Kerítésen innen
Az Opel cápakultusza az új Astra Sports Tourerrel folytatódik
Az igazi Opel-rajongók azonnal elkezdenek keresni, amint a márka piacra dob egy-egy új modellt.
Az igazi Opel-rajongók azonnal elkezdenek keresni, amint a márka piacra dob egy-egy új modellt.
De hogyan kerülnek miniatűr cápák az Opelekbe?
Nem az alapfelszereléshez tartozó fejlett műszaki és technológiai megoldások érdeklik őket, sokkal inkább egy az autóban “megbúvó tengeri életforma”, a cápa. A tengeri tápláléklánc csúcsragadozójának formajegyeit az Opeleket használók hosszú évek óta fedezhetik fel az autóikban, akárcsak most az új Astra Sports Tourer esetében.
Amíg azonban a legtöbb Opel modell utasterében – például a többszörös díjnyertes Mokka-e és Corsa-e esetében – egyetlen cápa bújik meg, addig az új Astra Sports Tourer-ben több is lakik: egy elöl, egy az autó hátsó részében, de található cápa más, szokatlan helyen is (csak egy tipp: a cápáknak is valahogy energiához kell jutniuk).
Cápák után kutatni az új Astra Sports Tourer-ben – például a plug-in hibridben (WLTP vegyes fogyasztás1: 1.2-1.1 l/100 km; CO2: 27-25 g/km) – majdnem akkora élvezet, mint az autót vezetni.
„A rejtőzködő apró cápák az új Opel Astrában és a Sports Tourer-ben formatervezőink részletszeretetének tökéletes példái.“ – mondta a vezető dizájner, Karim Giordimaina. “Vásárlóink is átérezhetik ezt a szenvedélyt, idővel az Opelek cápái körül különleges kultusz alakult ki.”
Ötletből kultusz: az Opel cápáinak története 2004-ben indult
Egy vasárnap délután, még 2004-ben, Dietmar Finger formatervező az új Corsa egyik vázlatán dolgozott. A kesztyűtartó meglehetősen egyszerű külső fedelét rajzolta, ez az elem csukott utasoldali ajtó felől lényegében láthatatlan. Azonban, ha a kesztyűtartót kinyitjuk, a fedélnek stabilan kell állnia, amit a felületébe integrált bordák biztosítanak. Finger éppen ezeket a bordákat formázta meg, amikor a fia a papírra nézett és így szólt: “Miért nem rajzolsz ide inkább egy cápát?”
Így történt, hogy a bordák jellegzetes formát öltöttek!
A Corsa akkori vezető formatervezője Niels Loeb, azonnal “megvette” az ötletet. A cápa a kesztyűtartóban sorozatgyártásba került, elindítva az “Opel cápatörténetét”. Aztán jött a Zafira: az akkor a belső formákért felelős tervezőként dolgozó Karim Giordimaina három cápát is elrejtett az utastérben. És lett folytatás, hiszen megérkezett az Opel ADAM, majd az Astra és mások, például a Crossland és a Grandland.
Máig valamennyi vezető utastéri formatervező elrejtett egy-két cápát az új Opelekben, de a helyük mindig titkos, még a legmagasabb szintű vezetők előtt is. Egészen a bemutatóig, amikor aztán a rajongók, – cégen belül és kívül egyaránt – rendszeresen lázas cápakeresésbe kezdenek.
A rejtett cápák hagyománya az új modelleknél is folytatódik, de hogy pontosan hol bukkannak majd fel az autón, az továbbra is titok. A vásárlók és a rajongók biztosan örömüket lelik majd a keresésben.
Forrás: egyszermarlattamautot.hu/
Budapesti napfelkelte a Volvo C40-el
Szerző
Friss
- Fotelből élőben nézhető Donald Trump beiktatási ceremóniája
- Ne csodálkozzon, de létezik 3 csillagjegy, amelyeket pénzmágnesnek is nevezhetünk
- Nem, ezt nem Kovács Zoltán hazudozásért felelős államtitkár, hanem Győrfi Celeb Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője nyilatkozta – Napi Kunetz doktor….
- Csak beszél és beszél – Ám amit mond, az hátborzongató
- Örülök, hogy hozzájárulhattam a nyaraláshoz! – írta egy hozzászóló Orbán indiai élménybeszámolóját hallva
- Hétfőn vált a Prémium Magyar Állampapír 17,85 százalékos éves kamata 3,95-re – Ki marad és ki megy?
- Miközben csendesen égtek a mozdonyok a Keletiben kiderült, hogy Orbánba beletört az ‘árjuvéda-bicska’ – Napi Lendvaiság
- Magyar György: igazságügyi reform – „Maaargit! Nooormális?”
- Ez egy elég hangos ‘Orbán takarodj!’ – kommentelték Majka legújabb klipjét – Nézze-hallgassa, hogy dönthessen….
- A MÁV a Keletiben lángoló mozdonyról…