A Nemzeti Választási Iroda névre szóló küldeményében az országgyűlési választás kitűzéséről, és arról tájékoztatja a választópolgárokat, hogy szerepelnek a névjegyzékben. Az értesítők nyomtatása a február 9-i névjegyzéki állapotnak megfelelően pénteken kezdődött meg, azok kiküldésével az iroda a Magyar Postát bízta meg.
A jegyzőnél lehet reklamálni
A 7,9 millió választópolgárnak legkésőbb február 19-éig postázzák az értesítőt a lakcímükre arról, hogy szerepelnek a névjegyzékben. Ha valaki ezt nem kapja meg, akkor a jegyzőnél (a helyi választási iroda vezetőjénél) jelezheti, aki ekkor új értesítőt állít ki.
Az értesítő a választópolgár személyes adatai közül csak a nevet, születési nevet, születési időt és a lakcímét tartalmazza. Azok, akik korábban már regisztráltak nemzetiségi választópolgárként az országgyűlési választásra, ezt az információt is megtalálják az értesítőjükön.
Kevesebb szavazókör lesz
Az értesítő tartalmazza továbbá a szavazás helyét, idejét, és azt, hogy a választópolgár melyik választókerületben, településen gyakorolhatja választójogát.
Ez azért fontos, mert a 2014-es voksoláshoz képest – amikor 10 382 szavazókör állt a választók rendelkezésére –, az idén már csak 10 286 szavazókör lesz, vagyis sokan lesznek olyanok, akik nem a megszokott szavazókörükben voksolnak.A jelölteknek a választási irodák által kiadott ajánlásgyűjtő íveken kell az induláshoz szükséges támogató aláírásokat összegyűjteniük.
Azoknak, akik még nem nagykorúak, de az április 8-ai választásig betöltik 18. életévüket, ugyancsak most kell megkapniuk az értesítőt.
(Forrás: 24.hu)