új munkahelyet fognak tudni létrehozni, sokkal több munkahelyet fognak tudni megvédeni, és sokkal jobban tudják növelni a saját gazdaságuk technológiai színvonalát, arról nem is beszélve, hogy sokkal nagyobb hozzájárulást tudnak adni a világ környezetvédelmi céljainak eléréséhez” – hangsúlyozta.
A kommentekből….
„És akkumlátor temetők is itt lesznek? Egyébként élelmiszerrel is el tudnánk látni Európát… Akkor talán a termőföld sem sérülne a sok szennyező anyagtól. A vegyszerezést, műtrágyázást most hagyjuk…”
„40 évig szovjet gyarmat, hulladék lerakodó voltunk , most 40 évig kínai gyarmat hulladék lerakodó leszünk! Hajrá fideSS!”
„Az természetesen nem baj,hogy minden Fóti és a közelben lakó település lakója tiltakozik és már készül a bírósági beadvány az üzem ellen. Örüljünk. BDSKRVNYD Szijjártó!”
„El adod az egész országot Kínának”
„soha ilyen gyalázatos nem volt magyarország külpolitikája a történelemben. de nem baj, most már kínaiak leszünk. hiszen már olvasni sem tudunk magyarul. hogy is tudnánk így gondolkodni.”
„Amúgy Felcsútra mikor érkezik akkumulátor gyár?”
„Maradj ott ahol vagy, már az egész ország tele van méreggel , de te majd a sok beteg embernek szerzel vakcinát. Repülős Peti”
„Úgy gondolom,hogy aki képes józanul,felelősen gondolkodni az beláthatja, hogy ez az elképzelés a jövő Magyar nemzedékei számára óriási tragédia!!!! Persze ezt csak az érti meg aki elég progresszív, és az orránál is tovább lát!!!!!”
„Milyen szorgalmasan ássa Magyarország sírját a miniszter úr! Hiszen a magyarok erre adtak felhatalmazást, hogy az országot egy elmérgezett talajú, kietlen sivataggá változtassák, ahol kicsiny hozzáadott értéket termelnek filippínó vendégmunkások a kínaiaknak. Hajrá, csak így tovább!”
„Ha lefordítjuk: Magyarország megszűnt szuverén államnak lenni. Se pénze, se önfenntartásra képes ipara. Eddig a nyugat segítségével maradt életben, de mivel harcolunk a gonosz brüsszel ellen, így most majd kína segítségével tartjuk életben. Még ha tönkre is tesszük az ivóvizeinket, a gyermekeinknek mérgezett földön kell felnőnie is.”
Szerző
Friss
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”
- A horoszkóp ígérete szerint…
- (Nagyon)kisnyugdíjasunk felveszi a kesztyűt: a Mikulásgyár jár a gyerekeknek