Kerítésen innen
Ez ám a magyar virtus: név nélküli tanár-értékelés a KRÉTA-ban

Nagy lehetőség előtt állnak azon sértett szülők, akik szerint gyermekük mindent megtanult, de a tanár(ok) pikkel rá, ezért van annyi rossz jegye. Egy elégtelen osztályzat vagy valamilyen személyes sérelem miatt is „lehúzhatják” a pedagógusokat. Anonim módon lehet értékelni a pedagógusok munkáját a KRÉTA-rendszerben. Ez ám az arany világ…..

Még, hogy nem tanultam…, szólok apunak!
Május közepe óta értékelhetik tanáraikat a diákok és szüleik a KRÉTA rendszerben elérhető, anonim kérdőíveken. A beérkező eredmények között máris vannak, amelyek egy-egy tanárt csak minimális pontszámmal értékelnek
– értesült a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetétől (PDSZ) a Népszava.
<< Olvassa cikkeinket a Facebookon, az Instagramon, a Linkedinen, a Truth-on és a Google hírei között is! >>

Bárki, bármit…
A kérdések egyebek mellett arra vonatkoznak,
- mennyire felkészült, megértő és jó szándékú az adott pedagógus,
- érthetően magyarázza-e el a tananyagot,
- betartja-e a határidőket,
- milyen a hangulat a tanórákon,
- segítőkész, együttműködő-e a szülőkkel.
Az anonimitás eredeti célja az volt, hogy a diákok és a szülők őszinte válaszokat adhassanak, a névtelen kitöltés lehetősége ennek az ellenkezőjére is alkalmas. Az online íveken általános iskolában a szülők, középiskolában pedig a diákok és szüleik pontozhatják a tanárok munkáját több szempont alapján, két szöveges értékeléstől eltekintve
1-től 5-ig adva pontot.
A június 2-ig kitölthető online kérdőívek kapcsán a PDSZ már előre aggodalmának adott hangot, hogy
azok a diákok vagy szüleik bosszút állhatnak majd az esetleg rossz jegyet adó tanáraikon, a mostani eredmények láttán pedig igazolva látják ezt a félelmüket,
–mondta el a lapnak a szakszervezet ügyvivője, Nagy Erzsébet.
A lényeg: az árok és a félelem minden szinten
Korábban a szakszervezet annak a feltételezésének adott hangot, hogy
a kormány azért teszi lehetővé a tanulók és oktatók közötti konfliktusok elmérgesítését, hogy megbontsa a tanárok, diákok és szülők egységét az oktatásügyben.
Az anonimitás hivatalos célja, hogy a diákok és a szülők őszinte visszajelzést adhassanak a tanárok munkájáról, de
az eredmények abba a komplex teljesítményértékelésbe is beszámíthatóak, amelyeket az intézmények igazgatóinak kell elkészíteniük a tanárokról. Ezek a 0-tól 100 pontig terjedő értékelések pedig már akár az illetményekre is kihathatnak.
Diri, a mindenható?
Az igazgatók szabadon mérlegelhetik, hogy többek közt a tanulói és szülői visszajelzéseket is figyelembe veszik-e ezekhez az értékelésekhez, és ha igen, milyen fajsúlyosan.
Hasonló, névtelen értékelési rendszerek évek óta működnek a felsőoktatásban: ilyen például a Mark My Professor (“értékeld a tanáromat”) nyilvános oldala, illetve az egyetemek saját, belső hallgatói-elégedettségi méréseket is szoktak végezni Neptun felületeiken. Csakhogy
a felsőoktatásban mindkét oldalon az oktatásban közvetlenül részt vevő felnőtt szereplők állnak, és a tapasztalatok szerint ezek sem mentesek a bosszú-lepontozásoktól, amelyeket a nyilvános oldal olykor moderál is.
Szerző
Friss
- Kingkong Bélának Pécsett volt szatócsüzlete a Teréz utcában – Cseri László szerint a világ….
- Hiszi, nem hiszi? Napi horoszkóp, 2025. július 14., hétfő
- A Tisza-kongresszus után – Magyar Péter is elkezdett ‘nemzetizni’, pedig, hogy unom már!
- Ejnye Mandiner, ezért tartunk el? – A Telex „utánad járt” és nem hiába tette….
- Ez gyors volt! Az Orbán-Lévai házaspár ‘népgépen’ Brüsszelbe ment és Párizsból jött meg
- Ujhelyi István: hódolat után torzulat
- ‘Mikor lett a mikrofonból póráz?’ – A régvolt rockerek: Pataky és Nagy Feró figyelmébe….
- Szanyi Tibor: agyonverések és hullarablás
- Bogdán László a szeretet és a jóság nagykövete volt
- Orbán saját magát lövette ki ágyúgolyóként, mint Münchausen – Hétvégi Lendvaiságok