Connect with us

Kerítésen innen

Higgye csak a nép, hogy törődik az országgal a kormány! – Lázár bedobta: lehet, hogy épül új híd

Megosztás

A hangsúly a „lehet” szócskán van. Ez az, ami nem kerül semmibe, de mégis azt a látszatot  kelti, mintha lenne pénz a sifonérban és terveznének belőle monumentális beruházásokra költeni, amitől könnyebb, jobb lesz nekünk, a népnek. Lássuk be: az nem hangzik túl bíztatóan, amit a közértpénztárnál, a kórházi várólistákkal kapcsolatban, az oktatási intézmények körül tapasztalunk nap, mint nap!

Megosztás

A hangsúly a „lehet” szócskán van. Ez az, ami nem kerül semmibe, de mégis azt a látszatot  kelti, mintha lenne pénz a sifonérban és terveznének belőle monumentális beruházásokra költeni százmilliárdokat, amitől könnyebb, jobb lesz nekünk, a népnek. Lássuk be: az nem hangzik túl bíztatóan, amit a közértpénztárnál, a kórházi várólistákkal kapcsolatban, az oktatási intézmények körül tapasztalunk nap, mint nap!

Olyan szegények nem lehetnek, hogy ne ígérjenek….

Érdemes a kellő fenntartással olvasni a csütörtöki hírt:

a Mohácsi Duna-híd projektje rendelkezik a feltételes kivitelezési közbeszerzési eljárás megindításához szükséges miniszteri döntéssel

– ezt az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közölte a portállal. Mindez azt jelenti tehát, hogy

Lázár János építési és közlekedési miniszter engedélyezte, hogy kiírják a tendert a sok szempontból kulcsfontossági infrastrukturális beruházásra.

Tehát ha minden jól megy, hamarosan most már valóban megjelenhet a legújabb Duna-híd közbeszerzése.

Na de mi van, ha nem megy minden annyira jól?

Akkor marad minden a régiben, de addigra az összes kormány-média megfuttatta, hogy milyen jó is a regnáló, mert mindent megtesz a népért.

Egyelőre ugyanis nincs hozzárendelve forrás. Ez annak fényében ugyanakkor nem meglepő, hogy az elképzelések szerint a finanszírozás az uniós helyreállítási alap terhére jönne létre, aminek a kifizetéséről továbbra sincs megegyezés a magyar kormány és az Európai Bizottság között.

A beruházás értékét nagyon nehéz előre megbecsülni, a Világgazdaság úgy tudja, hogy könnyen százmilliárdos összeg is lehet. Itt bújik ki a szekunder szög a zsákból, ugyanis amikor kibökik majd, hogy mégsem épül meg a híd belátható időn belül, akkor undorodva lehet mutogatni az Európai Unióra, -ami persze mi is vagyunk!- aki erre sem ad pénzt „szegény nekik”.

Mert mi történt eddig? Figyeljen a feltételes módra…..

Pávkovics Gábor mohácsi polgármester még az év elején nyilatkozott a Duna-híd kérdéséről. Arról beszélt, hogy amennyiben 2023 első negyedévében megtörténik a közbeszerzés kiírása, akkor a tender lefolytatása befejeződik az idén, és 2024-ben meg tud indulni az építkezés.

Ha ezt tartani tudják, a mohácsi csata 2026-os, 500. emlékévére már állhat a híd.

Idestova harminc éve tervezik, hogy egyszer majd híd vezessen át Mohácsnál a Dunán

Az új híd az országos úthálózatban is kiemelt jelentőséggel bírna: kapcsolatot teremt az 51. számú főút és az M6-os autópálya között. A távlati célok között is fontos szerepet játszik, hiszen a déli országos közúti gyorsforgalmi gyűrű bekapcsolódó elemeként is funkcionálhat. Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy összekötné a sugárirányú gyorsforgalmi infrastruktúra-elemeket, valamint a déli határ mentén elhelyezkedő városok (Pécs, Mohács, Baja, Szeged) ipari súlypontjait. Arról nem is beszélve, hogy a déli-délkeleti szomszédos országokból érkező teherforgalmak számára is átkelést biztosítana a folyón.

Szerző