Connect with us

Kerítésen innen

Ezentúl busszal is dübörögtethetjük a gazdaságot – na nem a hazait, de Parndorfit biztosan

Ezentúl busszal is dübörögtethetjük a gazdaságot - na nem a hazait, de Parndorfit biztosan
Megosztás

Szeptember 20-tól rendszeres, közvetlen buszjáratot indít Budapestről a magyarok körében is népszerű Parndorf Designer Outlet. A 20 fős shuttle először szeptember 20-án indul Budapest belvárosából, a Báthory utcából. A jegy ára 29 euró, a busz 9-kor indul, az utasoknak nagyjából 5 órájuk lesz a vásárlásra, a visszafelé közlekedő busz 16:30 kor indul el és kora este ér Budapestre.

Ki érti? – rengeteg a magyar vásárló

Parndorfot aligha kell bemutatni a magyar olvasóknak. Az 1998-ban megnyitott burgenlandi outlet látogatóinak évente nagyjából a hatoda magyar, és nagyon sok magyar munkavállaló is dolgozik az üzletekben. Az Ausztriában fejletlennek számító, tőlünk nézve persze nagyon is fejlett Burgenland tartomány legnagyobb magánmunkáltatója

2000 főt alkalmaz, akiknek a 48 százaléka magyar vagy szlovák, illetve a sok divatüzletből adódóan talán nem meglepő módon, a háromnegyede nő.

A buszjáratokat egy csütörtöki eseményen jelentették be, ezen Mario Schwann, az outletet működtető McArthurGlen globális outletspecialista helyi vezetője azt mondta: a sok magyar vevő ellenére a cégük vezetői a nyitás óta még nem nagyon jöttek Magyarországra sajtóbeszélgetést tartani, de ezen a jövőben változtatni szeretnének.

Gondolom a Fidesz-érzelmű honfitársakat ez nem érdekli

A 37 ezer négyzetméteres területen jelenleg 160 designer márkát kínáló központ folyamatosan bővül, és most is nagy fejlesztések előtt áll. A cég vezetése nagyon bízik abban, hogy a magyar látogatók továbbra is sokat vásárolnak majd náluk. A Telex kérdésére a cégvezető elmondta, hiába érkeztek meg az Ausztriát körülvevő országokba is a neves márkák, hiába volt Covid,

a magyarok 15-18 százalékos aránya a vásárlók között teljesen stabil Parndorfban, vagyis amikor sikerül növekedni, a magyarok érdeklődése együtt növekszik az általános adatokkal.

A Covid előtt 2019-ben 6,2 millió látogató volt a csúcs, aztán jött pár gyengébb év, de 2023-ban 6,8 millió látogatóval új csúcsot döntött az outlet.

A magyar vásárlók száma tavaly 27 százalékkal, az idei első félévben 12 százalékkal nőtt.

Azt a cégvezető nem árulta el, hogy a magyarok pontosan mennyi pénzt hagytak az outletben, de annyit azért hallottunk, hogy az úgynevezett taxfree, vagyis a luxuscikkeket kereső közel-keleti, vagy ázsiai vásárlók egy vásárlóra jutó költése nagyobb.

Szerző