Kerítésen túl
Azok figyelmébe, akik Huxitot emlegetnek! – A Brexit legújabb átka
London polgármestere: káosz lesz, a Brexit miatt, ha a kormány nem készül fel az új EU-határregisztrációs rendszerre. Sadiq Khan londoni polgármester szerint káoszba fulladhat az utasforgalom ellenőrzése a londoni határátléptető pontokon, ha a brit kormány nem készül fel a várhatóan ősszel érvénybe lépő új Európai Határregisztrációs Rendszerre (Entry/Exit System, EES).
Eurostar szuperexpresszek
A londoni városháza által ismertetett szombati nyilatkozatában a munkáspárti polgármester kijelentette: a legnagyobb felfordulás a londoni St. Pancras pályaudvaron várható, innen indulnak ugyanis a brit fővárost Párizzsal, Brüsszellel és több más európai célállomással összekötő Eurostar szuperexpresszek. Khan szerint az EES-rendszer bevezetése után a pályaudvaron hatalmas sorok alakulhatnak ki csúcsidőszakokban a brit EU-tagság megszűnésének (Brexit) egyenes következményeként, és a konzervatív párti kormány nem háríthatja el felelősségét ebben az ügyben. Tavaly 18,6 millióan utaztak a Eurostar expresszvonatokon, 22 százalékkal többen, mint 2022-ben.
Az EES-mechanizmus a tervek szerint – többszöri halasztás után – októberben lép hatályba, és előírja az Európai Unió területére kívülről belépőknek az előzetes regisztrációt, egyebek mellett fotó és biometrikus útiokmányadatok beterjesztését. A brit EU-tagság négy évvel ezelőtt megszűnt, így az EES-rendszer előírásai a jelen állapot szerint külső országként Nagy-Britanniára is vonatkoznak.
Mi vár Doverre
Az EES-rendszer várható nagy-britanniai következményeire nemrégiben brit turisztikai, hajózási és közigazgatási szervezetek is figyelmeztették a brit kormányt összehangolt, együtt beterjesztett tanulmányaikban. A délkelet-angliai Kent megye tanácsa – amelynek hatáskörébe tartozik Dover, a világ legforgalmasabb teher- és kompkikötője – azt emelte ki, hogy a legrosszabb, de „az észszerűség határain belül maradó” forgatókönyvek 14 órás várakozást sem zárnak ki a doveri kikötő és a kontinens közötti turistaforgalomban. A Nagy-Britanniát és a kontinenst összekötő vasúti Csatorna-alagút üzemeltetője, a Getlink azt hangsúlyozta tanulmányában, hogy becslése szerint a biometrikus adatok felvételével járó regisztráció minden egyes utas esetében 5-7 perccel hosszabbítja meg a határátlépési procedúrát.
Az emiatt várható halmozott késések illusztrálására a Getlink hangsúlyozta: a Csatorna-alagútban közlekedő személyautó- és teherjármű-szállító vonatokon évente tízmillió utas és 1,6 millió kamion kel át, és a vasúti alagút az EU és Nagy-Britannia kereskedelmi forgalmának 26 százalékát bonyolítja le.
Szerző
Friss
- Fiatalnak lenni Amerikában, Oroszországban és Magyarországon – Lehetőségek és kihívások összehasonlítása
- ‘Magyarország GDP-jének 38 százalékát Budapest termeli, ha a város megáll, azt minden magyar megérzi’
- Mészáros Lőrinc a riporter -és áttételesen az Ön- kérdésére: húzzanak haza!
- Tucker Carlson ment, Ben Shapiro jött: újabb ‘rekordnézettségű-gyanús’ Orbán-interjút készíttetett a…. (ki is?)
- A törvény mindenkire nézve egyformán kötelező!? De amit szabad Jupiternek, azt nem szabad az ökörnek!
- Új hónap, új évszak vadiúj júniusi horoszkóp!
- Újabb ‘vörös skarlát betű’ az Orbán-rendszer homlokán, ha bebizonysodik a javítóintézet-igazgató elleni vád
- Szanyi Tibor: aki hülye, haljon meg! – A parajdi-eset: aratták a turizmus gyümölcsét, de nem foglalkoztak az értékmegőrzéssel
- A grenoblei BL-fiesta tömegébe hajtott egy autó
- Gábor György leleplezte Gulyás Gergely legújabb cinikus hazugságát – A diktatúra sosem egyik napról a másikra születik