Nincs tankönyvszerű gyerek!

– Konkrétan? Mi lesz más?


– Sok-sok uniós pénzt költött már az ország a roma gyerekek oktatására – eredmény nélkül. Az ok az alkalmazott módszertanban keresendő. A pedagógus ismeri a romák történelmi múltját – könnyen lehet, igazán csak ő ismeri, a romák már nem –, meg sok egyéb, általános tudnivalót, de az elmélet önmagában mit sem ér! Ugyanis nincs tankönyvszerű gyerek! Sem roma, sem nem roma! De aki roma gyereket oktat, annak elsősorban a családi gondjait, körülményeit – no meg magát a tanítványt kell megismernie, hozzá kell közel kerülnie. Szóval, ahány gyerek annyiféle! Mindegyik más, mindegyikhez másként kell közeledni, másként kell a bizalmát elnyerni. Ehhez kell a módszertan, az élménypedagógia, helyzet- és légkörteremtés. Olyannyira kidolgoztunk mindent – 1500 oldalon –, hogy még belső ösztöndíjat is tudunk majd biztosítani a jól tanuló hallgatóinknak. A tandíj amúgy egy félévre 110-145 ezer forint körül lesz. Ezt jó eredménnyel akár meg is lehet felezni.

– Engem lenyűgözött mindaz, amit hallottam. Lehet, hogy azért, mert képzettségemet tekintve, magam is pedagógus vagyok. Épp ezért nem értem, miért támadják egyes médiumok Önt és a főiskolával kapcsolatos elképzeléseit.

– Igen! Összehangolt, karaktergyilkosságra utaló támadás folyik ellenem. Sajnos a politika egy része befolyásolja a dolgot. Nem érdekli őket a szakma, a főiskola jövőképe, elképzelései, nem érdekli őket, hogy hiánypótló és egyedi kezdeményezésről van szó. Évek óta van egy belharc Hatvanban … és érdekes, ez a harc nem ellenzéki-kormánypárti politikai nézet között van, hanem a kormánypárton belül.

Egy főiskola alapítása mindenki sikere

Az előző és a mostani városvezetés között óriási a  viszály. Kampányidőszak van. Most mindent megtesznek azért, hogy a jelenlegi városvezetést negatív színben tüntessék fel. Ennek vagyok az áldozata én is. Ráadásul nagyon csúnyán. Nem adják a nevüket hozzá… Nem tudni, hogy ki van az egyes írások mögött (nyilván sejteni lehet) … Vélemény-nyilvánításnak aposztrofálják, de a vélemény-nyilvánításnak fontos eleme, hogy ismert a vélemény-nyilvánító személye. Büntetőjogi kategória ez, amit a hatóságoknak kell felderíteni.

Egy ilyen kezdeményezés – mint a főiskola – sikere mindenki sikere! Nem csak az enyém, nem csak a kollégáké! Ez a kezdeményezés Hatvan sikere is! És így a városvezetőké ugyancsak… Szóval, én csak eszköz vagyok. A cél szerint nem engem akarnak lejáratni, nem is a főiskolát, hanem a mostani városvezetést… Csak egyet nem vesznek figyelembe: nem vagyok köteles elviselni ezeket a támadásokat! Sajnos, egy ilyen nagyszerű dologból is vannak, akik ezt hozzák ki!

És lám-lám, az viszont nem érdekli őket, hogy mit lehet tanulni ezen a főiskolán, milyen szakok lesznek, miért álltak mellénk annyian? Nem érdekli őket, hogy milyen kutatások lesznek, vagy hogy olyan szakmódszertani elképzeléseket fogalmaztunk meg, amelyeket mások még soha! Őket az érdekli , hogy postaforgalmiban érettségiztem és így lettem neveléstudományi doktor (amire én nagyon büszke vagyok), vagy az, hogy volt letiltás és végrehajtás az egyik munkavállalóm miatt, vagy hogy működtetek egy fejlesztőházat is… Ezek a fontosak és a lejárató színezet. Nem pedig az, hogy 0 forint hozzájárulással csinálunk nekik is egy főiskolát! És ez elszomorít…

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét