Kerítésen innen
Kerpel-Fronius bevállalja, hogy néha autózik – megspórolva ezzel a „tudjukkiknek” egy őt követő fotós foglalkoztatását
Emlékezetes, ahogy sorban „buktatta meg” néhány kormányközeli sajtóorgánum, hogy Gyurcsány néha iszik egy pohár sört, vagy Karácsony nem csak bringával, de néha autóval is közlekedik. Kerpel-Fronius Gábor igyekszik feleslegessé tenni, hogy ráállítsanak egy „követőt”.
Teljeskörű beismerés…..
Közösségi oldalán igyekszik az „okosvárosért és részvételiségért felelős” főpolgármester-helyettes megvilágítani közlekedési szokásait:
„És még mielőtt visszatérnék a kifejezetten politikai tartalmú posztokhoz, még egy rövid a munkakörülményeimről. Ezúttal a közlekedési szokásaimról az átláthatóság jegyében, mert az úgy tűnik, hajlamos a lakájmédiában hullámokat verni.
Előző életemben volt teljeskörű magánhasználatra kapott céges autóm
Ezeket néhány évente cseréltem, a legutóbbi viszont elképesztően a szívemhez nőtt, jó 12 évig megvolt, egy nagyon jól sikerült 2,2-es dízel Mondeo.
Éppen cserélni akartam egy új vagy 1-2 éves Mondeora, vagy valami hasonló kategóriás autóra – egyrészt mert tényleg kezdett megöregedni, másrészt pedig valóban nehezen vállalható a jelenlegi klímaviszonyok között egy tíz évnél régebbi dízel-autó.
Ehhez képest is mindig a praktikum határozta meg a közlekedésemet – ha sokat kellett egy nap ugrálnom a városban, vagy munka után vidékre kellett mennem, akkor autóval mentem. Viszont volt mindig bérletem – s a Dráva utcától a Kéthly Anna térig, Fővám térig, a Müpáig, ahol az utóbbi éveimet töltöttem, tömegközlekedéssel majdhogynem jobban el lehet jutni, mint kocsival. Plusz a bringa, aminek egy hátránya van csak a szabadságérzet mellett: izzadtan nem jó ügyfélhez menni.
Miután eladtam a cégemben a részesedésemet, a biztonság kedvéért megvettem a kocsimat. Ezt valószínűleg el fogom adni.
Amikor főpolgármester-helyettes lettem,
megkérdeztem, hogy lehet-e valamilyen hasonló konstrukcióval, mint korábban volt, autót kapni. Összefér a világképemmel, hogy ebben a pozícióban is használjak egy az általam venni tervezettnél idősebb, 100e km körül futott, a Városházán egyébként is állományban levő Passatot.
Meglepett, amikor azt mondták, hogy „jár”, ha akarok, igényelhetek állandó sofőrt is – az nemigen fér össze a magamról és a világról alkotott képemmel, hogy minden reggel összeszed egy sofőr és furikáz ide-oda. Azt viszont gondolom, hogy van olyan helyzet, amikor praktikus hivatásos vezetőt kérni – például amikor az ember fontos tárgyalásra megy, amire még nyugodtan akarna készülni az utazási ideje alatt, vagy éppen nem akar a parkolással vesződni, miközben messze van a hely.
Úgyhogy a hivatali időmben is vegyes közlekedést fogok folytatni,
a praktikum jegyében – a Dráva utcából a Deák térre viszonylag értelmesen adja magát a tömegközlekedés: metró vagy a 75-ös / 9-es kombó. Ezzel együtt nem zárom ki azt, hogy időnként a szolgálati autóval is közlekedjem. És bár ezt többnyire magam fogom vezetni, ez nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem lesz olyan helyzet, amikor hivatásos gépjárművezető támogatását fogom kérni.
Egyetlen dolog marad ki belőle,
az sajnos a bringa, mert nyár óta irgalmatlan fájdalmaim vannak a bringázástól és a futástól is, aminek sajnos nem jöttem még rá az okára.
Szerző
Friss
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”
- A horoszkóp ígérete szerint…
- (Nagyon)kisnyugdíjasunk felveszi a kesztyűt: a Mikulásgyár jár a gyerekeknek