Kásler miniszter és Müller Cecília már megint kéz a kézben gyalogolt be az erdőbe!
Megosztás
Müller Cecília és Kásler Miklós kérése ellenére Komáromi Zoltán háziorvos szerint a szakma szeretné még megtartani a járványidőszakban kialakított rendelési rend bizonyos részeit, ezzel megkönnyítve a saját munkájukat, és elhárítva a még mindig fennálló járványügyi veszélyt is. Kormáromi szerint „a háziorvosoknak megint több esze volt, mint a miniszternek”. De a DK egészségügyi kabinetvezetője sok problémás pontot fedezett fel a sürgősségi ellátás és a háziorvosi ügyelet szétválasztási tervében is.
Müller Cecília és Kásler Miklós kérése ellenére Komáromi Zoltán háziorvos szerint a szakma szeretné még megtartani a járványidőszakban kialakított rendelési rend bizonyos részeit, ezzel megkönnyítve a saját munkájukat és elhárítva a még mindig fennálló járványügyi veszélyt is. Kormáromi szerint „a háziorvosoknak megint több esze volt, mint a miniszternek”. A DK egészségügyi kabinetvezetője sok problémás pontot fedezett fel a sürgősségi ellátás és a háziorvosi ügyelet szétválasztási tervében is.
Hagyományos rendelési rend
Müller Cecíliaés Kásler Miklóslevélbe kérte a háziorvosokat, hogy a járványveszély enyhülésével álljanak vissza a hagyományos rendelésre rendre, a háziorvosok azonban szeretnék megtartani az elmúlt másfél év rendszerének bizonyos elemeit.
A DK egészségügyi kabinetvezetője az ATV Start című műsorában arról beszélt, hogy
„a házorvosoknak megint több esze volt, mint a miniszternek”.
Ők ugyanis a levél szerint korlátozás nélkül, mindent engedélyeztek volna, holott – ahogy azt az orvosok is igyekeznek hangsúlyozni – a járvány még itt van.
A háziorvos ezért a rendelők újranyitásába belementek, de az előjegyzés megtartásához (hogy ne 10-15 ember üljön egyszerre a váróban, veszélyeztetve egymást), a maszkhasználathoz, és a kézfertőtlenítéshez ragaszkodnak
– részletezte a körzetiorvos, aki nehezményezte azt is, hogy a levél nem elég alapos, ezért az orvosok kénytelenek a saját értelmezésük szerint, saját eljárásrendeket kell kialakítani, így nincs egy egységes rendszer.
Komáromi szerint egyébként az előjegyzést békeidőben is meg kellene tartani.
„Így tudunk egy kicsit dolgozni, és nem arról szól, hogy az ember kinyitja a rendelőt, és vagy bejön ma 600 ember, vagy nem jön be 600 ember”
Ügyelet és sürgősségi ellátás
Beszélt arról is, hogy szerinte szét kellene választani a sürgősségi ellátást a háziorvosi ügyelettől.
„Az ügyelet arra való, hogy a következő háziorvosi rendelésig nem halasztható, de nem életveszélyes problémákat megoldhassuk” – magyarázta, majd elárulta, hogy kaptak is egy levelet (nem tudják kitől, szerinte „házon belülről”)
arról, hogy hogyan is alakítaná át a kormány az ügyeleti rendszert.
A levélben mellékelt 144 oldalas tanulmány alapján azt mondta a háziorvos, a terv nincs eléggé kidolgozva; de nehezményezte azt is, hogy a dokumentum szerint a háziorvosokat kötelezhetnék ügyeletre, a halottvizsgálatot járásonként egy orvos végezné, és maga a koncepció többe kerülne, de rosszabb minőséget biztosítana.
Ha megvalósulna ez az átállás, a betegnek először egy központi számot kellene hívni, ahol el kellene mondania, mi a probléma. A központ ez alapján a kapcsolná a megyei diszpécsert, akinek ismét el kellene mondani a problémát, hogy aztán a következő lépésben a panaszok alapján kirendelhessék a mentőt, vagy átirányíthassák a beteget a legközelebbi sürgősségire.
Komáromielmondása szerint ezzel a rendszerrel nem lenne gond, ugyanis „ez a világon mindenhol így működik”, csak ehhez 1-2 év alatt hozzá kellene szoktatni a lakosságot. Mert ha csak rájuk zúdítjuk, a konfliktus az ügyeletes mentőtiszt és a beteg között fog kiütközni – vélekedett.
Bizony, Komaromi doktornak teljesen igaza van! Nalunk 15 percenkent van az orvosnal berendelve a beteg – ha valaki lekesi a rendelesi idejet, akkor kifizettetik vele az orvoslatogatas teljes dijat, es uj idopontot kell kernie. (Persze, aznap reggel meg lemondhatja az idopontot). Ugyanebben az orvoskozossegben van minden nap egy orvos, akihez a surgos, nem lefoglalt idopontos betegek jonnek, – o aztan eldonti, hogy el tudja-e ott helyben latni az illetot, vagy mentot kell-e hivnia? Aki pedig gyogyszert akar feliratni, az a paciens jelzi ezt, es egy nover felveszi a beteg kereset, kikerdezi a beteget, megnezi a rekordjat, es ha egy folyamatosan szedendo gyogyszert ker a beteg, akkor megirja a gyogyszerigenyt a patikanak (a beteg mar nem is kap a kezebe receptet) es elotte a nover megkeri egy orvos alairasat a recept engedelyezesere. Kb. a felet kell fizetni egy gyogyszerfelirasert a betegnek, mint egy „rendes” vizitert, de minden megy gyorsan, es be sem kell menni erte a rendelobe. Nem ulnek nyugdijas oregasszonyok szazaval a rendeloben a szokasos gyogyszerukre varva, mert egy telefonnal is el lehet mindent intezni, es majd internetbankinggal fizetnek – a patika pedig (ha igeny van ra) ingyen ki is szallitja a betegnek a gyogyszert. Ja, persze, nalunk Ashley Bloomfield-nek hivjak az egeszsegugyi minisztert, es nem retkeskormu kaslernek.
ariel39
2021.06.25 07:14 at 07:14
mindez tökéletesnek hangzik, csakhogy:
– nálunk hónapok óta az orvost nem lehet elérni, nem veszi fel a telefont., a facebookon kell időpontot egyezetni a nővérrel. ha van kontakt a face-en. amugy meg a nyugdijasnak se mobilja, se netje… se bakkártyája.. sőt vidéki kis falukba net sincs… szépen hangzik.. de ide kell 5-10 év mire ez használható lenne.. addig meg a lakosság fellázad… megszoktunk egy jól müködő ellátást, amit mindenki megszokott és ment is minden. erre jön egy hozzá nem értő balfék és szétzilálja az egészet, ….. simogassa a csontjait.. …
Marta Brash
2021.06.25 00:01 at 00:01
Bizony, Komaromi doktornak teljesen igaza van! Nalunk 15 percenkent van az orvosnal berendelve a beteg – ha valaki lekesi a rendelesi idejet, akkor kifizettetik vele az orvoslatogatas teljes dijat, es uj idopontot kell kernie. (Persze, aznap reggel meg lemondhatja az idopontot). Ugyanebben az orvoskozossegben van minden nap egy orvos, akihez a surgos, nem lefoglalt idopontos betegek jonnek, – o aztan eldonti, hogy el tudja-e ott helyben latni az illetot, vagy mentot kell-e hivnia? Aki pedig gyogyszert akar feliratni, az a paciens jelzi ezt, es egy nover felveszi a beteg kereset, kikerdezi a beteget, megnezi a rekordjat, es ha egy folyamatosan szedendo gyogyszert ker a beteg, akkor megirja a gyogyszerigenyt a patikanak (a beteg mar nem is kap a kezebe receptet) es elotte a nover megkeri egy orvos alairasat a recept engedelyezesere. Kb. a felet kell fizetni egy gyogyszerfelirasert a betegnek, mint egy „rendes” vizitert, de minden megy gyorsan, es be sem kell menni erte a rendelobe. Nem ulnek nyugdijas oregasszonyok szazaval a rendeloben a szokasos gyogyszerukre varva, mert egy telefonnal is el lehet mindent intezni, es majd internetbankinggal fizetnek – a patika pedig (ha igeny van ra) ingyen ki is szallitja a betegnek a gyogyszert. Ja, persze, nalunk Ashley Bloomfield-nek hivjak az egeszsegugyi minisztert, es nem retkeskormu kaslernek.
ariel39
2021.06.25 07:14 at 07:14
mindez tökéletesnek hangzik, csakhogy:
– nálunk hónapok óta az orvost nem lehet elérni, nem veszi fel a telefont., a facebookon kell időpontot egyezetni a nővérrel. ha van kontakt a face-en. amugy meg a nyugdijasnak se mobilja, se netje… se bakkártyája.. sőt vidéki kis falukba net sincs… szépen hangzik.. de ide kell 5-10 év mire ez használható lenne.. addig meg a lakosság fellázad… megszoktunk egy jól müködő ellátást, amit mindenki megszokott és ment is minden. erre jön egy hozzá nem értő balfék és szétzilálja az egészet, ….. simogassa a csontjait.. …