A szabadidő-autók rohamos terjedése már senkinek sem jelent újat. A kék ovál SUV palettáján a belépőszintet a Puma és a Kuga kistestvéreként pozicionált EcoSport jelenti.

A 4,2 méter hosszú szabadidő-autó elég kalandos és hosszú úton jutott el hozzánk

Az akkori Fiesta és Fusion alapjaira épülő autó  története Brazíliában indult (2003), ahol a Ford helyi képviseletének ez volt a válasza a belpiaci igényekre. A módszer a dél-amerikai kontinensen nem egyedi, sok olyan modellt forgalmaznak Latin-Amerikában, amelyeknek még a létezéséről sem tud a világ többi része.

A mini SUV-ra akkor irányult rá a nemzetközi figyelem,

amikor a második generációja piacra került (2012). Ez a modell már a Ford globális termékpalettájának részeként készült el, így odafigyeltek az európai igényekre is. Fontos tudni, hogy Európa autóvásárlói a ”legfinnyásabbak”, a felénk lévő magas elvárásokba már sok márkának beletört a bicskája. Lehetne sorolni a típusokat, amelyek a tengerentúlon megfeleltek a vásárlóknak, de Európában alig produkáltak eladásokat.

Az EcoSportnál az igazi áttörést a 2017-es, harmadik modellfrissítés hozta el

Ekkorra már 200 millió euróból korszerűsítették a craiovai üzemet, és ezentúl innen látták el az öreg kontinenst a kis SUV-val. Megérte a beruházás a romániai gyárba, mert a terepjárós fazonú Ford EcoSport egész jó számokat produkált. 2018-ban 110.574 darab kelt el belőle Európában, majd a következő esztendőben ez a szám felment 120.376 egységre, ami már közel tízszerese a 2014-es európai eladási számoknak. 2018-tól az Egyesült Államokban is bevezették az EcoSportot. Ez a 2019-es számokon már egész jól meglátszik, a típus az egész bolygón 270 ezres darabszámot produkált.

A terepjárósabb kinézetű, a csomagtartó ajtaját oldalra nyitó autó a méretéhez igazodó motorokkal készül. Az alapot az EcoBoost család egyliterese jelenti, ebből háromféle teljesítmény közül lehet választani. A belépő szintet a 100 lóerős jelenti, a két erősebbiket pedig 125 és 140 lóerővel kínálják, természetesen elsőkerék-hajtással.

Ha valaki ki akarja maxolni az EcoSportot, annak az ST-Line kivitelt kell megrendelnie

A nagy átmérőjű könnyűfém keréktárcsák szemet gyönyörködtetőek, mögöttük jól láthatók a kékre festett féknyergek. De ez nem minden: sportos küszöbök, légterelők teszik fel az i-re a pontot. Aki pedig nem akar a sportos irányba elmenni, az választhatja a divatos kétszínű fényezéssel is a Ford Ecosportot.

Benedek Attila – Galambos Dániel

Cikkünk a Ford alkatrész webáruház és az Elektromos és hibrid autók portál közreműködésével készült.

koronavírus

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét