Tech - Tudomány
Ford EcoSport – A belépési pont
A szabadidő-autók rohamos terjedése már senkinek sem jelent újat. A kék ovál SUV palettáján a belépőszintet a Puma és a Kuga kistestvéreként pozicionált EcoSport jelenti.
A 4,2 méter hosszú szabadidő-autó elég kalandos és hosszú úton jutott el hozzánk
Az akkori Fiesta és Fusion alapjaira épülő autó története Brazíliában indult (2003), ahol a Ford helyi képviseletének ez volt a válasza a belpiaci igényekre. A módszer a dél-amerikai kontinensen nem egyedi, sok olyan modellt forgalmaznak Latin-Amerikában, amelyeknek még a létezéséről sem tud a világ többi része.
A mini SUV-ra akkor irányult rá a nemzetközi figyelem,
amikor a második generációja piacra került (2012). Ez a modell már a Ford globális termékpalettájának részeként készült el, így odafigyeltek az európai igényekre is. Fontos tudni, hogy Európa autóvásárlói a ”legfinnyásabbak”, a felénk lévő magas elvárásokba már sok márkának beletört a bicskája. Lehetne sorolni a típusokat, amelyek a tengerentúlon megfeleltek a vásárlóknak, de Európában alig produkáltak eladásokat.
Az EcoSportnál az igazi áttörést a 2017-es, harmadik modellfrissítés hozta el
Ekkorra már 200 millió euróból korszerűsítették a craiovai üzemet, és ezentúl innen látták el az öreg kontinenst a kis SUV-val. Megérte a beruházás a romániai gyárba, mert a terepjárós fazonú Ford EcoSport egész jó számokat produkált. 2018-ban 110.574 darab kelt el belőle Európában, majd a következő esztendőben ez a szám felment 120.376 egységre, ami már közel tízszerese a 2014-es európai eladási számoknak. 2018-tól az Egyesült Államokban is bevezették az EcoSportot. Ez a 2019-es számokon már egész jól meglátszik, a típus az egész bolygón 270 ezres darabszámot produkált.
A terepjárósabb kinézetű, a csomagtartó ajtaját oldalra nyitó autó a méretéhez igazodó motorokkal készül. Az alapot az EcoBoost család egyliterese jelenti, ebből háromféle teljesítmény közül lehet választani. A belépő szintet a 100 lóerős jelenti, a két erősebbiket pedig 125 és 140 lóerővel kínálják, természetesen elsőkerék-hajtással.
Ha valaki ki akarja maxolni az EcoSportot, annak az ST-Line kivitelt kell megrendelnie
A nagy átmérőjű könnyűfém keréktárcsák szemet gyönyörködtetőek, mögöttük jól láthatók a kékre festett féknyergek. De ez nem minden: sportos küszöbök, légterelők teszik fel az i-re a pontot. Aki pedig nem akar a sportos irányba elmenni, az választhatja a divatos kétszínű fényezéssel is a Ford Ecosportot.
Benedek Attila – Galambos Dániel
Cikkünk a Ford alkatrész webáruház és az Elektromos és hibrid autók portál közreműködésével készült.
Szerző
Friss
- Ezt nevezzük mi népvándorlásnak – Több mint 100 millió amerikai kel útra a napokban
- Ujhelyi István: amikor a valóság nem kopogtat többet, hanem egyszerűen berúgja az ajtót
- Vasárnapi (cseppet sem) ünnepélyes gondolatok egy pici országból
- Vidéki prókátor: Lázár, a Fidesz Gyurcsánya?
- Szanyi Tibor: kracsun = karácsony? – Úgy látszik, a jó hírek csak nem akarnak Orbánhoz kötődni
- Készülj a karácsonyra – 5 jótanács: így díszítsd az otthonod
- Orbán Viktor szerint “Brüsszel” Magdeburgot akar csinálni Magyarországból
- Időjárás, ma havazik, de mi lesz karácsonykor?
- Vasárnapi horoszkóp két nappal karácsony előtt
- Jobb félni? – Nemcsak rendőrök, de civilruhások is figyelnek