Kerítésen innen
Ha indiai hölgyet lát a kamion volánjánál, ne csodálkozzon! – Indiában beindult a toborzásuk….
Nem leányálom a kamionsofőr-élet, mondhatni kemény férfimunka. A Baton Transport Hungary szállítmányozó cég most úgy döntött, képzést indít Indiában, hogy a friss alkalmazottak női teherautó-sofőrként dolgozhassanak Európában.
Nem leányálom a kamionsofőr-élet, mondhatni kemény férfimunka. A Baton Transport Hungary szállítmányozó cég most úgy döntött, képzést indít Indiában, hogy a friss alkalmazottak női teherautó-sofőrként dolgozhassanak Európában.
„Kamionozás az egyenlőségért” projekt
25 indiai nőnek kínál teherautósofőri állást a cég magyarországi kirendeltségén.
„Támogatni szeretnénk az indiai nőket”
– mondta Claus Normann Hansen, a dán Baton Transport ügyvezető igazgatója egy múlt heti indiai sajtótájékoztatón, ahol a „Kamionozás az egyenlőségért” elnevezésű projekt részleteit ismertették a sajtóval. A szállítmányozási vállalat első körben 25 indiai nőt keres, akik teherautó-vezetőként dolgoznának a cég magyarországi kirendeltségén. Amennyiben a projekt sikeres lesz, a szállítmányozó a következő öt évben akár 800 nőt is felvehet
– írja a trans.info nevű szaklap tudatta az Index szemléje.
8 elemi és angoltudás
A The Times of India című lap szerint az állás betöltéséhez az alábbi feltételeknek kell megfelelnie a jelentkezőnek:
- általános iskolai végzettség,
- jó angolnyelv-tudás.
„Azért választottuk a magyar ágat ebben a projektben, mert a Bányai & Partners Consulting segítségével már kerestek teherautó-sofőröket Indiában”
– mondta Hansen a portálnak. A kísérleti projekt hat hónapig tart, a jelentkezőknek pedig kétéves szerződést ajánlanak a későbbi hosszabbítás lehetőségével. Ha a jelentkező megfelel a felvételi követelményeknek, 681 ezer forintnak megfelelő fizetést kap, épp annyit, amennyit egy átlag magyar kamionsofőr.
Ahhoz, hogy a fenti díjazást megkapják, a sikeres pályázóknak heti öt napot és napi 15 órát kell dolgozniuk, amelyből 2×4,5 órát tölthetnek a volán mögött.
Az indiai nők kezdetben nem vihetik magukkal a családjukat Magyarországra, de amint megkapják a tartózkodási engedélyt, már ők is beléphetnek az ország területére.
Az ötlet nem új
2022 márciusi hír volt, hogy indiai munkavállalók, 80 sofőr és 2 diszpécser kezdhet dolgozni a Waberer’s International kötelékében, miután elkezdődött a jelentkezők kiválasztása, és hamarosan indul hazai vizsgáztatásuk is.
A kiöregedő gépjárművezetői társadalom, az ennek következtében is nagyarányú pályaelhagyás mellett a kereslet folyamatosan nő a szállítás iránt, évről évre közel két számjegyű a növekedés a piacon . Ez egy olyan vákuumot eredményez, amit nem lehet csak a bérekkel kezelni Az indiai munkavállalókkal kapcsolatban Európa-szerte sok pozitív tapasztalat van már, felkészültségük, munkamoráljuk is olyan, hogy több gazdasági ágban, több területen is szívesen foglalkoztatják őket.
– mondta el akkor Barna Zsolt, a Waberer’s International Nyrt. vezérigazgatója. Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) kommunikációs menedzsere hangsúlyozta, hogy
ezek a munkavállalók nem magyar dolgozók elől veszik el a kenyeret, hiszen ma is több tízezer olyan aktív korú magyar munkavállaló van, akik beülhetnének a volán mögé akár azonnal, mégsem teszik.
Friss
- „Ide figyeljenek emberek!” – Elmarasztaló ítélet egy meg nem törtét cselekmény után
- Óvodabezárási hullám Csepelen
- Már megint naivságunk áldozatai lettünk: felkészültek az illetékesek a havazásra
- Barátság-horoszkóp itt és most
- Hull a hó és ez most (állítólag) nem érte váratlanul az illetékeseket – Mit jósol mára Pártai Lucia + orvosmeteorológia
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár