Budapesti hétköznapok
Döntöttek a zuglóiak: új trolijárat a láthatáron
Befejeződött a zuglói trolibuszhálózat fejlesztéséhez kapcsolódó társadalmi egyeztetés: több mint 2600-an töltötték ki a kérdőívet a 74A – vagyis az új 81-es troli – vonalának tervezett meghosszabbításáról. A válaszadók döntő többsége (75 százaléka) támogatja a BKK javaslatát, miszerint az alsórákosi Miskolci utcában teljes üzemidőben közlekedjen trolibusz. A gondosan előkészített hálózatbővítés célja, hogy új közösségi közlekedési kapcsolatok jöjjenek létre Zugló Alsórákos részén. Az új 81-es járat a tervek szerint nyár elejétől közlekedne a hét minden napján.
Ahogy a választók szeretnék….
A BKK tavaly ősz végén társadalmi egyeztetést indított a jelenlegi 74A trolibuszvonal meghosszabbításáról, hogy a közlekedési szakemberek elemezzék a leginkább érintettek, a kerületben közlekedők észrevételeit, igényeit a lehetséges útvonalról és menetrendről. A hálózatbővítéssel trolikapcsolat születhet a XIV. kerületi Miskolci utcán keresztül a Mexikói út metróállomás és az Örs vezér tere között. Az így létrejövő új 81-es járat a tervek szerint
- a Mexikói út M végállomásról a 74A útvonalán jutna el a Miskolci utcáig,
- ahol önjáró, akkumulátoros üzemmódban közlekedne a Szugló utcáig,
- majd innen a 77-es trolival párhuzamosan haladhat a Komócsy utcáig,
- végül a 82-es trolibusz útvonalán érheti el az Örs vezér tere végállomást.
A társadalmi egyeztetés kérdéssorára több mint 2600 észrevétel érkezett; a válaszadók háromnegyede (75 százaléka) kifejezetten támogatja a trolibusz új útvonalát, amelynek köszönhetően új területek kapcsolódhatnak be Zugló közösségi közlekedési hálózatába.
<<< Olvassa cikkeinket a Facebookon és a Google hírei között is! >>>
Gyorsabb és kényelmesebb közlekedés a kertvárosban
A BKK célja a haránt irányú kapcsolatok fejlesztése a XIV. kerületben: a Nagy Lajos király útján kívüli kertvárosi területek, illetve Alsórákos északnyugati részének hatékonyabb kiszolgálása.
A járat olyan területen közlekedne, ahol az ott élők, dolgozók és tanulók a budapesti átlagnál lényegesen kisebb arányban választják a közösségi közlekedést.
Az új járat csökkentené a Miskolci utca környezetében a közösségi közlekedési eléréséhez szükséges gyaloglási távolságokat, valamint igénybevételével jellemzően egy átszállással kevesebbre lenne szükség, és akár 10-15 perccel rövidebb utazást tenne lehetővé az alsórákosi térségben. A BKK számításai szerint a trolijárat nem jelentene érdemi forgalomnövekedést a Miskolci utcában, sőt a várakozások szerint a hálózatfejlesztés csökkentené a jelenleg intenzív gépjárműforgalmat.
Az új 81-es járat a tervek szerint nyár elejétől közlekedne a hét minden napján a hétköznap reggeli és délutáni csúcsidőszakban 15, azokon kívül 20 percenként.
A BKK a kezdeti időszak tapasztalatai alapján szükség esetén finomhangolja a menetrendet. A jelenlegi 81-es trolibusz a jövőben 80-as jelzéssel, sűrítőjáratként közlekedne változatlanul a Fischer István utca és az Örs vezér tere között. További részleteket ide kattintva olvashat.
Szerző
Friss
- A Bankszövetség egy bűzlő ….kupac
- A KDNP-fagyi visszanyal – Fegyelmi Semjén Zsolt ellen?
- Azért a mostani generációban is akadnak hülyék szép számmal
- Orbán szombati infója rémes hír, vagy rémhír? – Döntsön ki-ki maga…..
- Magyar Péter 1 millió lépése célba ért
- Havas Henrik kemény szavakkal küldte el az InfoRádiót melegebb éghajlatra
- Brutálisan forró nyár lesz 2025-ben is
- 570.000 forintos ‘játékszert’ szerzett be Újpest önkormányzata, amiben a pláne az indok….
- Igaza van Lázárnak: „abban biztos vagyok, hogy aki most gyűlölködik, ordít és uszít, az el fogja veszíteni a választást.” Úgy legyen… – Heti Lendvaiság..
- Lattmann Tamás megfejtése a Harcosok Klubja-sztorira