Sokszor nagyon nehéz felismerni a különbséget, aközött, hogy packáznak velünk, vagy csak a pult túl oldalán ülök se tudják mit kezdjenek velünk, illetve kérésünkkel. Az tény, hogy a „meg nem oldás” legegyszerűbbnek tűnő formája, még egy irat bekérése.
Sokszor nagyon nehéz felismerni a különbséget, aközött, hogy packáznak velünk, vagy csak a pult túl oldalán ülök se tudják mit kezdjenek velünk, illetve kérésünkkel. Az tény, hogy a „meg nem oldás” legegyszerűbbnek tűnő formája, még egy irat bekérése.
Papírország polgárai riadó
Azért is érdemes azt a bizonyos plusz iratot bekérni, mert hátha közben a probléma megoldja önmagát, de ha nem is, akkor sem biztos, hogy az ügyfél amikor hozza ismét hozzánk kerül, szóval biztos ami biztos, jöjjön még egy papír!
Az alábbi már, már Örkény István tollára kívánkozó történetet Kálmán László nyelvész közösségi oldalán találtuk.
Több órás adminisztráció és nyomozás után kiderítettem, hogy sem az Ügyfélkapu, sem a NAV tájékoztató szolgálatának fogalma sincs arról, hogy milyen nyomtatványt kérhetnek tőlem (a vállalkozói igazolványon kívül) a nyomtatványboltban. Arra kértek, hogy menjek vissza a boltba, és kérdezzem meg tőlük, hogy pontosan mire gondoltak, esetleg mondassam velük magnóra, hogy válaszolni tudjanak. Ezek után személyesen menjek be a NAV ügyfélszolgálatára, vagy valami e-papir nevű szolgáltatáson át fogalmazzam meg szabad magyar prózában a kérést, akkor megnézik, hogy mit tehetnek.
A bürokrácia egy dolog. Eddig úgy tudtam, hogy a káosz egy teljesen másik dolog. Egy harmadik dolog, hogy hány milliárdunkat költötték el eddig erre a sokféle online felületre, a letölthető programokra, a szabályok megfogalmazóira és arra a rengeteg emberre, akiknek fogalmuk sincs, hogy mit kéne csinálnom.