Kerítésen innen
Ez ám a magyar virtus: név nélküli tanár-értékelés a KRÉTA-ban
Nagy lehetőség előtt állnak azon sértett szülők, akik szerint gyermekük mindent megtanult, de a tanár(ok) pikkel rá, ezért van annyi rossz jegye. Egy elégtelen osztályzat vagy valamilyen személyes sérelem miatt is „lehúzhatják” a pedagógusokat. Anonim módon lehet értékelni a pedagógusok munkáját a KRÉTA-rendszerben. Ez ám az arany világ…..
Még, hogy nem tanultam…, szólok apunak!
Május közepe óta értékelhetik tanáraikat a diákok és szüleik a KRÉTA rendszerben elérhető, anonim kérdőíveken. A beérkező eredmények között máris vannak, amelyek egy-egy tanárt csak minimális pontszámmal értékelnek
– értesült a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetétől (PDSZ) a Népszava.
<< Olvassa cikkeinket a Facebookon, az Instagramon, a Linkedinen, a Truth-on és a Google hírei között is! >>
Bárki, bármit…
A kérdések egyebek mellett arra vonatkoznak,
- mennyire felkészült, megértő és jó szándékú az adott pedagógus,
- érthetően magyarázza-e el a tananyagot,
- betartja-e a határidőket,
- milyen a hangulat a tanórákon,
- segítőkész, együttműködő-e a szülőkkel.
Az anonimitás eredeti célja az volt, hogy a diákok és a szülők őszinte válaszokat adhassanak, a névtelen kitöltés lehetősége ennek az ellenkezőjére is alkalmas. Az online íveken általános iskolában a szülők, középiskolában pedig a diákok és szüleik pontozhatják a tanárok munkáját több szempont alapján, két szöveges értékeléstől eltekintve
1-től 5-ig adva pontot.
A június 2-ig kitölthető online kérdőívek kapcsán a PDSZ már előre aggodalmának adott hangot, hogy
azok a diákok vagy szüleik bosszút állhatnak majd az esetleg rossz jegyet adó tanáraikon, a mostani eredmények láttán pedig igazolva látják ezt a félelmüket,
–mondta el a lapnak a szakszervezet ügyvivője, Nagy Erzsébet.
A lényeg: az árok és a félelem minden szinten
Korábban a szakszervezet annak a feltételezésének adott hangot, hogy
a kormány azért teszi lehetővé a tanulók és oktatók közötti konfliktusok elmérgesítését, hogy megbontsa a tanárok, diákok és szülők egységét az oktatásügyben.
Az anonimitás hivatalos célja, hogy a diákok és a szülők őszinte visszajelzést adhassanak a tanárok munkájáról, de
az eredmények abba a komplex teljesítményértékelésbe is beszámíthatóak, amelyeket az intézmények igazgatóinak kell elkészíteniük a tanárokról. Ezek a 0-tól 100 pontig terjedő értékelések pedig már akár az illetményekre is kihathatnak.
Diri, a mindenható?
Az igazgatók szabadon mérlegelhetik, hogy többek közt a tanulói és szülői visszajelzéseket is figyelembe veszik-e ezekhez az értékelésekhez, és ha igen, milyen fajsúlyosan.
Hasonló, névtelen értékelési rendszerek évek óta működnek a felsőoktatásban: ilyen például a Mark My Professor (“értékeld a tanáromat”) nyilvános oldala, illetve az egyetemek saját, belső hallgatói-elégedettségi méréseket is szoktak végezni Neptun felületeiken. Csakhogy
a felsőoktatásban mindkét oldalon az oktatásban közvetlenül részt vevő felnőtt szereplők állnak, és a tapasztalatok szerint ezek sem mentesek a bosszú-lepontozásoktól, amelyeket a nyilvános oldal olykor moderál is.
Szerző
Friss
- Kocsis Máté -akit Fidesz frakcióvezető minőségben tartunk el- felnyitotta dossziéját…
- A Tiszások átvállalják a Kölcsey kirúgott tanárainak perköltségét – tudatta Magyar Péter
- Orbán Viktor születésnapjára – Rendhagyó köszöntő
- Magyar György: a kormány csődbe akarja vinni a fővárost?
- Hétvégi horoszkóp – Belső hangok, külső jelek
- Közlöny van róla: mindenki „Nyunyókája”, Müller Cecília leteszi a lantot
- 2025, Magyarország: megtámadták a BKK egyik női munkatársát a Blahán, senki nem segített neki
- Orbán-Pintér urak! Ezt tényleg nem látták jönni, vagy csak tettek rá? – Frissítve!
- Magyar György: nem babra megy a játék
- Pottyondy Edina: gumicsontok, mi?! Ühümm, persze….