Budapesti hétköznapok
Döntöttek a zuglóiak: új trolijárat a láthatáron

Befejeződött a zuglói trolibuszhálózat fejlesztéséhez kapcsolódó társadalmi egyeztetés: több mint 2600-an töltötték ki a kérdőívet a 74A – vagyis az új 81-es troli – vonalának tervezett meghosszabbításáról. A válaszadók döntő többsége (75 százaléka) támogatja a BKK javaslatát, miszerint az alsórákosi Miskolci utcában teljes üzemidőben közlekedjen trolibusz. A gondosan előkészített hálózatbővítés célja, hogy új közösségi közlekedési kapcsolatok jöjjenek létre Zugló Alsórákos részén. Az új 81-es járat a tervek szerint nyár elejétől közlekedne a hét minden napján.

Ahogy a választók szeretnék….
A BKK tavaly ősz végén társadalmi egyeztetést indított a jelenlegi 74A trolibuszvonal meghosszabbításáról, hogy a közlekedési szakemberek elemezzék a leginkább érintettek, a kerületben közlekedők észrevételeit, igényeit a lehetséges útvonalról és menetrendről. A hálózatbővítéssel trolikapcsolat születhet a XIV. kerületi Miskolci utcán keresztül a Mexikói út metróállomás és az Örs vezér tere között. Az így létrejövő új 81-es járat a tervek szerint
- a Mexikói út M végállomásról a 74A útvonalán jutna el a Miskolci utcáig,
- ahol önjáró, akkumulátoros üzemmódban közlekedne a Szugló utcáig,
- majd innen a 77-es trolival párhuzamosan haladhat a Komócsy utcáig,
- végül a 82-es trolibusz útvonalán érheti el az Örs vezér tere végállomást.
A társadalmi egyeztetés kérdéssorára több mint 2600 észrevétel érkezett; a válaszadók háromnegyede (75 százaléka) kifejezetten támogatja a trolibusz új útvonalát, amelynek köszönhetően új területek kapcsolódhatnak be Zugló közösségi közlekedési hálózatába.
<<< Olvassa cikkeinket a Facebookon és a Google hírei között is! >>>
Gyorsabb és kényelmesebb közlekedés a kertvárosban
A BKK célja a haránt irányú kapcsolatok fejlesztése a XIV. kerületben: a Nagy Lajos király útján kívüli kertvárosi területek, illetve Alsórákos északnyugati részének hatékonyabb kiszolgálása.
A járat olyan területen közlekedne, ahol az ott élők, dolgozók és tanulók a budapesti átlagnál lényegesen kisebb arányban választják a közösségi közlekedést.
Az új járat csökkentené a Miskolci utca környezetében a közösségi közlekedési eléréséhez szükséges gyaloglási távolságokat, valamint igénybevételével jellemzően egy átszállással kevesebbre lenne szükség, és akár 10-15 perccel rövidebb utazást tenne lehetővé az alsórákosi térségben. A BKK számításai szerint a trolijárat nem jelentene érdemi forgalomnövekedést a Miskolci utcában, sőt a várakozások szerint a hálózatfejlesztés csökkentené a jelenleg intenzív gépjárműforgalmat.
Az új 81-es járat a tervek szerint nyár elejétől közlekedne a hét minden napján a hétköznap reggeli és délutáni csúcsidőszakban 15, azokon kívül 20 percenként.
A BKK a kezdeti időszak tapasztalatai alapján szükség esetén finomhangolja a menetrendet. A jelenlegi 81-es trolibusz a jövőben 80-as jelzéssel, sűrítőjáratként közlekedne változatlanul a Fischer István utca és az Örs vezér tere között. További részleteket ide kattintva olvashat.
Szerző
Friss
- Csillagjegyek és a hűség sorrendbe szedve
- Van arca hozzá: Áder János volt köztársasági elnök Kék bolygó alapítványa, mint pénz-szivattyú?
- Lázár újrázott: a Turul a mondavilágból eredően a magyar kultúra része, ezért marad – Na és a vonat-mizéria, az is marad?
- Magyar Péter vizes posztja Orbán Viktor mai rádiós észosztása után – A legaszályosabb évek 1900-tól napjainkig
- Ez már a médiahatóságnak is megfeküdte a gyomrát: a kormány túltolta a Voks 2025 „érzékenyítést”
- Orbán-betyár örök szerelmei: Nemzeti Sport, Akasztói Csárda, céges partedli és belül 100 fok, ja és a Piroska és a farkasos népi játék
- Péntek hajnaban is beomlott a MÁV
- Havas Henrik nem cicózott: „ha Varga Judit nem szolga volna, hanem gondolkodó lény, tudná, hogy milyen sorba állt be…”
- Hiszi, nem hiszi? Napi horoszkóp, 2025. július 4., péntek
- Tényleg ott tartunk, hogy Lázár miniszter első számú teljesítménye a valós idejű vonatinformációk elrejtése?