Connect with us

Banánköztársaság

Így készült Rákay (Philip) Kálmán Most vagy soha című „alkotása” (leleplező dokumentumok!) Hargitai Miklós tollából

Hová tűnt Rákay Philip, csak nem 'futni ment'?
Megosztás

Rákay Philip (Kálmán), tudják, a „minden idők leg…” filmjének arca kioktató bejegyzéssel jelentkezett közösségi oldalán amiatt, hogy felvetődött: a 6.000 milliónkért forgatott opusának, a Most, vagy sohának nem sok köze van 1848 valós történéseihez. Új jelzőt talált ki a „kekeckedőkre”: „mindenszarizmus balos kritikusai”. Hargitai Miklós újságíró lemodellezte az alkotó évekig tartó kutatómunkáját.

„Rákay Kálmán azt állítja,

évekig tartó kutatómunkával készült fel a Petőfi-film történetének megírására. Sikerült megszereznünk ennek a nagyon alapos kutatásnak a minden részletet feltáró dokumentumait, amelyeket most változtatás nélkül közlünk.

Rákay Kálmán: Tegyük fel hogy filmet kell készítened az 1848-as magyar forradalomról és Petőfi Sándorról. A téma adott, de nem számít a történelmi hitelesség. Az a lényeg, hogy kalandos legyen, és lehetőleg sok fiatal megnézze. Milyen szinopszist javasolnál?

ChatGPT: Az 1848-as magyar forradalomról szóló film a Petőfi Sándor által vezetett fiatal lázadók kalandjait követi, akik elszántan küzdenek a Habsburg Birodalom ellen a szabadságért és az önrendelkezésért. A történet középpontjában álló Petőfi Sándor lázadó költőként és lázadók vezéreként tűnik fel, aki költészetével és bátorságával inspirálja az embereket. Az izgalmas kalandok során a fiatal lázadók veszélyes küldetésekre vállalkoznak, akár rejtélyes titkok felfedezése, börtönből való szökés, vagy akár üldözések, csaták. A film Petőfi és társai hősiességét, áldozatkészségét és a szabadság iránti vágyukat mutatja be, miközben izgalmas és fordulatos kalandokkal tartja a nézőket a képernyő előtt.

R. K.: Mi legyen a konfliktus lényege a Habsburgokkal?
ChatGPT: A konfliktus lényege a Habsburg Birodalom képviselői és a magyar lázadók közötti nemzeti és nyelvi ellentét lenne. A Habsburgokat a hatalom megtartása és a centralizált uralom védelme motiválná, míg a magyar lázadók, köztük Petőfi Sándor, a szabadság és az önrendelkezésért folytatott harcot vívnának. A Habsburgok képviselhetnék a régi rendet és az elnyomást, míg a magyar lázadók a megújulást és a magyar nyelv, a nemzeti identitás megerősítését keresnék. A konfliktusban felmerülhetnek politikai manőverek, árulások, csaták és különféle stratégiák mindkét oldalon, ami fokozza az izgalmakat és a drámát a film során.

R. K.: Jelenjen meg valahogy a szuverenitás témája is a történetben.
ChatGPT: A szuverenitás témája fontos elem az 1848-as magyar forradalom történetében. A politikai szálak során bemutathatóak azok a törekvések, amelyek az önrendelkezés és a szabadság eléréséért folytak. Ezenkívül az egyéni karakterek is képviselhetik a szuverenitás témáját. Például Petőfi Sándor költői megnyilvánulásai és bátorsága szimbolizálhatják a magyar nép szabadságvágyát és szuverenitás iránti vágyát, míg a Habsburgok zsarnoki fellépése jelképezheti a centralizált nyugati uralom megtartását és a szuverenitás megkérdőjelezését.

R. K.: Kellene egy jó negatív hős is. Mondjuk valami német (osztrák), de magyaros névvel.
ChatGPT: Természetesen, egy karakterrel, aki az ellentétét képviseli a lázadóknak, sokat lehetne tenni a történet drámájának fokozásáért. Például a német (osztrák) karakter neve lehet Kovách. Ő egy kíméletlen osztrák tábornok vagy rendőr, aki hűségesen szolgálja a Habsburg Birodalmat és a régi rendet. Kovách karaktere lehetőséget adna a konfliktus személyessé tételére és az ellenállók személyes ellenfelének bemutatására. Végig üldözi Petőfi Sándort és társait, gyűlölettel és megvetéssel tekint rájuk, miközben kemény és hatékony ellenállást fejt ki az újítások és a magyar függetlenség ellen.

R. K.: Hogyan lehetne ez a szereplő még gyűlöletesebb?
ChatGPT:
Remek lehetőséget kínál a dráma és az érzelmi feszültség fokozására a történetben, ha az osztrák tábornok vagy rendőr rettegett ellenfele nemcsak a lázadóknak, hanem Szendrey Júliának is, Petőfi Sándor feleségének. Kovách gyűlölete és bosszúvágya azért éget, mert Szendrey Júlia az ő szemében jelképe a lázadásnak és a szabadságvágynak.
A történetben Kovách elkeseredett küzdelmet folytat Szendrey Júlia ellen, hogy megakadályozza, hogy továbbra is támogassa a forradalmi erőket. Azon túl, hogy Szendrey Júliát személyesen üldözi és fenyegeti, megpróbálja megtörni, hogy ellenségei ellen forduljon, és így a lázadók számára veszélyes információkat szolgáltasson.
Ez a vonal hozzáadhat egy mélyebb réteget a történethez, mivel Szendrey Júlia megpróbálja megvédeni magát és szeretteit a fenyegetésekkel szemben, miközben hű marad az ideáljaihoz és a forradalomhoz. Emellett lehetőséget ad arra is, hogy a lázadók és a nézők számára is megmutassuk Szendrey Júlia bátorságát és elszántságát a nehézségek közepette.

R. K.: Milyen legyen a zene?
ChatGPT:
A film zenéjének atmoszférája megfelelően tükrözheti az 1848-as forradalom szenvedélyét, drámáját és izgalmait. Fontos lenne olyan drámai, harsány zenei elemeket választani, amelyek segítségével fokozni lehetne az érzelmeket és az izgalmakat a film során.

(Köszönjük, Kálmán, ez derék munka volt, minden adóforint jó helyre ment.)”

Szól a bejegyzés Rákay (Pili) Kálmán verejtékes kutatómunkájáról.

Szerző