Kerítésen innen
Az Opel cápakultusza az új Astra Sports Tourerrel folytatódik
Az igazi Opel-rajongók azonnal elkezdenek keresni, amint a márka piacra dob egy-egy új modellt.
Az igazi Opel-rajongók azonnal elkezdenek keresni, amint a márka piacra dob egy-egy új modellt.
De hogyan kerülnek miniatűr cápák az Opelekbe?
Nem az alapfelszereléshez tartozó fejlett műszaki és technológiai megoldások érdeklik őket, sokkal inkább egy az autóban “megbúvó tengeri életforma”, a cápa. A tengeri tápláléklánc csúcsragadozójának formajegyeit az Opeleket használók hosszú évek óta fedezhetik fel az autóikban, akárcsak most az új Astra Sports Tourer esetében.
Amíg azonban a legtöbb Opel modell utasterében – például a többszörös díjnyertes Mokka-e és Corsa-e esetében – egyetlen cápa bújik meg, addig az új Astra Sports Tourer-ben több is lakik: egy elöl, egy az autó hátsó részében, de található cápa más, szokatlan helyen is (csak egy tipp: a cápáknak is valahogy energiához kell jutniuk).
Cápák után kutatni az új Astra Sports Tourer-ben – például a plug-in hibridben (WLTP vegyes fogyasztás1: 1.2-1.1 l/100 km; CO2: 27-25 g/km) – majdnem akkora élvezet, mint az autót vezetni.
„A rejtőzködő apró cápák az új Opel Astrában és a Sports Tourer-ben formatervezőink részletszeretetének tökéletes példái.“ – mondta a vezető dizájner, Karim Giordimaina. “Vásárlóink is átérezhetik ezt a szenvedélyt, idővel az Opelek cápái körül különleges kultusz alakult ki.”
Ötletből kultusz: az Opel cápáinak története 2004-ben indult
Egy vasárnap délután, még 2004-ben, Dietmar Finger formatervező az új Corsa egyik vázlatán dolgozott. A kesztyűtartó meglehetősen egyszerű külső fedelét rajzolta, ez az elem csukott utasoldali ajtó felől lényegében láthatatlan. Azonban, ha a kesztyűtartót kinyitjuk, a fedélnek stabilan kell állnia, amit a felületébe integrált bordák biztosítanak. Finger éppen ezeket a bordákat formázta meg, amikor a fia a papírra nézett és így szólt: “Miért nem rajzolsz ide inkább egy cápát?”
Így történt, hogy a bordák jellegzetes formát öltöttek!
A Corsa akkori vezető formatervezője Niels Loeb, azonnal “megvette” az ötletet. A cápa a kesztyűtartóban sorozatgyártásba került, elindítva az “Opel cápatörténetét”. Aztán jött a Zafira: az akkor a belső formákért felelős tervezőként dolgozó Karim Giordimaina három cápát is elrejtett az utastérben. És lett folytatás, hiszen megérkezett az Opel ADAM, majd az Astra és mások, például a Crossland és a Grandland.
Máig valamennyi vezető utastéri formatervező elrejtett egy-két cápát az új Opelekben, de a helyük mindig titkos, még a legmagasabb szintű vezetők előtt is. Egészen a bemutatóig, amikor aztán a rajongók, – cégen belül és kívül egyaránt – rendszeresen lázas cápakeresésbe kezdenek.
A rejtett cápák hagyománya az új modelleknél is folytatódik, de hogy pontosan hol bukkannak majd fel az autón, az továbbra is titok. A vásárlók és a rajongók biztosan örömüket lelik majd a keresésben.
Forrás: egyszermarlattamautot.hu/
Budapesti napfelkelte a Volvo C40-el
Szerző
Friss
- Ókovács Opera-igazgató ‘jogilag megfuttatja’ a róla készült ‘kútmérgező’ mémet
- Újabb 26:1 – Az uniós országok megszavazták az USA elleni vámintézkedést, kivéve Magyarország kormányát, aminek nem volt vétójoga
- Krausz Ferenc lelkiismereti okok miatt lemond orosz tudományos akadémiai tagságáról
- Egy ‘vadonatúj’ Milák Kristóf mosolygott a versenytársakra és a közönségre Kaposváron
- Ha pénzed van, az Uzsokiban minden van – A rendőrség szerint viszont: nincs itt kérem semmi látnivaló
- Lázár György: Hankó Balázs minisztert becsempészték Harvardra, Dudits Lucát meg meghívták – nagy különbség!
- A ‘dokumentumfilmes’, akinek smafu a tényellenőrzés – Skrabski Fruzsina esete a like-vadászattal és az IKEA-vak
- A miniszterelnöki Sancho Panza torkán megakadt a Sir Schiff András-kritika
- Szia, uram, balatoni ingatlan érdekel? – Kiárusít az agráregyetem
- Hogy mik vannak!? Donald! Téged megvezettek!