Budapesti hétköznapok
Búcsú a Nyugati-téri felüljárótól – Villamossal Újburáról Újpestre
Hamarosan elkezdődhetnek a pesti fonódó villamosprojekt II. ütemének előkészítési és tervezési folyamatai. Amennyiben megvalósul a fejlesztés, csökkenhet az utazási idő, és Budafoktól akár Káposztásmegyerig is járhatnak majd a villamosok az Újbuda–Újpest-villamostengelyen.
Újbuda-Újpest-villamostengely
A projekt megvalósítása a teljes budapesti villamoshálózatra nagy hatással lehet: átszállásmentes, kötöttpályás kapcsolat jöhet létre Észak-Pest és Dél-Buda között a Deák Ferenc tér és a Lehel tér között visszaépítendő vágányoknak köszönhetően. A projekt előkészítése és tervezése uniós támogatásból valósulhat meg.
Visszatérnek a villamosok a Bajcsy-Zsilinszky útra és a Váci út déli részére. A projekt megvalósulásával a budapesti villamoshálózat több évtizede hiányzó szakasza épülhet vissza. Az előzetes várakozások alapján a rövidebb menetidőnek és az átszállásmentes kapcsolatoknak köszönhetően akár 8-9 ezer új utas is megjelenhet a közösségi közlekedésben, és többezer, autóval közlekedő válthat a fenntartható közlekedési módra. A kisebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően pedig évente akár 100 tonnával kevesebb szén-dioxid kerülhet a levegőbe Budapesten.
Átszállás nélkül
Az M3-as metró belvárosi szakaszának építésekor a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Váci úton futó vágányokat felszámolták, az ott közlekedő villamosok végállomását északon a Lehel (az akkori Élmunkás) téren, délen pedig a Deák Ferenc téren jelölték ki. Így azok, akik például Újpest vagy Angyalföld a metrótól távolabbi területei felől szeretnék elérni a belvárost, átszállásra kényszerülnek. Sőt, ha például útjukat Dél-Buda felé folytatnák, akkor többször is meg kell tenniük ezt. A Bajcsy-Zsilinszky úti és a Váci úti vágányok visszaépítésével átszállásmentes kapcsolat jöhet létre a főváros egymástól távol eső területei között. Továbbá az Angyalföld irányából villamossal érkezők közvetlenül elérnék a Nagykörutat, az ott közlekedő villamosokat és további közösségi közlekedési eszközöket is.
Az egész környék megújulhat
Új külsőt kaphat a Bajcsy-Zsilinszky út és a Váci út belső szakasza, és teljesen átépülhet a Nyugati tér is az Újjáéledő sugárutak programban foglaltak alapján. A csomópontban a tervek szerint elbontanák a jelenlegi felüljárót, ezáltal létrehozva egy kellemesebb, szellősebb városi területet. A tér áteresztőkapacitása nem csökkenne, az áthaladó forgalom szintben keresztezné a Nagykörutat, a nagy befogadóképességű villamosoknak köszönhetően jóval többen érhetnek majd célba gyorsan és kényelmesen, mint napjainkban. A terület új kialakítása emellett túlmutatna jelenlegi szerepén, és a Nyugati tér nemcsak mint kereszteződés, hanem egy létező és funkcionáló városi köztérként is szerepelhetne a budapestiek életében.
Egyeztető fórumok
A BKK külön figyel arra, hogy az érintett területeken lakók és dolgozók, valamint a környékbeli vállalkozások is elmondják a véleményüket a tervezett fejlesztésről. Ennek érdekében több fórumon is kifejthetik majd álláspontjukat és a javaslataikat a beruházásban érintettek, valamint a témában kompetens civil szervezetekkel is egyeztetnek a szakemberek az elkövetkezendő időszakban.
A beruházás előkészítése az Európai Unió társfinanszírozásával, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Plusz (IKOP Plusz) programnak köszönhetően valósulhat meg
-írja BKK közleménye.
(Kép, illusztráció)
Szerző
Friss
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”
- A horoszkóp ígérete szerint…
- (Nagyon)kisnyugdíjasunk felveszi a kesztyűt: a Mikulásgyár jár a gyerekeknek