Kerítésen innen
„Ezek a munkavállalók nem magyar dolgozók elől veszik el a kenyeret”, hanem? – 80 sofőrt igazol Indiából a Waberer’s
Még az idei évben indiai munkavállalók, 80 sofőr és 2 diszpécser kezdhet dolgozni a Waberer’s International kötelékében, miután elkezdődött a jelentkezők kiválasztása, és hamarosan indul hazai vizsgáztatásuk is.
Még az idei évben indiai munkavállalók, 80 sofőr és 2 diszpécser kezdhet dolgozni a Waberer’s International kötelékében, miután elkezdődött a jelentkezők kiválasztása, és hamarosan indul hazai vizsgáztatásuk is, írja a Blikk a Portfoliora hivatkozva.
Kiöregedtek, pályaelhagyók száma is óriási
A kiöregedő gépjárművezetői társadalom, az ennek következtében is nagyarányú pályaelhagyás mellett a kereslet folyamatosan nő a szállítás iránt, évről évre közel két számjegyű a növekedés a piacon . Ez egy olyan vákuumot eredményez, amit nem lehet csak a bérekkel kezelni Az indiai munkavállalókkal kapcsolatban Európa-szerte sok pozitív tapasztalat van már, felkészültségük, munkamoráljuk is olyan, hogy több gazdasági ágban, több területen is szívesen foglalkoztatják őket.
– mondta el Barna Zsolt, a Waberer’s International Nyrt. vezérigazgatója.
A Waberer’s csoport továbbra is alapvetően a magyar és a régiós gépkocsivezetőkre számít, és az állomány döntő többségét magyarok teszik ki, ám szükségük van külföldi munkvállalókra, miután nem tudnak kellő számú járművezetőt pótolni a régióban.
A szomszédos munkaerőpiacok is kezdenek kiürülni
Ezek a munkaerőpiacok – például a szerb, ukrán piac – is kezdenek kiürülni és nagyon komoly verseny mutatkozik az ukrán sofőrökért, ez a háború ellenére is fennáll. A szerb gazdasági fejlődés is magával hozza, hogy előbb-utóbb elfogy az ottani munkaerő, hasonló a helyzet Romániában is. A cég próbált keresni olyan területeket, munkaerőpiacokat, ahol hosszabb távra tudnak tervezni, ezért kezdtek el az indiai gépjárművezetőkkel dolgozni.
Miért pont India
Az indiai munkavállalókkal kapcsolatban Európa-szerte sok pozitív tapasztalat van már, felkészültségük, munkamoráljuk is olyan, hogy több gazdasági ágban, több területen is szívesen foglalkoztatják őket. Ráadásul Indiában nagy hagyományai vannak a nemzetközi munkavégzésnek, ezért aránylag könnyen lehet találni olyan jelentkezőket, akik a világ egyes tájain, vagy akár a szűkebb régióban végeztek már fuvarozási feladatokat – a Waberer’s is ilyen munkavállalókkal kezd most dolgozni. Az indiaiaknak a helyi viszonyok megismerése és a jogszabályi előírások betartása érdekében Magyarországon tanfolyamokon kell részt venniük, az európai vezetéssel kapcsolatos gyakorlatot kell szerezniük, meg kell ismerniük a munkavédelmi és egyéb előírásokat. Mivel angol nyelven kell kommunikálni ezekkel a kollégákkal, angol nyelvű szakmai interjúra is sor került.
Ezt követően a vízumok, illetve a munkavállalási engedélyek intézése tart április közepéig, majd folyamatosan fognak érkezni a leendő kollégák május első hetéig. Meg kell szerezniük a gépjárművezetéshez szükséges kártyát, illetve átesni a szükséges PÁV vizsgálatokon. Emellett párhuzamosan elkezdődik egy belső képzési folyamat, amely azt jelenti, hogy legkorábban július közepén, végén tudnak munkába állni. Elsőként tapasztalt, magyar sofőrökkel járnak majd fuvarokra, nyár végétől, szeptembertől kezdve pedig már önállóan is tudnak dolgozni a Waberer’s keretei között.
Ha Magyarországra jössz….
Egyre több esetben foglalkoztatnak külföldi, szinte minden esetben harmadik országos munkavállalókat a magyar vállalkozások és egészen biztos, hogy az egzotikusabb országokból érkező munkavállalókra is szüksége lesz a magyarországi közúti fuvarozóknak, hiszen ma a munkaerőhiány az egyik legsúlyosabb probléma az ágazatban.
Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) kommunikációs menedzsere hangsúlyozta, hogy ezek a munkavállalók nem magyar dolgozók elől veszik el a kenyeret, hiszen ma is több tízezer olyan aktív korú magyar munkavállaló van, akik beülhetnének a volán mögé akár azonnal, mégsem teszik.
Szerző
Friss
- Már megint naivságunk áldozatai lettünk: felkészültek az illetékesek a havazásra
- Barátsághoroszkóp, itt és most
- Hull a hó és ez most (állítólag) nem érte váratlanul az illetékeseket – Mit jósol mára Pártai Lucia + orvosmeteorológia
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten