Connect with us

Kerítésen innen

Helyjegy: 990 Ft, hely a folyosó? – Országbérlet, a nagy magyar vívmány, ugye Lázár úr?

Megosztás

Emlékeznek arra, hogy május elején a nem megfelelő műszaki állapota miatt nem folytathatta útját Hamburgba a MÁV egyik vonata?

Megosztás

Emlékeznek arra, hogy május elején a nem megfelelő műszaki állapota miatt nem folytathatta útját Hamburgba a MÁV egyik vonata? A Nyugati pályaudvarról induló Hungária EuroCity-t a német személyzet a műszaki állapota miatt nem volt hajlandó „átvenni” így az körülbelül 350 utassal a fedélzetén a cseh–német határállomáson ragadt – írta a Iho.hu. Lázár János építési és beruházási miniszter szerint a német vasutasokból hiányzó jó szándék volt az ok.

Lázár „felelős álláspontja”…

„Összefoglalóan tehát elmondható, hogy az utasokat megkímélő, az utasbiztonságból ugyanakkor jottányit sem engedő megoldáshoz mindössze egy dolog kellett volna: jó szándék. Ez azonban az adott helyzetben éppúgy hiányzott a németországi illetékesekből, ahogyan hiányzik a baloldali sajtótermékek és pártok képviselőiből, akik előbb akarták elhinni és – ami rosszabb – elhitetni a magyar közvéleménnyel, hogy a magyar államvasutak szerelvénye nem felelt meg a nemzetközi előírásoknak, mint azt, hogy esetleg vele szemben történt igazságtalanság”.

…és ebben az esetben?

„Ez kérem egy Napfény Intercity vonat belseje valahol Budapest és Szeged között, hétfő délután.

fotó: Hadházy Ákos közösségi oldala

A képeket elküldő utasanak egy légkondicionált vagonba szóló helyjegye volt, de az csak az elmélet. A gyakorlatban egy kerékpárszállító vagon sámlijain tudtak utazni. Mármint a szerencsésebbek, mert a többieknek a padló vagy az ácsorgás jutott.

fotó: Hadházy Ákos közösségi oldala

Elmondása szerint nem tudja, hogy létezett-e légkondis vagon, őket ebbe a kocsiba engedték felszállni, de láthatóan a „rendes” vagyonok is teljesen tele voltak, álló utasokkal is.

Mert Magyarország előre megy, csak azt nem tették hozzá, hogy lassan tehervagonokban…

Amúgy pont arról beszélt a napokban Vitézy Dávid, az egyetlen kompetens fideszes államtitkár, hogy a kontár kormány sok-sok elhibázott döntései miatt a MÁV járművei a nyarat sem biztos, hogy kibírják. Mondjuk már nem is államtitkár, Lázár első dolga volt kirúgni őt.”

Lázár János nemrég úgy fogalmazott a MÁV-val összefüggésben:

„Nem tudom azt mondani a kedves magyar honfitársaknak, hogy elképesztő jó szolgáltatást biztosítunk, gyertek és utazzatok. Ezzel szemben azt tudom nekik mondani, hogy nézzétek, ez olyan, amilyen, de a miénk, és olcsón adom ezt a szolgáltatást.”

– mondta a vármegyebérletre utalva. A miniszter szerint

az ország áltatása lenne azt mondani, itt minőségi változások lesznek egy-két éven belül, ez inkább tízéves időtávon képzelhető el.

A kommentekből….

„B.A.Z. megyében lakom a Bódva völgyében. A vonatok itt is rendszeresen késnek, vágányzárra hivatkozva! Miskocról álltalában a Hernád-Zemplén IC-vel szoktam Budapestre utazni. Most a legutóbbi utazásunk alkalmával is 20 percet késett. 6 vagonból állt a szerelvény azt mondta a kalauz, hogy ezekközül csak egy vagonban „működget” a klíma a többiben nem.”

„Ugyanez jellemző a Budapest – Békéscsaba vonalon is, azzal a különbséggel, hogy az erre közlekedő szerelvényekre már IC kocsit se raknak, illetve ha van is, az a román vasút kocsija aminek állapotát is hagyjuk! Azzal magyarázzák a vasutasok (persze a hivatalos verzió ki van kozmetikázva), hogy ilyenkor nyári szezonban a jó állapotú IC kocsik a Balatonra vannak átcsoportosítva.”

„Nagy eséllyel ezek ugyanazok a lehajtható székek, amiken még én robogtam le Szegedre, meg fel Pestre, ezelőtt tizenöt évvel – ha nem költöttem Intercity-re. Mert az Intercity-n a helyjegy szentség volt. Nade ebben a feudális anarchiában már semmi sem az – hiszen látjuk, mi történik az oktatással…”

„Megye/Országbérlet van, de az utas vigyen magával széket, mobil wc-t, zacskózott levegőt/oxigénpalackot, vagy legalább egy kalapácsot, amivel baj esetén nyithatóvá teheti az ablakot.”

„Íme egy jól működő magyar állami vállalat! Éppen mint az iskolák és az egészségügy…”

„1984-87 között utazgattam sokat vonattal ,nos a helyzet az hogy akkor is ugyanez volt pedig állítólag volt még rendszerváltás is meg sok sok reform a vasútra!”

Szerző