Joe Biden és Füred Kapitány is lemondta húsvéti rendezvényét

“Elmarad”, “nem tartjuk meg,” “idén nélkülözni kell”, ilyen és ezekhez hasonló mondatok uralják ezt a húsvétot, amelyhez hasonlóan visszafogott, még nem volt mióta “világ a világ”.  Alább mutatóba néhány meg nem valósuló húsvéti rendezvény.

A nagy vízen túl!

1878 óta minden év Húsvét hétfőjén 35.000 szerencsés szülő, gyermek gyűlik össze a Fehér Ház gyepén, hogy mesét hallgasson, játsszon, tojást gurítson. Idén ez az esemény is elmarad a járvány miatt.

Ausztráliában, Melbourneben sem tartják meg azt a kincsvadászatot, ahol 2007 óta minden húsvétkor 400.000 tojást rejtenek el.

Hazai vizekre hajózva, Magyarországon az egyik legnagyobb tojásvadászatot évek óta Füred Kapitány, a jótékonyságáról híres balatoni mesehős szervezi. Idén azonban ezt az eseményt sem tartják meg a klasszikus módon.

Ugyanakkor a magyar szervezők nem hagyják, hogy a gyermekek kedvét tovább rontsa a vírushelyzet, ezért virtuális kirándulásra hívják a kicsiket és szüleiket. Több cukrászdában, bisztróban kapható az a húsvéti menü, amelynek dobozára olyan QR kódokat tettek, amelyek híres múzeumok oldalaira vezetnek, olyan helyekre, amelyek most nem látogathatók. A család a sütemények segítségével meglátogathatja például Párizsban Mona Lisát, de az igazi húsvéti nyuszihoz is elutazhatnak Bécsbe. Ezekről plakátot is készítettek a cukrászdák elé, amelyek előtt olyan szelfiket is készíthetnek a vásárlók, amelyeket utazás alatt szokás.

húsvét
Fotó: Cs.M.

 

A Balatontól távolabbi településeken is kapható lesz a kincsvadászok menüje

Pest megyében a Telki Kovászda csatlakozott az akcióhoz, Ajkán a neves Kristály cukrászdában is kapható a húsvéti kincsvadász-menü. Itt az akció érdekessége az is, hogy a QR-kodókat nem csak arra használják, hogy húsvéti tematikájú oldalakra irányítsák a családokat. A cukrászdában újszerű módon, akár QR kóddal is fizethetnek a szülők a süteményekért.

Az akció nem csak a gyerekeknek és szüleiknek szól. A szervezők jó példát szeretnének mutatni azoknak a kisebb cukrászdáknak, éttermeknek, pékségeknek, amelyek a járvány miatt most zárva vannak és csak elviteles formában szolgálhatják ki vendégeiket. A kampány megálmodói azt vallják, a helyzethez való alkalmazkodással, némi kreativitással, együttműködéssel akár növelhetjük is a vendégkört úgy, hogy közben mindenki betartja az operatív törzs által megfogalmazott szabályokat.

Kapcsolódó

 

húsvét

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük