Kerítésen innen
Ezentúl busszal is dübörögtethetjük a gazdaságot – na nem a hazait, de Parndorfit biztosan
Szeptember 20-tól rendszeres, közvetlen buszjáratot indít Budapestről a magyarok körében is népszerű Parndorf Designer Outlet. A 20 fős shuttle először szeptember 20-án indul Budapest belvárosából, a Báthory utcából. A jegy ára 29 euró, a busz 9-kor indul, az utasoknak nagyjából 5 órájuk lesz a vásárlásra, a visszafelé közlekedő busz 16:30 kor indul el és kora este ér Budapestre.
Ki érti? – rengeteg a magyar vásárló
Parndorfot aligha kell bemutatni a magyar olvasóknak. Az 1998-ban megnyitott burgenlandi outlet látogatóinak évente nagyjából a hatoda magyar, és nagyon sok magyar munkavállaló is dolgozik az üzletekben. Az Ausztriában fejletlennek számító, tőlünk nézve persze nagyon is fejlett Burgenland tartomány legnagyobb magánmunkáltatója
2000 főt alkalmaz, akiknek a 48 százaléka magyar vagy szlovák, illetve a sok divatüzletből adódóan talán nem meglepő módon, a háromnegyede nő.
A buszjáratokat egy csütörtöki eseményen jelentették be, ezen Mario Schwann, az outletet működtető McArthurGlen globális outletspecialista helyi vezetője azt mondta: a sok magyar vevő ellenére a cégük vezetői a nyitás óta még nem nagyon jöttek Magyarországra sajtóbeszélgetést tartani, de ezen a jövőben változtatni szeretnének.
Gondolom a Fidesz-érzelmű honfitársakat ez nem érdekli
A 37 ezer négyzetméteres területen jelenleg 160 designer márkát kínáló központ folyamatosan bővül, és most is nagy fejlesztések előtt áll. A cég vezetése nagyon bízik abban, hogy a magyar látogatók továbbra is sokat vásárolnak majd náluk. A Telex kérdésére a cégvezető elmondta, hiába érkeztek meg az Ausztriát körülvevő országokba is a neves márkák, hiába volt Covid,
a magyarok 15-18 százalékos aránya a vásárlók között teljesen stabil Parndorfban, vagyis amikor sikerül növekedni, a magyarok érdeklődése együtt növekszik az általános adatokkal.
A Covid előtt 2019-ben 6,2 millió látogató volt a csúcs, aztán jött pár gyengébb év, de 2023-ban 6,8 millió látogatóval új csúcsot döntött az outlet.
A magyar vásárlók száma tavaly 27 százalékkal, az idei első félévben 12 százalékkal nőtt.
Azt a cégvezető nem árulta el, hogy a magyarok pontosan mennyi pénzt hagytak az outletben, de annyit azért hallottunk, hogy az úgynevezett taxfree, vagyis a luxuscikkeket kereső közel-keleti, vagy ázsiai vásárlók egy vásárlóra jutó költése nagyobb.
Szerző
Friss
- Imádkozás-dömping: Orbán Trumpért, Rákay azért, hogy a Mérce lehúzza a rolót
- Csizmadia László CÖF-alapító és szellemi honvédő és az értő olvasás hiánya
- Újabb Jackson fiú távozott – Búcsú Tito Jacksontól
- Keddtől egy villamost már kiüt az árvíz
- A helyek, ahová nem megy Orbán Viktor
- Megőrült a világ? Magyar Pétert élő vitára várja a közmédia
- Orbán-húsba vág – EU-eljárás indult: a kormány nem titkolhatja, mennyit kaptak a NER-milliárdosok magántőkealapjai
- Pénzünk beszél? – El Pais: Orbánék hitelezhették a Vox szélsőjobboldali spanyol párt legutóbbi kampányait
- 1 041 746 434 forintot ajánlott fel a MET-nek 92 963 adózó magyar állampolgár
- Mire tippel: Orbán megy, vagy marad? – Most érkezett: marad!