Connect with us

Budapesti hétköznapok

Budapest-bérlet – „karácsonyi” optimizmus

Megosztás

Eldőlt végre: marad a Budapest-bérlet. Karácsony Gergely megegyezett Lázár Jánossal, a három rendszer a Budapest- a megye- és az ország-bérletek összefésüléséről.

Karácsony,
Megosztás

A tegnapi sejtelmes bejelentés után megérkeztek a valós számok a budapest-bérlet árváltozásáról, amit Karácsony Gergely főpolgármester ujjongva jelentett be közösségi oldalán.

„Budapest-bérlet: ugyanannyit ér, mégis olcsóbb lesz!”

„Csupa jó hírem van! Március 1. után is érvényes marad a Budapest-bérlet minden városon belüli közösségi közlekedési szolgáltatóra, ráadásul tíz év után ismét csökkentjük az árát: 9500 helyett 8950 forintba kerül majd! A választási programomnak megfelelően ingyenessé tettük a közösségi közlekedést a 14 évnél fiatalabbak és a regisztrált álláskeresők számára, és tíz évig a száguldó infláció ellenére sem emeltük a bérletek árát. Most pedig – a megyei és az országbérletek Budapesten való elfogadásával összefüggésben – még csökkentjük is az árat. Az új bérletrendszerrel a budapestiek és a Budapestre érkezők is olcsóbban utazhatnak. De a budapestiek duplán jól járnak. Az egyszerűbb és olcsóbb bérletvásárlással az agglomerációból érkezők közül többen választják majd a közösségi közlekedést az autó helyett. Budapest fellélegezhet!”

Win-win

karácsony gergely,

Karácsony Gergely egy kedd reggeli interjúban úgy jellemezte  a megállapodást, hogy az egy igazi win-win helyzet, amiben mind  két fél a főváros is és a kormány is nyertes. Ahhoz azonban, hogy Karácsony Gergely optimista megközelítése igaz legyen,  persze több tényezővel össze kell csengeni, például, hogy amennyivel növeli az árcsökkentés a vásárlási kedvet ezzel bevételt generálva, ugyan annyival csökkentheti, ha az eddig az agglomerációból bejárók által váltott bérletszám csökken, és hosszan sorolhatnánk. Így csak bízhatunk abban, hogy nem egy választási kapkodás eredménye a döntés.

Pesszimista kommentelők

Hétfőn az akkor még sejtelmesen csengő bejelentés után, már  közöltük ezt a néhány kételkedő posztot:

„Az kimaradt, hogy ezáltal a teljes fővárosi és Pest megyei közlekedési rendszer összbevétele drasztikusan csökkenni fog, azaz hiába lesz egy igazságosnak tűnő bevételmegosztás, összességében romlik az ágazat pénzügyi helyzete. Mindeközben a Budapest-bérlet és egy sor más díjtermék eljelentéktelenedik, hiszen hasonló áron több szolgáltatást nyújt a megyei bérlet. Tehát a főváros elesik a saját bevételi forrásától, az állam meg csuklóztathatja a mindenkori fővárosi önkormányzatot azzal, hogy nem siet átutalni a szerződés szerint neki járó összeget. Ami persze jogilag nem oké, de attól még hónapokig bizonytalanabb működési környezetet teremthet. Persze, én is biztos fogok egyszer-egyszer Nagytarcsán át hazamenni Budapestről Budapestre, tök buli, de a vége e sztorinak mégiscsak egy, a mainál kevésbé fenntartható finanszírozási környezet lett.”

„Ugye azzal mindenki tisztában van hogy ha az agglomerációból ingázók nem vesznek bp bérletet, a budapesten élők meg kevesebbért tudnak majd venni akkor a fővárosi közlekedés minősége a béka popója alá fog süllyedni mert ez a kormány nem ad többet a kincstárból, de valamiből csak mennie kellene a 4-6 villamosnak csak most már ugyanezt 10 %-ra csökkent bevételből kell megoldani. Janó mindegy mit ígért, a Karácsony kivéreztetésére játszott és sikerült neki”

„Akkor a nyugdijas,bérlet is,olcsóbb lesz???”

„A vonaljegyek is érvényesek maradnak a héven és kék volánon? Erre egyik közlemény sem tér ki.”

„Kérdésem: van Pest megye bérletem, plusz megvettem az éves Budapest bérletet. Ha a Pest megye bérlettel utazhatok korlátozás nélkül a BKK járatokon, visszaváltjátok az éves Budapest bérletemet?”

„Bennem csak egy kérdés maradt: ki veszi ezek után a Bp bérletet, ha a megyeivel, ugyanannyiért egész Pest megyében utazhat? És az Ország bérletek milyen jogon lesznek érvényesek Bp-en?”

„Jönnek az önkormányzati választások. Ki gondolta. Valamit mutatni kell lassan, ha már az elmúlt években nem sikerült…? lesz ennek még böjtje…” „Légyszi ne az árát csökkentsétek mert választások jönnek hanem takarítsátok többet a megállókat”

„Könyörgöm, ne! Emeleni kellene, és szolgáltatási minőséget növelni! Ha 10 éve ki tudtunk fizetni 9.500 Ft-t ,akkor ma akár 15-20.000 is kibírnánk, és akkor talán lehetne miből fejleszteni. Teljesen feleslegesnek tartom az árcsökkentést, és kizárólag választási osztogatásnak tekintem. El kellene már engedni ezeket a kádári beidegződéseket!”

„És ebbe az olcsósításba fog tönkre menni még jobban a szolgáltató. Ez nem reális, hogy az üzemanyag ára, munkabér nő, de a bevétel nagyon nem fog nőni. Tudom ezt a kiesés egy részét horribilis parkolási díjjal kompenzálják és majd megint sírni fognak, hogy csőd közelében van a BKK, BKV, nincs miből fizetni a béreket. Lesz sztrájk fenyegetés. A kormány dúzzogva ad egy kis pénzt és mindenki happy.”

felhívás

Szerző