Tech - Tudomány
Ford EcoSport – A belépési pont
A szabadidő-autók rohamos terjedése már senkinek sem jelent újat. A kék ovál SUV palettáján a belépőszintet a Puma és a Kuga kistestvéreként pozicionált EcoSport jelenti.
A 4,2 méter hosszú szabadidő-autó elég kalandos és hosszú úton jutott el hozzánk
Az akkori Fiesta és Fusion alapjaira épülő autó története Brazíliában indult (2003), ahol a Ford helyi képviseletének ez volt a válasza a belpiaci igényekre. A módszer a dél-amerikai kontinensen nem egyedi, sok olyan modellt forgalmaznak Latin-Amerikában, amelyeknek még a létezéséről sem tud a világ többi része.
A mini SUV-ra akkor irányult rá a nemzetközi figyelem,
amikor a második generációja piacra került (2012). Ez a modell már a Ford globális termékpalettájának részeként készült el, így odafigyeltek az európai igényekre is. Fontos tudni, hogy Európa autóvásárlói a ”legfinnyásabbak”, a felénk lévő magas elvárásokba már sok márkának beletört a bicskája. Lehetne sorolni a típusokat, amelyek a tengerentúlon megfeleltek a vásárlóknak, de Európában alig produkáltak eladásokat.
Az EcoSportnál az igazi áttörést a 2017-es, harmadik modellfrissítés hozta el
Ekkorra már 200 millió euróból korszerűsítették a craiovai üzemet, és ezentúl innen látták el az öreg kontinenst a kis SUV-val. Megérte a beruházás a romániai gyárba, mert a terepjárós fazonú Ford EcoSport egész jó számokat produkált. 2018-ban 110.574 darab kelt el belőle Európában, majd a következő esztendőben ez a szám felment 120.376 egységre, ami már közel tízszerese a 2014-es európai eladási számoknak. 2018-tól az Egyesült Államokban is bevezették az EcoSportot. Ez a 2019-es számokon már egész jól meglátszik, a típus az egész bolygón 270 ezres darabszámot produkált.
A terepjárósabb kinézetű, a csomagtartó ajtaját oldalra nyitó autó a méretéhez igazodó motorokkal készül. Az alapot az EcoBoost család egyliterese jelenti, ebből háromféle teljesítmény közül lehet választani. A belépő szintet a 100 lóerős jelenti, a két erősebbiket pedig 125 és 140 lóerővel kínálják, természetesen elsőkerék-hajtással.
Ha valaki ki akarja maxolni az EcoSportot, annak az ST-Line kivitelt kell megrendelnie
A nagy átmérőjű könnyűfém keréktárcsák szemet gyönyörködtetőek, mögöttük jól láthatók a kékre festett féknyergek. De ez nem minden: sportos küszöbök, légterelők teszik fel az i-re a pontot. Aki pedig nem akar a sportos irányba elmenni, az választhatja a divatos kétszínű fényezéssel is a Ford Ecosportot.
Benedek Attila – Galambos Dániel
Cikkünk a Ford alkatrész webáruház és az Elektromos és hibrid autók portál közreműködésével készült.
Szerző
Friss
- Pintér ‘mindenminiszter’: ha egy OBI, vagy Spar meg tudja oldani, miért ne menne ez az egészségügynek is?
- ‘Nemrég még komoly politikusnak hitte magát, most meg egy harmad osztályú celeb lett …’ – reakció Orbán szombati ‘jófejkedésére’
- Folyosói pletyus-infó: mivel a Trump-Vucic találkozó meghiúsult, utóbbi ‘inkább megbetegedett’ és hazautazott
- Gulyás -botcsinálta pszichiáter- Gergely ‘díványára’ régi-új alanyt ajánlottak
- Gábor György: Orbán elmondta minden őszödi beszéd legőszödebbikét
- 6 fidesz-propagandista a Tiszások hűlt helyén kutakodott az Ön pénzén: ‘igazi klasszik vergődést mutattak be…’!
- Egy fideszes képviselő Orbán Viktornak: ‘eljött az idő, benyújtottam lemondásomat…”
- Magyar György: a személyiségi jogaiért kiálló rendőr gasztronómiai történelmet ír – A Billog billoga….
- Ezúttal a P+R parkoló a soros – Júniustól ez is drágább lesz
- A Fairspin-t „Az Év Kriptokaszinója” díjra jelölték az AffPapa iGaming Awards 2025 eseményén